IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китайско за европейския вкус: Тестваме Geely Cityray

Атрактивна цена и високи технологии са основните козове на новия играч на пазара

Китайските автомобили постепенно се превръщат от екзотика в нещо често срещано по европейските пътища. Броят им се увеличава, като не става въпрос само за електрически превозни средства, но и за модели с ДВГ. И тъй като в Европа интересът към SUV-модели не намалява, дори напротив, напълно логично е китайските производители да се опитват да се наложат и в тези сегменти на пазара.


Geely Cityray тест-драйв


Един от тези производители е Geely – най-голямата частна автомобилна компания в Китай. Тя е собственик на марки като Vоlvo и Lotus, като вече има сериозно присъствие в над 30 държави от цял свят. Съответно, нейните апетити към пазара в Европа са сериозни, като те се подхранват и от факта, че тя вече произвежда автомобили на Стария континент. И това й помага да избегне митата, налагани на китайските коли.

Гамата на марката се разраства и наскоро към нея се присъедини Geely Cityray, който заема нишата между малкия Coolray и големия Starray. Напълно в духа на тенденциите в индустрията, новият модел заема голяма част от дизайна и техническите решения от другите два SUV, които вече са познати на потребителите. В същото време амбициите му са да се бори с лидерите в един от най-оспорваните сегменти на пазара.


Geely Cityray тест-драйв


Като дизайн Cityray прави опит да се отличи от конкурентите, въпреки че някои детайли, особено в предната част изглеждат добре познати. В същото време решетката, LED-светлините и двуцветната тапицерия, предлагана като опция, помагат на автомобила да изглежда стилно и елегантно.

Важна роля за това играе и междуосието от 2701 мм, което осигурява не само стабилно поведение на пътя, но и по-голямо вътрешно пространство. В основата на автомобила е платформата BMA (B-segment Modular Architecture), разработена съвместно от инженерите на Geely и Volvo, а останалите размери са дължина 4510 мм, широчина – 1865 мм и височина – 1650 мм.


Geely Cityray тест-драйв


Сериозно внимание е обърнато и на здравината на конструкцията, която трябва да осигури по-висока безопасност. Каросерията на Cityray е изработена от 68,3% високоякостна стомана и 16% горещоформована стомана, което осигурява твърдост при относително ниско тегло – 1432 кг. За безопасността помагат и 6 въздушни възглавници, които осигуряват цялостна защита на шофьора и пътниците.

Интериорът също е подчинен на модерния стил, въпреки че някои решения вероятно няма да бъдат приети единодушно. Салонът е просторен, седалките са удобни, като комфортът при пътуване се увеличава от големия панорамен покрив и приятното амбиетно осветление.


Geely Cityray тест-драйв


В същото време обаче почти всички функции се управляват от вертикално разположен дисплей, като физически бутони и превключватели липсват. А ровенето в менюто при движение с по-висока скорост не е най-доброто решение в някои ситуации.

Претенции може да възникнат и към друго техническо решение в автомобила. Собствениците на iPhone, например, могат да се възползват от пълните възможности на Apple CarPlay, докато тези, които имат Android, ще трябва да използват приложението AutoDo. То само дублира екрана на телефона и не предлага същите възможности и лесно управление като познатото Android Auto, което вероятно няма да се хареса на някой.


Geely Cityray тест-драйв

И ако идеята на този автомобил е да бъде модерен и интересен за публиката с дизайна, модерния салон и предлаганите функции, то задвижването е конвенционално. Няма електрическа помощ, тоест това не е хибрид. Под капака е разположен 1,5-литров бензинов двигател, развиващ 174 к.с. и 290 Нм въртящ момент. Ако се чудите защо е избран този мотор, отговорът е в Китай – там автомобилите с по-голяма двигател са обложени с по-висок данък.

Този агрегат се съчетава със 7-степенна автоматична скоростна кутия с мокър двоен съединител, като задвижването е само към предния мост. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,9 секунди, което може и да не е впечатляващо за мнозина, но в случая е напълно достатъчно. Поведението на Cityray е напълно предсказуемо, като дори в поредица от завои колата стои достатъчно стабилно на пътя. От Geely посочват разход на гориво около 6,3 л/100 км, но в реални условия той е по-висок – около 8 л/100 км.


Geely Cityray тест-драйв


Трябва да се отбележи още, че Geely Cityray е оборудван с набор от съвременни системи за сигурност, които защитават водача и пътниците. Китайският SUV разполага с функция за автоматично аварийно спиране (AEB), адаптивен круиз-контрол (ACC), асистент за поддържане на лентата (LKA), следене на мъртвите зона (BSD), предупреждение при неволно напускане на лентата (LDW). Има и панорамна камера с 360-градусов изглед, която улеснява маневрите, особено при паркиране

Основният коз, на който разчитат в Geely, разбира се, е цената. Най-ниското ниво на оборудване излиза 59 633 лв, а най-високото – 64 522 лв, но в момента представителят на марката предлага отстъпка от близо 3000 лв.


Още снимка от теста на Geely Cityray - вижте в галерията:

Снимки: Automedia.bg, Тони Тончев

0 от 500
  • #17
    5 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Подкрепям мнението ти. Трябва да купуваме немски автомобили, по възможност немски премиуми, за да може да инвестираме в Европа която да хвърли трилиони за въображаване срещу Русия. Защо трябва да подкрепяме държава като Китай, която инвестира в глупави области като космонавтика, електроника, батерии, фотоволтаици и се опитва да ни продава глупави електромобили и тротинетки? Трябва да се мисли по прагматично И да инвестираме всичко в ракети и бомби
  • #16
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Хм... ( преди 2 месеца )
    Ограничил съм до минимум покупките на стоки от държави, които финансират руснаците във войната. А за колите, предпочитам европейски или японска.
  • #15
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    За Европейския вкус ? Не мисля така. Колата е явно копие на кадилак. Светлините са копирани от там а и самата емблема. Грозно е за Европейския пазар. Сега да поговорим за цената. Ако бай китаец мисли че ще продава пръкнали се вчера консервени кутии с никому неизвестно качество за 30.000 евро - на цените на шкода , опел, нисан, пежо леко се е объркал. 10-12 К евро , не повече. Дотогава общите продажби на всички китайски марки в Европа ще си останат 0,3%
  • #14
    11 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    До 12 - и все пак кажи коя е тази доста по евтина кола с екстри които ги няма Киа-та. Да научим все пак нещо тук ... :-)
  • #13
    11 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    до 12 - нали знаеш,че "аз не мога" и "на мен не ми дадоха" се отнасят само за теб самия?А генерализираш,че изобщо нямало отстъпки!Е, има. Аз до сега нова кола на каталожна цена не съм купил!Винаги са надолу. Спортидж нямам нужда да си купувам,защото нова кола имам.Но които иска да си купи нова кола за 65К лв, моя съвет е Спортиджа а не това нещо горе.Една кола не е само покупната стойност,а и всичко след това.На това горе,нито покупната стойност е нещо УАУ,а след това всичко е щета и набутване
  • #12
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Купете си тогава Спортиджа,след 2-3 месеца излиза нов. На мен отстъпка не ми дадоха, въпреки че предната ми кола беше Киа от тях, взех си кола доста по-евтина с екстри които ги нямат, доста се надуха тези там, а продават все същите корубки, вземете си ги и после пишете тук как е. Да не говорим как цакат доп. пари за аларми, еко такси и какво ли още не, най-голямата ми грешка беше да взма кола от там.
  • #11
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Колега, виж посмали малко, в страницата на Киа най евтиния е 55, а следващото ниво 62, спор няма че и до 80 можеш да го докараш
  • #10
    14 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    До 9 - над 80к е хибрид, GT Line, 4x4. За под 68К може да се купи напълно съпоставим като екстри като китайче,и то хибрид!И промоции винаги има!Срещу 4000лв повече получаваш кола която след 4 години ще си е запазила минимум 50% от стойността и ще е с още 3 години гаранция!А китайчето и на 20% от стойността му като нова, няма да има кой да ти го купи и ще е извън гаранция.Голяма далавера е заради 4000лв в повече, за 4 години да загубиш 20 000лв отгоре, че и повече, ако изобщо някой я купи ....
  • #9
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Не сте запознати с цените, добре оборудван Спортидж е над 80к, отстъпква отдавна няма.
  • #8
    18 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Да си купиш китайска кола означава, че си абсолютен невеж на тема автомобили, а да ги хвалиш е още по-лошо. Въобще не засягам дори въпроса за предателството към европейската цивилизация, към която принадлежим и която е подложена на натиск от имитации и ниски цени от един диктаторски режим. Разбира се, без съмнуние има достатъчно шарани, които кълват и достатъчно хитреци, които да се възползват.