Това е може би най-сложната задача в областта на двигателитe. Митичният V10 конструктивно е толкова труден за балансиране, че само шепа инженери (и техните шефове) са се осмелявали да приемат предизвикателството. Но пък резултатите от тези храбри усилия са сред най-запомнящите се автомобили в историята. А и не само автомобили, както ще видите от тази история на V10 двигателя. Всъщност тя започва още през 30-те години на миналия век с някои локомотиви, но тук ще се съсредоточим върху V10 в модерния му вид.
21 мига от историята на V10 двигателя (ГАЛЕРИЯ):
1997: Ford Triton
Успехът на 10-цилиндровия Ram подтиква Ford да разработин негов конкурент. Това е Triton с неговия 6.8-литров V10. Двигателят има 72º интервал на възпламеняване, за да се намалят вибрациите - хитро инженерно решение, което впоследствие ще стане масова практика.
Успехът на 10-цилиндровия Ram подтиква Ford да разработин негов конкурент. Това е Triton с неговия 6.8-литров V10. Двигателят има 72º интервал на възпламеняване, за да се намалят вибрациите - хитро инженерно решение, което впоследствие ще стане масова практика.


0