fallback

Най-абсурдната тенденция на пазара: Собственици сменят Tesla за... дизели

Остарялата гама и действията на Илон Мъск са основните фактори за промяната

Не много отдавна традиционните автомобилни производители се бореха да бъдат в крак с Tesla, тъй като все повече купувачи оставиха своите автомобили, задвижвани с ДВГ, за да ги заменят с електрическата гама на калифорнийската марка. Сега обаче нещата се променят, като лоялността към Tesla не само спада значително, като потребителите не само се насочват към конкурентни марки, но в някои случи изоставят електромобилите заради дизелови модели на Chevrolet и Ford.

Новото проучване на S&P Global показва, че през второто тримесечие на 2025 лоялността към марката на Tesla в САЩ е спаднала с 9,4% спрямо предходната година, достигайки 58,1%. Тази цифра поставя компанията зад Ford с 59,6%, въпреки че остава малко пред Chevrolet с 58%, Toyota с 57,3%, Honda с 54,9% и Mercedes-Benz с 54,2%.

Проблеми със стареенето и имиджа

Според S&P Global нивата на лоялност в Tesla започва да спада по-рано тази година, отчасти поради остаряващата гама и зависимостта само от два автомобила, продавани в голям обем - Model 3 и Model Y. И двата бяха актуализирани, но все пак са на години. И купувачите се изкушават от конкуренти марки, тъй като те предлага по-голям избор.

Проблем се оказват и политическите наклонности на шефа на компанията Илон Мъск, като продължават да отблъскват много собственици. Затова анализаторите подчертават, че спадът на Tesla не е просто отхвърляне на електрическите автомобили, а по-скоро отражение на купувачите, мигриращи към марки, предлагащи по-разнообразни гами и избор на оборудване. И от това печелят най-вече BMW, Mercedes-Benz и Toyota.

Преминаване към други горива, включително дизели

От тези, които напускат Tesla, 68,9% са избрали друг електромобил като следващо превозно средство през първата половина на тази година, което е спад от пика в средата на 2023. Останалите 31,1% са сменили видовете задвижване, като 28,2% са преминали към хибриди. А най-странно изглежда решението на 2,9%, които са избрали дизелови модели – доста необичаен ход за бивши собственици на електромобили.

Други интересни открития от проучването показват, че когато бившите собственици на Tesla са се насочили към Chevrolet, 55% са се върнали към бензина, 37% са избрали друг електромобил, а близо 8% са преминали на дизели. Най-вероятно това са недоволни собственици на пикапа Cybertruck, които са се насочили към дизелови Chevy Silverado.

Преминаването от Tesla към Ford показва подобни резултати – 50% от избягалите избират бензинови модели, 29% остават на електрически, 13% се насочват към хибриди, а 5% решават, че дизелът е отговорът. При BMW също нещата не са кой знае колко различни - 47% избират бензин, 42% преминават към електрически и 11% се спират на хибриди.

Повторните купувачи на електромобили губят инерция

Като цяло лоялността към електрическите превозни средства с батерии е спаднала до 58,7% през 2025, в сравнение с близо 68% преди две години, което сочи към по-широко забавяне на повторните покупки на електромобили. Традиционните модели с ДВГ все още имат най-висока лоялност от около 84%, въпреки че тази цифра постепенно намалява. Хибридите набират популярност, но продължават да изостават както от ДВГ, така и от EV.

За разлика от тях, лоялността се засилва сред купувачите на други електрически марки. Лоялността към типа гориво за електромобилите, които не са на Tesla, се е повишила до 46,4%, спрямо приблизително 45% през 2020, което предполага, че потребителите извън екосистемата на Tesla са по-ангажирани да останат електрически. Като цяло лоялността към марката електромобили също се подобри, като се повиши до 43,5% в сравнение с около 40% през 2021, подкрепена от вълна от по-конкурентни модели.

fallback
  • #84
    анонимен ( преди 1 седмица )
    До 82 Калифорнияне мекта на ел.колите и не е оредставителна за останалия свят.
  • #83
    Хибрид - дизел ( преди 2 седмици )
    Статия за Америка където дизел ПОЧТИ няма. Аз лично миналата година смених хибрид за дизел и не съжалявам - напоследък пътувам на по дълги разстояния и икономията се вижда. Отделно сега удоволствието от мощния мотор в сравнение с хибрида със CVT.
  • #82
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Само в Калифорния, където идеята за регулаторни кредити пусна сериозни корени, преди да бъде копирана по целия свят, Tesla като продавач на електромобили е получила приблизително 2,48 млрд. долара към началото на миналата година, изтъкват от офиса на губернатора на щата Гавин Нюсъм. Само в Калифорния !!! в световен мащаб си представете кво точене пада от загрижения Мъск
  • #81
    до 79 ( преди 2 месеца )
    Защо не провериш исторически какъв е дела на дизеловите пикапи на пазара в САЩ и тогава да ги пишеш тези глупости?
  • #80
    Иво ( преди 2 месеца )
    какво му е странното?! журналията и политическите *** заедно създават своеобразни митове за това кой какво иска да кара,защо го кара и как ще спасява планетата. истината обаче е друга. хората търсят коли които им харесват като визия на първо място после конски сили, окачване, марка и разбира се пробег. така че нищо необичайно няма в това от тесл
  • #79
    до долния ( преди 2 месеца )
    Смешните 2.9% са сменили сайбртрек за дизелов пикап. Още по трагичното е че само 2.9% са готоеи да сменят електрически пикап за дизелов а останалите 97.1% са готови да си купят Бензинов пикап. Да не повярва човек при пикапите където се предполага че хората искат дизел се оказва че над 97% от клиентите предпочитат Бензинови пикапи какъв срам.
  • #78
    до 74 ( преди 2 месеца )
    а колко време от денонощието геЙрманеца си седи у дома и на практика не ползва никаква ел енергия 8 часа от 24 яде топли се и пръди в завода на ток от руска газ или фрнески аец.от тези 24 часа 12 спи другите 8 на работа станаха 20 тоест само 4 часа прави нещо с тока от волтаиката.И така е и жена му и дъщеря му ако има такава.
  • #77
    до долния ( преди 2 месеца )
    тъпите геЙрмански мечти
  • #76
    анонимен ( преди 2 месеца )
    ама недейте така, една точка ще полуи нервен срив сега :))))))))))))
  • #75
    Хаха ( преди 2 месеца )
    Специално за троти нети ще има дизелова Тесла.
fallback
Последни