fallback

Най-абсурдната тенденция на пазара: Собственици сменят Tesla за... дизели

Остарялата гама и действията на Илон Мъск са основните фактори за промяната

Не много отдавна традиционните автомобилни производители се бореха да бъдат в крак с Tesla, тъй като все повече купувачи оставиха своите автомобили, задвижвани с ДВГ, за да ги заменят с електрическата гама на калифорнийската марка. Сега обаче нещата се променят, като лоялността към Tesla не само спада значително, като потребителите не само се насочват към конкурентни марки, но в някои случи изоставят електромобилите заради дизелови модели на Chevrolet и Ford.

Новото проучване на S&P Global показва, че през второто тримесечие на 2025 лоялността към марката на Tesla в САЩ е спаднала с 9,4% спрямо предходната година, достигайки 58,1%. Тази цифра поставя компанията зад Ford с 59,6%, въпреки че остава малко пред Chevrolet с 58%, Toyota с 57,3%, Honda с 54,9% и Mercedes-Benz с 54,2%.

Проблеми със стареенето и имиджа

Според S&P Global нивата на лоялност в Tesla започва да спада по-рано тази година, отчасти поради остаряващата гама и зависимостта само от два автомобила, продавани в голям обем - Model 3 и Model Y. И двата бяха актуализирани, но все пак са на години. И купувачите се изкушават от конкуренти марки, тъй като те предлага по-голям избор.

Проблем се оказват и политическите наклонности на шефа на компанията Илон Мъск, като продължават да отблъскват много собственици. Затова анализаторите подчертават, че спадът на Tesla не е просто отхвърляне на електрическите автомобили, а по-скоро отражение на купувачите, мигриращи към марки, предлагащи по-разнообразни гами и избор на оборудване. И от това печелят най-вече BMW, Mercedes-Benz и Toyota.

Преминаване към други горива, включително дизели

От тези, които напускат Tesla, 68,9% са избрали друг електромобил като следващо превозно средство през първата половина на тази година, което е спад от пика в средата на 2023. Останалите 31,1% са сменили видовете задвижване, като 28,2% са преминали към хибриди. А най-странно изглежда решението на 2,9%, които са избрали дизелови модели – доста необичаен ход за бивши собственици на електромобили.

Други интересни открития от проучването показват, че когато бившите собственици на Tesla са се насочили към Chevrolet, 55% са се върнали към бензина, 37% са избрали друг електромобил, а близо 8% са преминали на дизели. Най-вероятно това са недоволни собственици на пикапа Cybertruck, които са се насочили към дизелови Chevy Silverado.

Преминаването от Tesla към Ford показва подобни резултати – 50% от избягалите избират бензинови модели, 29% остават на електрически, 13% се насочват към хибриди, а 5% решават, че дизелът е отговорът. При BMW също нещата не са кой знае колко различни - 47% избират бензин, 42% преминават към електрически и 11% се спират на хибриди.

Повторните купувачи на електромобили губят инерция

Като цяло лоялността към електрическите превозни средства с батерии е спаднала до 58,7% през 2025, в сравнение с близо 68% преди две години, което сочи към по-широко забавяне на повторните покупки на електромобили. Традиционните модели с ДВГ все още имат най-висока лоялност от около 84%, въпреки че тази цифра постепенно намалява. Хибридите набират популярност, но продължават да изостават както от ДВГ, така и от EV.

За разлика от тях, лоялността се засилва сред купувачите на други електрически марки. Лоялността към типа гориво за електромобилите, които не са на Tesla, се е повишила до 46,4%, спрямо приблизително 45% през 2020, което предполага, че потребителите извън екосистемата на Tesla са по-ангажирани да останат електрически. Като цяло лоялността към марката електромобили също се подобри, като се повиши до 43,5% в сравнение с около 40% през 2021, подкрепена от вълна от по-конкурентни модели.

fallback
  • #74
    . ( преди 2 месеца )
    До 76. Понеже си функционално неграмотен, въобще не се плаша от бъдещето и нямам мнение дали ми харесва или не. То си е такова каквото е и от мен зависи как ще реагирам. Точно както и от вас. Едните мрънкате, а другите виждаме проблемите и все подготвяме още от днес за тях. Като дойдат сме подготвени. Ти какво ще правиш като ти вдигнат цената на тока и на бензина?
  • #73
    . ( преди 2 месеца )
    До 75. А какво точно ти пречи и ти да живееш в България в такъв дом за какъвто рекламирам? Или щом аз съм препоръчал енергийно ефективен дом с фотоволтаици и термопомпа, това никой не трябва да го прави, а само да се прекланяме пред германците, които го правят? Какво пречи още днес да си изолираш жилището, вместо да завиждаш на германците? В България е в пъти по-евтино да го направиш и понеже е по-топло даже може да ползваш по-малка изолация за същия ефект. Да не забравиш троен стъклопакет
  • #72
    . ( преди 2 месеца )
    До 73. Господин шизофреник, като броиш написаните коментари, твоят към полезните и информативните ли го пишеш? Защото 95% от коментарите са ти такива. Но пък много се притесняваш някой ако вземе да напише 5-6 коментара пълни с факти сметки и практически примери за производството на ток в момента, проблемът с високите цени на тока в Германия и решението на тези проблеми. С какво помогна коментарът ти на дискусията? А *** ОТ ТРОЛФЕРМАТА
  • #71
    До 72 ( преди 2 месеца )
    Бъдеще в което средния доход на мнозинството от населението е такова, че да не им пука за цената на тока? Бъдеще в което мнозинството от населението живее в толкова енергийно ефективни жилища, че при 3 пъти по висока цена на тока, плащат по-ниски сметки от тук? И това при условие, че масово си държат прозорците на половина отворени зимата! Дали пък да не ме устройва подобно бъдеще?
  • #70
    . ( преди 2 месеца )
    Понеже си антиматематик ще ти го обясня с цифри. Ако твоя приятел плаща 100 евро сметка за ток при , значи употребява 250 kWh на месец. Ако българин потребява 200 лв на месец, Това са около 1000 киловат часа за същата цена. Сигурен ли си че искаш да живееш като германците на които им забраняват да си хвърлят повече от три минути душ? Германецът ли живее по комфортно като потребява четири пъти по-малко енергия за същата цена? ТОВА ЛИ СИ ПОЖЕЛАВАШ? Все пак АКО стане РЕШЕНИЕТО СА БАТЕРИИТЕ.
  • #69
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "Батерий, ток, солари, електрички - това е бъдещето яйцеклетки, въглещояди, сталинисти, антелектрици, първобитни, бъдещето е тук, слънцето грее, 15000% от тока в България е от слънцето, тока ще поевтинява, цената ще е отрицателна" - Добре бе, ти защо не си на батерии и не караш електричка? - "Аааа, пу пу, сакън, да не дава Господ да идва това бъдеще!Пу Пу, внимавайте какво си пожелавате, дано не дойде" - Абе ти наред ли си?
  • #68
    . ( преди 2 месеца )
    До 67 внимавай какво си пожелаваш "Ти си шизофреник. В Германия масови човек го бърка много по-малко, че плаща 0,40EUR/kWh,от колкото в България,че плаща 0,17EUR.Виждал съм сметки на приятели за ток и отопление там и са по-ниски от сметката на 3стаен тук!" Сигурен ли си че такова бъдеще те устройва?
  • #67
    . ( преди 2 месеца )
    Коментирането на фактите не променя самите факти, но пък спокойно може да коментираме кога и къде е дошло времето за нещо и къде никога няма да дойде. НО С ТРОЛОВЕТЕ ТОВА Е НЕВЪЗМОЖНО. Затова просто засипвам всяка ваша лъжа с факти които я опровергават, за да не вземе някой да ви повярва. Хората правят разлика между МНЕНИЕ И ФАКТ. МНЕНИЯТА ВИ нямат никаква стойност срещу ФАКТИТЕ. ВЪПРЕКИ ЧЕ ВИЕ И СОБСТВЕНИ МНЕНИЯ НЯМАТЕ - просто обяснявате Колко е грешно мнението на другия
  • #66
    . ( преди 2 месеца )
    До 67. Виждаш ли разликата? Аз ти говоря за реалността и за тенденциите независимо дали ми харесват. А ти твърдиш че защитавам това, което не ми харесва. Да говориш истината и да изброяваш факти не означава че винаги харесваш това което казваш или пък че го защитаваш. Колко пъти да ви обяснявам че едно и също нещо е добре за един и зле за друг И ЗАВИСИ ОТ ГЛЕДНАТА ТОЧКА, въпреки че са говори за един и същ факт? Падането на цената на Тесла втора ръка е зле за продавача и идеално за купувача
  • #65
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Точка,колко цикъла издържат дамските ти превръзки? Питам да купя за жената.
fallback
Последни