Японският производител Subaru реши да изненада автомобилната индустрия: компанията патентова система, при която хибридните автомобили ще използват не обичайния бутален двигател, а турбинен като генератор. Турбината трябва да зарежда батерията в режим на удължено пътуване (EREV), осигурявайки по-компактен и лек дизайн в сравнение с класическите двигатели.

Subaru има опит в тази област - чрез авиационното подразделение компанията участва в производството на учебни самолети и хеликоптери, включително лицензирани версии на Apache и Bell. Сега инженерите искат да адаптират тези технологии за автомобили.
Турбината има смисъл в приложение за удължител на обхвата или поне в Subaru смята, че това. Двигателите имат по-високо съотношение мощност/тегло от буталните двигатели, а също така могат да бъдат и по-малки. Те са по-надеждни, по-ефективни и имат по-малко движещи се части. Дори емисиите могат да бъдат по-добри от бутален двигател като боксерките на Subaru, защото горенето е по-пълно.
Недостатъците и някои от причините, поради които турбинният автомобил Chrysler от 50-те години на миналия век се провали, включват огромно количество шум и сериозно нагряване на ауспуха. Освен това тези агрегати също така не са ефективни на празен ход и отнема много време, за да влязат в работен режим.

В новия си патент инженерите на японската компанията предлагат алтернатора да се използва не само за зареждане на батерията, но и за бързо завъртане на турбината, намалявайки времето за стартиране и намалявайки шума.
Системата предвижда две батерии - основната високоволтова батерия и спомагателна 12-волтова, която ще може да стартира турбината дори когато основната батерия е изтощена. По този начин турбината ще се включва по-рядко, но ще зарежда батерията с по-голямо количество енергия в един цикъл.
Експертите вече сравняват идеята за Subaru с подхода на Mazda, където роторен двигател се използва като генератор за хибриди. Ако технологията достигне масово производство, пазарът може да получи напълно нов тип хибрид.


0