Porsche има репутацията на "най-упорития" сред германските автомобилни производители. Това е компания, за която традицията е подобна на свещено писание. Двигателят е строго отзад, защото "винаги е било така". Всяко ново поколение на 911 изглежда като предишното, само че с малко по-остри фарове и още една крива LED черта отзад. А когато дизайнерите внезапно решат да действат вабанк, резултатът не е космически клин с неонови светлини и врати тип "крило на чайка", а Cayenne или Panamera.

Това обаче е само половината от история. Защото дълбоко в архивите на Porsche, по страниците на редки албуми и в скритите кътчета на музея, има и друга страна на марката - пълна със странности и експерименти. Това Porsche, за което малцина знаят. Това, при което инженерите сякаш в един момент са се уморили да гледат 911 и са си казали: "Ами ако... просто не е така?"
Именно тогава се раждат уникални прототипи, експериментални концепции и индивидуални проекти - от наистина пробивни до такива, които те карат да се запиташ: "Вие сериозно ли одобрихте това?“ Porsche опитва врати тип "крило на чайка", клиновидни каросерии, интериори, сякаш взети от снимачната площадка на научнофантастичен филм.
Затегнете коланите. Защото това, което следва, не е за строгата инженерна школа в Щутгарт или еволюцията на 911. Това е историята на това Porsche, което е пило твърде много шнапс, стояло е до късно в дизайнерското студио и е направило коли, които никой не е искал, но от които не можете да откъснете поглед. Ето най-странните и удивителни концепции на Porsche, доказателство, че дори манията по съвършенството понякога може да се отклони по пътя на лудостта.
5 изненадващи концепции на Porsche (ГАЛЕРИЯ):
Технически, 989 е проектиран да бъде истински спортен седан, а не просто преработен луксозен автомобил. Двигателят е нов 3.6-литров V8 с мощност от около 300 к.с. Не е много по днешните стандарти, но през 1988 г. тези числа са достатъчни, за да поставят 989 наравно с BMW M5 E34. И за разлика от конкурентите си, Porsche го настройва да се управлява като Porsche: задно задвижване, подобрено окачване и управление, възможно най-близко до 911, а не до "бизнес седан".
От гледна точка на дизайна, 989 е особено интересен. Това е един от първите автомобили, в които може да се види бъдещето на корпоративния стил на Porsche. Линиите на бъдещото 911 (996) могат да се различат отпред и отзад. Силуетът напомня Panamera, която се появява десетилетия по-късно. По същество Porsche поглежда в бъдещето и започва да рисува това, в което се превърна през 2000-те.
Интериорът е замислен по различен начин - по-луксозен, отколкото в спортните автомобили на марката. Четири пълноразмерни седалки, солидна облицовка, комфорт, достатъчен за собствениците на 911 за първи път да оставят купето в гаража и да тръгнат на пътешествие с цялото семейство. Идеята е проста: автомобил, способен да се движи по аутобана с 250 км/ч с четирима възрастни, но в същото време да дава онова уникално усещане за Porsche.


0