IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Stellantis готви батерията на утрешните електрически автомобили

Устройството предлага намалени разходи, повишена автономност и възможност за бързи и рентабилни ремонти

Концернът Stellantis разработва батерия с химия NMC (никел-манган-кобалт), която ще дебютира в електрическите превозни средства на групата до края на това десетилетие. Тя се казва IBIS (Intelligent Battery Integrated System), като е разработена в сътрудничество с френската Saft (дъщерно дружество на TotalEnergies). Устройство е във фаза на тестове, които ще се провеждат на специално модифициран Peugeot 3008.


батерия


Новата батерия е с капацитет 65 kWh, но увеличението с до 10% на енергийната ефективност (дисперсията е намалена особено по време на презареждане) означава, че тестовият модел има същия среден пробег (529 км) като Peugeot e-3008, който се продава днес, който има 73 kWh "батерия". В същото време изходната мощност се увеличава от 150 на 172 kW, докато новата батерия е с 40 кг по-лека и по-малко обемиста (заема със 17 литра по-малко).

По-малко компоненти

Голяма част от тези подобрения се дължат на отделните модули, които съставляват батерията (в прототипа има 24, по 2,7 kWh всеки) и които интегрират както инвертора, така и зарядното устройство. Последните, обикновено външни, са устройствата, които по време на шофиране и презареждане са отговорни за преобразуването на постоянен ток (този на „бързите“ колони и батерията) в променлив ток (този на „бавните“ точки за зареждане и използван от генератора на двигателя).

Друго предимство на наличието на инвертор и зарядно устройство във всеки модул е 15% увеличение на ефективността на зареждане с променлив ток. В допълнение, блокът за управление, който управлява батерията, позволява всеки отделен модул да бъде включен или изключен според потреблението на енергия (в съвременните електрически превозни средства всички те работят едновременно). По този начин се намалява „стреса“, който се генерира по време на работа. Това би гарантирало 10% удължаване на полезния живот на батерията.


батерия


По-голяма безопасност

За разлика от днес, в случай на повреда на независим модул, батерията продължава да работи, макар и с по-ниска производителност. Освен това дефектната част може да бъде заменена в сервиза, без да се налага да се прибягва до сложни процеси и с високи стандарти за безопасност.

Всъщност работното напрежение на IBIS батерия е само 48 волта (както при мек хибрид) в сравнение с 400 V (ако дори не и 800 V) на електрическите автомобили, които се продават в момента. Това позволява на техниците да се намесват с „голи ръце“, без да се налага да се предпазват от опасни токови удари.


0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Както винаги мога да оборя ВЯРАТА ТИ с факти, които ЗНАМ. Как мислиш вярата или знанията побеждават в един спор за реалността? ТЕХНИЧЕСКИ СПОР. За целта просто ще те помоля да кажеш кои са най-бързо зареждащите се автомобили в света и КАКВА БАТЕРИЯ ИЗПОЛЗВАТ? Аз ЗНАМ, че както батериите на, CATL, които зареждат с 1300 kW 520 км за 5 минути, така и батериите на BYD , които зареждат 420 км за същото време, са LFP. Ти какви ВЯРВАШ, че са? Ако зареждат с мегават, колко е изходящата мощност?
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 2 месеца )
    Спрете достъпа на лъжливия папагал електронаркоман! "Поради НИСКАТА СИ ЕНЕРГИЙНА ПЛЪТНОСТ и ПО-БАВНОТО ОТДАВАЕ НА ЕНЕРГИЯ, LFP батериите обикновено НЕ СЕ ИЗПОЗВАТ в спортни или други високопроизводителни ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА".
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    "Peugeot e-3008, който се продава днес, който има 73 kWh "батерия". В същото време изходната мощност се увеличава от 150 на 172 kW. " Дори без да проверявам ВИНАГИ, мощността на зареждане е по-малка от максималната изходяща мощност на една батерия. Не вярвам това peugeot да е първото изключение. Което автоматично означава, ЧЕ МОЩНОСТТА НА ЗАРЕЖДАНЕ ЩЕ Е ОЩЕ ПО-МАЛКА, ако това В статията е изходящата. ТОВА Е ПО-ГОЛЯМ ПЛЮС за китайското 1300 киловата зареждане. Тоест става още по-зле за peugeot
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    "анонимен ( преди 6 часа )Точката греши изходяща мощност със зареждане." Шекерчо пак негодува под статията, че са му намерили грешки в нея. Шекерчо, инженер по ДВГ с много никове, техническата си неграмотност не можеш да я скриеш , колкото и титли за електроинженер и други инженери да си накичиш.
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Така е. При бързо зареждане се получават дендрити. Има само една малка разлика в дефиницията на бързо зареждане. В статията говорят за бързо зареждане с 175 киловата, а китайците зареждат с 1300 киловата, като живота на батерията в техния случай е в пъти по-голям, защото по принцип LFP си има много по-голям живот. А и температурата не влияе толкова много на тези батерии.
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 1 ( преди 2 месеца )
    По бързо зареждане по бързо образуване на дендрити и по къс живот на батерията
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Мен ми е интересно как така батерията работи на 48 волта, не са ли много малко?
  • #5
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Тодор Несторов ( преди 2 месеца )
    Сбъркал са, като са се спрели на конкретна химия. Да го сторят като.мен, с ПРОИЗВОЛНА, и пак да заповядат. При това, те с нещичко не ограничават тока на късо съединение и разчитат само на "различната' химия. При тях, който веднъж се е бил за литий, ще трябва да се бие за манган и. Кмел, вместо да произвежда с налични на място суровини, което не е точно да работи за ниската себестойност. Отделно, с техните модули, пак се иска свързване.на много в серия, а дефекгира ли един, и стрингът заминава.
  • #4
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Тодор Несторов ( преди 2 месеца )
    Закъснели са с повече от една година. Нещо още по-добро, се патентова от миналата година по това време и е българско.
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Точката греши изходяща мощност със зареждане.