Това е може би най-сложната задача в областта на двигателитe. Митичният V10 конструктивно е толкова труден за балансиране, че само шепа инженери (и техните шефове) са се осмелявали да приемат предизвикателството. Но пък резултатите от тези храбри усилия са сред най-запомнящите се автомобили в историята. А и не само автомобили, както ще видите от тази история на V10 двигателя. Всъщност тя започва още през 30-те години на миналия век с някои локомотиви, но тук ще се съсредоточим върху V10 в модерния му вид.
21 мига от историята на V10 двигателя (ГАЛЕРИЯ):
1980: MAN и Mercedes
През 80-те години камионите на MAN и Mercedes получават дизелови V10 с обем 18 литра. Агрегатът е съвместна разработка на двете компании, всяка от които обаче после го окомплектова със свои собствени цилиндрови глави и горивни системи. По-късно същият двигател е адаптиран за употреба в моторни лодки, с мощност до 1035 конски сили.
През 80-те години камионите на MAN и Mercedes получават дизелови V10 с обем 18 литра. Агрегатът е съвместна разработка на двете компании, всяка от които обаче после го окомплектова със свои собствени цилиндрови глави и горивни системи. По-късно същият двигател е адаптиран за употреба в моторни лодки, с мощност до 1035 конски сили.


0