IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шофьорите на електромобили плащат за нещо, което не ползват

Колкото е по-голям пробегът на колата, толкова по-малко километри изминава тя

Притеснението относно пробега спира много шофьори от покупката на електромобил. И тъй като инфраструктурата все още не е достатъчно добре развита, производителите залагат на технологии, за да може техните модели да изминават повече километри с едно зареждане. Това, съответно ги прави по-скъпи, а увеличението на цената се плаща от потребителите.


електромобили


Куриозното в случая е, че купувачите на електромобили плащат за нещо, което на практика не използват. В момента повечето модели от ново поколение с нулеви емисии имат пробег от над 500 км, някои изминават 600 км, а новият Mercedes-Benz CLA държи рекорда на пазара с близо 800 км.

Така производителите превръщат автономността в истинска златна жила, която им носи по-големи приходи. Един от тях – Audi, вече предупреди, че надпреварата в технологиите за увеличение на пробега е безсмислена, тъй като повечето шофьори не се възползват от потенциалния пробег на колите им. Сега това беше потвърдено от проучване на компанията Recurrentauto, която анализира случващото се с 40 000 превозни средства, използвани всеки ден от собствениците им.


електромобили


Изследването показва, че техните шофьори губят голяма част от пробега, за който са платили. Оказва се, че колкото по-голяма автономност има една кола, толкова по-малко се използва тя. Електромобил с пробег между 120 и 160 км, например, изминава 36,5 км дневно, което прави 22,8%. Цифрата достига 62 км при обхват между 482 и 523 км. А при колите с 650 км дневните пътувания са едва 51 км.

Това показва, че собствениците на електромобили плащат за енергия, която на практика не използват. И в същото време потвърждава реалността, за която Audi вече алармира, че колите на ток се нуждаят от около 320 км пробег. Индустрията обаче създава изкуствен балон, като добавя тежест и пари за автомобили, която не се използва.


0 от 500
  • #29
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 3 месеца )
    Чичо дори няма електрическа кола, щеше да има, ама се отказа заради Мъск, че не искам нищо друго освен Тесла. Въпроса не е дали съм за или против електрическите коли, а какво знаем за тях, дали можем да си позволим нова такава(договор за 4 години и после нова), какво търсим в колата, за какво ще я ползваме, има ли къде да зареждаме, какво друго подобно бихме избрали, колко ще ни струва целия пакет кола и разходи....Отговорете тези въпроси и тогава коментираме, според нужди и възможности
  • #28
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Хаха ( преди 3 месеца )
    Чичо Кольо= троти нетката.
  • #27
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 3 месеца )
    А коло пъти в годината пътувате този маршрут?
  • #26
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    25, от Търново до Южното черноморие може да се зарежда в Сливен и Бургас, но трябва да се влиза в града. Пък е малко тъпо да карам 120 км и да загубя половин час отклонение от пътя, че да зареждам.
  • #25
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 3 месеца )
    24ти не си сигурен че има къде да заредиш.....Ами провери, бъди сигурен и тогава пиши!!!! Убеден съм, че ще останеш изненадан, че дори и по твоите маршрути ще има къде да заредиш. Ако караш по 400км всеки ден обаче, разбира се електричка няма да е най-добрия вариант за теб. Повечето коментари за електрически коли в този сайт са неща, написани ей така, без да са запознати хората с материята за която пишат, за това се забавлявам и се включвам и аз....
  • #24
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    За мен за България най-добре е кола, която може да мине 300 км. Тук обаче е тънкия момент. Батериите губят 8-10 % през първите 2 години. После се стабилизират. Бързото зареждане е от 20 до 80%, което автоматически означава, че трябва да се купи кола, която може да минава поне 450 километра, че човек да си знае, че може да я ползва нормално за 300. 450 километра обаче е нещо с голяма батерия. Може и с по-малка, но по моите маршрути не съм сигурен, че има къде да заредя, пък и не спирам под 400 км
  • #23
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 3 месеца )
    Не се заяждам, ама хората не разбират че зареждането на електричките коли работи на друг принцип - не чакаш да падне батерията до 20%, а зареждаш всяка нощ вкъщи(на нощна тарифа докато спиш) със бавно 7 киловатово зарядно. Забравяш за обществени станции и бензиностанции за 99% от ползването на колата.
  • #22
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Динко ( преди 3 месеца )
    Големи умници са тези производители.Те ще кажат от какво се нуждаят клиентите.
  • #21
    4 rate up comment 3 rate down comment
    12-ти до чичо Кольо ( преди 3 месеца )
    Чичо Кольо, не съм тръгнал да се заяждам с тебе, нито пък казвам нещо различно от тебе и не виждам защо ти се заяждаш с мен? Коментирам само глупавото изказване от audi. Авторът на статията го затвърждава като истина, без да направи анализ на изказването и да вкара поне едно изречение, че не всеки има къде да зарежда всеки ден или нощ с свободното си време. Времето на зареждане на audi не е 5 мин. а дори да беше, като на китайците, то не всеки шофьор има желание да зарежда ден за ден.
  • #20
    18 rate up comment 0 rate down comment
    Батко ( преди 3 месеца )
    Те и Лада е правят без климатик защото на хората няма да им трябва.Мислят за нас... мислят