IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Subaru заменя турбото с турбинен двигател в хибридите си

Японският производител патентова технология от аерокосмическата индустрия

Японският производител Subaru реши да изненада автомобилната индустрия: компанията патентова система, при която хибридните автомобили ще използват не обичайния бутален двигател, а турбинен като генератор. Турбината трябва да зарежда батерията в режим на удължено пътуване (EREV), осигурявайки по-компактен и лек дизайн в сравнение с класическите двигатели.


Subaru


Subaru има опит в тази област - чрез авиационното подразделение компанията участва в производството на учебни самолети и хеликоптери, включително лицензирани версии на Apache и Bell. Сега инженерите искат да адаптират тези технологии за автомобили.

Турбината има смисъл в приложение за удължител на обхвата или поне в Subaru смята, че това. Двигателите имат по-високо съотношение мощност/тегло от буталните двигатели, а също така могат да бъдат и по-малки. Те са по-надеждни, по-ефективни и имат по-малко движещи се части. Дори емисиите могат да бъдат по-добри от бутален двигател като боксерките на Subaru, защото горенето е по-пълно.

Недостатъците и някои от причините, поради които турбинният автомобил Chrysler от 50-те години на миналия век се провали, включват огромно количество шум и сериозно нагряване на ауспуха. Освен това тези агрегати също така не са ефективни на празен ход и отнема много време, за да влязат в работен режим.


Subaru


В новия си патент инженерите на японската компанията предлагат алтернатора да се използва не само за зареждане на батерията, но и за бързо завъртане на турбината, намалявайки времето за стартиране и намалявайки шума.

Системата предвижда две батерии - основната високоволтова батерия и спомагателна 12-волтова, която ще може да стартира турбината дори когато основната батерия е изтощена. По този начин турбината ще се включва по-рядко, но ще зарежда батерията с по-голямо количество енергия в един цикъл.

Експертите вече сравняват идеята за Subaru с подхода на Mazda, където роторен двигател се използва като генератор за хибриди. Ако технологията достигне масово производство, пазарът може да получи напълно нов тип хибрид.


0 от 500
  • #9
    9 rate up comment 22 rate down comment
    Иванов ( преди 2 месеца )
    Най-добрите коли са немските. И електромобилите, включително. Вижте ревюта на EQS. Невероятно ефективен , изминава над 800 км с един заряд, супер обезшумен. Нищо общо с спрехвалените китайски брички. Естествено, върховното качество и ефективност , идват на върховна цена. Няма как EQS да струва колкото някое BYD. Etron на Ауди - също невероятни автомобили, много по-направени от китайските. Ное класе на БМВ - също. Карал съм id7 на Фолксваген - невероятен автомобил.
  • #8
    3 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Но продължавам да твърдя, че ако въобще ще се ползват, е много по-логично това зареждане да става пред входовете, където освен 30% от енергията на горивото която се превръща в електрическа енергия, се използват и останалите 70% които иначе се изхвърлят във вид на топлина. Тази енергия може да се ползва както за отопление така и забита в гореща вода - един от видовете на онези микро вецове, за които постоянно говори Димов. Газова микротурбина работеща в режим когенерация.
  • #7
    3 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    За газовите турбини отдавна съм си казал мнението - много по-подходящи са от ДВГ ако ще зареждаш батерия и с тях, защото тогава се премахват всичките им недостатъци, защото могат и е препоръчително да работят на постоянни обороти точно там където им е най-голямата ефективност и така от литър гориво зареждат най-много енергия в батерията.
  • #6
    3 rate up comment 8 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До 4. Ами радвам се че дори когато пиша регистриран и лесно разпознаваем, ти изглежда, че всеки който споменава някакъв факт съм аз.
  • #5
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Добре че някои развиват инженерната мисъл, че 30 години само с надграждане на 2.0TDI далеч няма да стигнем.
  • #4
    13 rate up comment 2 rate down comment
    До 1, 2, 3 ( преди 2 месеца )
    С точка, без точка, анонимен, псевдонемен, от километри си личи кой си! 3 поредни коментара в рамките на 5 мин, малко след като е пусната статията и после затишие. Кой ли е лудия който виси нон стоп тук да дебне всяка статия и да се изцвъка по задължение под нея. Всички знаят - митичната тротинетна точица
  • #3
    4 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Преди някой японофил да се спука от гордост, че японците са измислили нещо - Jaguar C-X75. От 2010 г. Хибрид с газови турбини.
  • #2
    7 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Джапонците ще пробват и с лютеница да задвижват колите си, само и само са не признаят, че сбъркаха за електромобилите и са безвъзвратно технологично изостанали.
  • #1
    5 rate up comment 8 rate down comment
    до долния ( преди 2 месеца )
    Пълни *** пости колко е турбината на едно апачи и колко двг отсег на кола къде ще го съберат