Porsche има репутацията на "най-упорития" сред германските автомобилни производители. Това е компания, за която традицията е подобна на свещено писание. Двигателят е строго отзад, защото "винаги е било така". Всяко ново поколение на 911 изглежда като предишното, само че с малко по-остри фарове и още една крива LED черта отзад. А когато дизайнерите внезапно решат да действат вабанк, резултатът не е космически клин с неонови светлини и врати тип "крило на чайка", а Cayenne или Panamera.

Това обаче е само половината от история. Защото дълбоко в архивите на Porsche, по страниците на редки албуми и в скритите кътчета на музея, има и друга страна на марката - пълна със странности и експерименти. Това Porsche, за което малцина знаят. Това, при което инженерите сякаш в един момент са се уморили да гледат 911 и са си казали: "Ами ако... просто не е така?"
Именно тогава се раждат уникални прототипи, експериментални концепции и индивидуални проекти - от наистина пробивни до такива, които те карат да се запиташ: "Вие сериозно ли одобрихте това?“ Porsche опитва врати тип "крило на чайка", клиновидни каросерии, интериори, сякаш взети от снимачната площадка на научнофантастичен филм.
Затегнете коланите. Защото това, което следва, не е за строгата инженерна школа в Щутгарт или еволюцията на 911. Това е историята на това Porsche, което е пило твърде много шнапс, стояло е до късно в дизайнерското студио и е направило коли, които никой не е искал, но от които не можете да откъснете поглед. Ето най-странните и удивителни концепции на Porsche, доказателство, че дори манията по съвършенството понякога може да се отклони по пътя на лудостта.
5 изненадващи концепции на Porsche (ГАЛЕРИЯ):
Ако Porsche 928 Studie H50 е странен експеримент за разтягане на спортен автомобил, докато не му пораснат още две врати, Porsche 989 е истинският опит на компанията от Щутгарт да каже: "Добре, нека направим истинско Porsche с четири врати".
През 1988 г. Porsche преминава през трудни времена. 944 започва да изглежда остарял, 928 не е завладял света, а 911 все още е наоколо, като стара семейна реликва, която никой няма куража да изхвърли. В същото време Mercedes и BMW печелят огромни суми пари от на S-Class и 7 Series, доказвайки, че луксозните седани могат да бъдат чудесен източник на доходи. Porsche поглежда, свива рамене и решава да опита. Така се ражда проектът 989.
За разлика от Studie H50, който е просто удължен 928 със спорни врати, 989 е напълно нов проект. По същество това е Panamera, замислена в края на 80-те. Дълъг преден капак, пълноценна конфигурация с четири врати, бързо падащата линия на покрива с преход към наклонената задна част. Всичко това прави колата да изглежда като класическо купе на Porsche, но с място за четирима. Пропорциите са типични за Porsche: нисък, широк, мускулест силует.


0