Porsche има репутацията на "най-упорития" сред германските автомобилни производители. Това е компания, за която традицията е подобна на свещено писание. Двигателят е строго отзад, защото "винаги е било така". Всяко ново поколение на 911 изглежда като предишното, само че с малко по-остри фарове и още една крива LED черта отзад. А когато дизайнерите внезапно решат да действат вабанк, резултатът не е космически клин с неонови светлини и врати тип "крило на чайка", а Cayenne или Panamera.

Това обаче е само половината от история. Защото дълбоко в архивите на Porsche, по страниците на редки албуми и в скритите кътчета на музея, има и друга страна на марката - пълна със странности и експерименти. Това Porsche, за което малцина знаят. Това, при което инженерите сякаш в един момент са се уморили да гледат 911 и са си казали: "Ами ако... просто не е така?"
Именно тогава се раждат уникални прототипи, експериментални концепции и индивидуални проекти - от наистина пробивни до такива, които те карат да се запиташ: "Вие сериозно ли одобрихте това?“ Porsche опитва врати тип "крило на чайка", клиновидни каросерии, интериори, сякаш взети от снимачната площадка на научнофантастичен филм.
Затегнете коланите. Защото това, което следва, не е за строгата инженерна школа в Щутгарт или еволюцията на 911. Това е историята на това Porsche, което е пило твърде много шнапс, стояло е до късно в дизайнерското студио и е направило коли, които никой не е искал, но от които не можете да откъснете поглед. Ето най-странните и удивителни концепции на Porsche, доказателство, че дори манията по съвършенството понякога може да се отклони по пътя на лудостта.
5 изненадващи концепции на Porsche (ГАЛЕРИЯ):
На хартия проектът изглежда брилянтен. В действителност обаче икономиката съсипва всичко. В началото на 90-те на миналия век Porsche е ръба на колапса. Продажбите падат, обменният курс на долара към германската марка намалява печалбите, а компанията не може да си позволи да рискува пари за нова скъпа платформа.
През 1992 г. проектът е тихомълком прекратен след изграждането на няколко прототипа. Инженерите се връщат към усъвършенстването на 911, а светът продължава да възприема Porsche като производител изключително на автомобили с две врати.
Въпреки това, 989 не изчезва безследно. Неговото наследство продължава да живее, като невидимо повлиява на дизайна на Porsche през 90-те и 2000-те. Когато Panamera е пусната през 2009 г., нейният произход е директно проследен до скиците на 989. Пропорциите, фастбек покривът, дори маркетингът със слогана "истински спортен автомобил с четири врати" - всичко това е заложено 20 години преди серийния модел.


0