Това е може би най-сложната задача в областта на двигателитe. Митичният V10 конструктивно е толкова труден за балансиране, че само шепа инженери (и техните шефове) са се осмелявали да приемат предизвикателството. Но пък резултатите от тези храбри усилия са сред най-запомнящите се автомобили в историята. А и не само автомобили, както ще видите от тази история на V10 двигателя. Всъщност тя започва още през 30-те години на миналия век с някои локомотиви, но тук ще се съсредоточим върху V10 в модерния му вид.
21 мига от историята на V10 двигателя (ГАЛЕРИЯ):
1998: Lambo номер 5
Впечатляващият успех на Lamborghini Gallardo се дължи в голяма степен и на 5-литровия му V10. Това е стара мечта на инженерите от Сант'Агата - още в ерата, в която марката е собственост на Chrysler, те са разработили прототипи на 4-литров V10 за концептуален модел, нарисуван от Гандини и наречен Р140. Американците замразяват проекта, боейки се от високите разходи, но VW няма нищо против да инвестира - и после да използва получения V10 в свои модели и в Audi R8.
Впечатляващият успех на Lamborghini Gallardo се дължи в голяма степен и на 5-литровия му V10. Това е стара мечта на инженерите от Сант'Агата - още в ерата, в която марката е собственост на Chrysler, те са разработили прототипи на 4-литров V10 за концептуален модел, нарисуван от Гандини и наречен Р140. Американците замразяват проекта, боейки се от високите разходи, но VW няма нищо против да инвестира - и после да използва получения V10 в свои модели и в Audi R8.


0