IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шофьорите на електромобили плащат за нещо, което не ползват

Колкото е по-голям пробегът на колата, толкова по-малко километри изминава тя

Притеснението относно пробега спира много шофьори от покупката на електромобил. И тъй като инфраструктурата все още не е достатъчно добре развита, производителите залагат на технологии, за да може техните модели да изминават повече километри с едно зареждане. Това, съответно ги прави по-скъпи, а увеличението на цената се плаща от потребителите.


електромобили


Куриозното в случая е, че купувачите на електромобили плащат за нещо, което на практика не използват. В момента повечето модели от ново поколение с нулеви емисии имат пробег от над 500 км, някои изминават 600 км, а новият Mercedes-Benz CLA държи рекорда на пазара с близо 800 км.

Така производителите превръщат автономността в истинска златна жила, която им носи по-големи приходи. Един от тях – Audi, вече предупреди, че надпреварата в технологиите за увеличение на пробега е безсмислена, тъй като повечето шофьори не се възползват от потенциалния пробег на колите им. Сега това беше потвърдено от проучване на компанията Recurrentauto, която анализира случващото се с 40 000 превозни средства, използвани всеки ден от собствениците им.


електромобили


Изследването показва, че техните шофьори губят голяма част от пробега, за който са платили. Оказва се, че колкото по-голяма автономност има една кола, толкова по-малко се използва тя. Електромобил с пробег между 120 и 160 км, например, изминава 36,5 км дневно, което прави 22,8%. Цифрата достига 62 км при обхват между 482 и 523 км. А при колите с 650 км дневните пътувания са едва 51 км.

Това показва, че собствениците на електромобили плащат за енергия, която на практика не използват. И в същото време потвърждава реалността, за която Audi вече алармира, че колите на ток се нуждаят от около 320 км пробег. Индустрията обаче създава изкуствен балон, като добавя тежест и пари за автомобили, която не се използва.


0 от 500
  • #9
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Никола ( преди 3 месеца )
    Lucid държи рекорда а не мерцедес за най голям пробег.
  • #8
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Има и загуби, когато колата стои, също и когато се зарежда може да има до 20%.
  • #7
    21 rate up comment 12 rate down comment
    До пишман аФторката ( преди 3 месеца )
    Забрави да споменеш че джендърите с електрокарчета не плащат данъци и паркиране. Неща които ПОЛЗВАТ !
  • #6
    14 rate up comment 9 rate down comment
    Мемфис ( преди 3 месеца )
    Поредната простотия, представена ни от Петърчо!!! Писна ми от неговите глупости!!!
  • #5
    14 rate up comment 10 rate down comment
    Така е ( преди 3 месеца )
    Дневен пробег от 32 км само на село или малък град.В големите градове в Европа от крайния квартал до центъра са 100 километра.Живеем в предградията или близките села заради по ниския наем, работим в центъра това са поне 200 км на ден.
  • #4
    8 rate up comment 19 rate down comment
    до долния ( преди 3 месеца )
    *** умните гейрманци да се научат да си търсят работа близо до дома или да отиват в друг град под наем вместо да карат всяка сутрин до работа.
  • #3
    26 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Това че не се ползва всеки ден максималния пробег не означава, че не е нужен и не трябва.. леко безумна статия. Особено с електрокарите където зареждане по пътя означава 30-40 мин минимум престой.
  • #2
    28 rate up comment 4 rate down comment
    112 ( преди 3 месеца )
    Тия не са наред, естествено че ще си взема кола с голям пробег, ако ми се наложи извънредно да пътувам няма тепърва да чакам да се зареди. като не могат да догонят конглокенцията поне да не се правят на шматки.
  • #1
    6 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Според мен автомобил с действителен пробег здрасти от 250-350км е достатъчен за голямата част от хората. Колегата има 25литрова поничка в багажника и София - Варна спира да зарежда.