IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шофьорите на електромобили плащат за нещо, което не ползват

Колкото е по-голям пробегът на колата, толкова по-малко километри изминава тя

Притеснението относно пробега спира много шофьори от покупката на електромобил. И тъй като инфраструктурата все още не е достатъчно добре развита, производителите залагат на технологии, за да може техните модели да изминават повече километри с едно зареждане. Това, съответно ги прави по-скъпи, а увеличението на цената се плаща от потребителите.


електромобили


Куриозното в случая е, че купувачите на електромобили плащат за нещо, което на практика не използват. В момента повечето модели от ново поколение с нулеви емисии имат пробег от над 500 км, някои изминават 600 км, а новият Mercedes-Benz CLA държи рекорда на пазара с близо 800 км.

Така производителите превръщат автономността в истинска златна жила, която им носи по-големи приходи. Един от тях – Audi, вече предупреди, че надпреварата в технологиите за увеличение на пробега е безсмислена, тъй като повечето шофьори не се възползват от потенциалния пробег на колите им. Сега това беше потвърдено от проучване на компанията Recurrentauto, която анализира случващото се с 40 000 превозни средства, използвани всеки ден от собствениците им.


електромобили


Изследването показва, че техните шофьори губят голяма част от пробега, за който са платили. Оказва се, че колкото по-голяма автономност има една кола, толкова по-малко се използва тя. Електромобил с пробег между 120 и 160 км, например, изминава 36,5 км дневно, което прави 22,8%. Цифрата достига 62 км при обхват между 482 и 523 км. А при колите с 650 км дневните пътувания са едва 51 км.

Това показва, че собствениците на електромобили плащат за енергия, която на практика не използват. И в същото време потвърждава реалността, за която Audi вече алармира, че колите на ток се нуждаят от около 320 км пробег. Индустрията обаче създава изкуствен балон, като добавя тежест и пари за автомобили, която не се използва.


0 от 500
  • #19
    6 rate up comment 7 rate down comment
    малка градска кола ( преди 3 месеца )
    За малка градска кола с достъп до зарядно в къщи и/или на работа ще са достатъчни 250-300км. За дълги пътувания обаче толкова кратък пробег ще е мъка. Както и пътуването с малка кола на дълги разстояния де. Друго си е да натиснеш А6 3.0ТДИ с 80 литровия резервар на магистралата.
  • #18
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Al ( преди 3 месеца )
    Кво са Тея глупости, нали тока остава в батерията и може да се ползва и утре??????????????? Дивотии !!!!!!!!
  • #17
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 3 месеца )
    16ти, не само че грешиш, ами и изключително глyпав коментар пишеш!!!! Богатите си купуват супер коли, средната класа си купуват електрически, практични коли със performance на супер кола!!!! Пестенето от гориво е плюс
  • #16
    9 rate up comment 11 rate down comment
    Ха ха ха ( преди 3 месеца )
    Само богатите и стиснати дават една торба пари за да спестят 1000лв на година
  • #15
    12 rate up comment 3 rate down comment
    ЕА74**аАА ( преди 3 месеца )
    Много е вярна статията,но най-много ме радват коментарите на гаргите с "гроздето е кисело" - разбирай *** с audi diesel с премахнат DPF и облак черен пушек от ***...
  • #14
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 3 месеца )
    12ти......пак ще "дъвча" същото нещо!!!! Проблема е дали имаш къде да зареждаш вкъщи!!!! Ако нямаш си карай дизела и не коментирай, ако имаш, пожелавам ти да си позволиш някой ден електрическа кола, че да не си губиш времето да ходиш на бензиностанции и по сервизи. Ама са скъпички, нали? И не всеки може да си ги позволи!!! Ама пък всеки коментира без да има никакъв опит
  • #13
    12 rate up comment 9 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 3 месеца )
    Въобще не е глупава статията, Димитърчо а самата истина!!!! Това което ви казвам отново и отново и отново, но повечето хора тук не проумяват, или не искат да признаят. Повечето от нас във всекидневието си (без значение от колата) изминаваме под 100км на ден. Точка!!!! Прибираш се вкъщи и зареждаш - също както телефона си. Проблема разбира се, е дали има къде да заредиш.... Планиране е нужно 2 до 3 пъти в годината като ходиш на почивка. През другото време....абсолютно вярно написано в статията
  • #12
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    А вие Какво очаквате от Пешо Шугърчето? Нещо умно? От него може да се очаква да пише глупости, да допуска правописни грешки, за да може някой да му обърне внимание да пише под статиите в коментарите, а той да се прави на умен и да се защитава, като обижда тези които пишат. Поне можеше да напише, че това за купуването на по-малка батерия можеше и да има някакъв смисъл ако тази батерия се зареждаше за времето за което се зарежда резервоар.
  • #11
    18 rate up comment 5 rate down comment
    Димитър ( преди 3 месеца )
    Уникално глупава статия. Връх на малоумието. Ако 320 км. пробег стига, тогава защо произвеждат автомобили с резервоар повече от 30 литра? Забележително нелеп текст, който противоречи на неоспорими очевидности.
  • #10
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Qwert ( преди 3 месеца )
    По-*** и залъгваща сатия не бях чел. Платена работа!