IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

В Германия разликата между колите с ДВГ и EV падна до 3000 евро

Причината е по-високите каталожни цени и по-ниските отстъпки при традиционните модели

Разликата в цените между електрическите автомобили и тези с ДВГ в Германия продължава да намалява и вече е под 3000 евро при сравнение на най-популярните модели, като се вземат предвид отстъпки и други стимули. Само преди година тя е била над два пъти по-голяма, сочат изчисленията на експерта Фердинанд Дуденхьофер, цитирани от ДПА.


Германия


Причина за промяната са по-високите каталожни цени и по-ниските отстъпки при колите с ДВГ, както и намаляването на цените и увеличаването на отстъпките за електромобилите. Средното ниво на отстъпките и за двата типа превозни средства в момента е около 17%, при разлика от 3 пункта в полза на ДВГ моделите в началото на годината.

Съкращаването на ценовата разлика вероятно е допринесло за ръста на продажбите на електромобили през последните месеци. Данните на Федералната служба за автомобилен транспорт показват, че от януари до юли лидер в страната е Volkswagen с 61 600 нови регистрации и пазарен дял от близо 21%. Заедно с марките Skoda, Audi, SEAT и Porsche групата държи почти 46% от пазара на електромобили в страната.


Германия


На второ място е BMW с 28 000 електромобила от основната марка и общо 35 500 с включени продажбите на Mini (12% пазарен дял). Следват Mercedes - 17 400, Hyundai - 15 700 и Opel - малко над 10 000. Tesla е девета с 10 000 нови регистрации, а само за юли заема 14-о място.

Според анализатори нарастването на продажбите е подпомогнато и от по-строгите лимити за емисиите на CO₂, въведени в ЕС от началото на 2025 година, които стимулират производителите да увеличат дела на електромобилите.

0 от 500
  • #19
    4 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    А сега става обратното - има свръх предлагане както на материали така и на батерии и не е достатъчно просто да предложиш количество за да имаш успешен бизнес. Трябва да предложиш и качество и характеристики, за да изберат продукта ти. Така че вече не е необходимо да се съхранява енергия в батериите на електромобилите, а дори може да жертваш цикъл на чисто новата си домашна батерия, за да заредиш електромобила или да се топлиш/охлаждаш със слънчева енергия през нощта и пак ти е по-изгодно
  • #18
    1 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    А между другото не осъзнаваш, че парадигмата се преобърна. Ако трябваше да казваш моя грешка, то най-голямата ми грешка беше, че колкото и да ви се подигравам, аз също повярвах на Тойода, че винаги ще има недостиг на материали за батерии и считах че тези батерии Ще се ползват първо за електромобилите, а чак когато свърши този недостиг след двайсетина години, цените ще паднат за да се произвеждат достатъчно батерии за съхранение на енергия, а дотогава ще се ползват старите от електромобилите.
  • #17
    1 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Статията обаче е за Германия - едно от тези НИКЪДЕ и НИКОГА, където тези невъзможни неща съществуваха още преди десетина години, когато водехме спора дали е ВЪЗМОЖНО.
  • #16
    3 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Поредния наш приятел антиелектрически ник, който казва същото - щом не мага да го видя от терасата, значи е НЕВЪЗМОЖНО да съществува КЪДЕТО и КОГАТО и да е по света! НИКЪДЕ НЯМА нетно отчитане на електрическа и топлинна енергия, енергийни общности, просюмъри, фотоволтаични навеси, фотоволтаици на балкона, собствено производство на топла вода и ток, домашни батерии за съхранение на енергия, електромобили, бойлери, котли и термопомпи и НИКОГА НЯМА ДА ИМА. Никога никога никога.
  • #15
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Димов ( преди 3 месеца )
    Нашият приятел продължава с безумните си идеи.От микроТЕЦ в мазето и продажба на ток и топла вода на комшиите се отказа.Но от електричка-трафопост не се отказва.Остава само да проверите дали от Общината ще ви разрешат да си направите фотоволтаичен навес пред блока и НАП да ви разрешат да продавате ток като физическо лице на електричарите.Не си губете времето, разрешение няма да получите,идеите на нашият приятел са въздух под налягане.
  • #14
    4 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Че не е устойчив процеса две мнения няма. Няма как непрекъснато да намаляваш цената и да работиш на загуба. Става за известно време, Но само докато условията се променят, ако не фалираш през това време. Но устойчив или не, този процес ще продължи. Точно както много добре хвана нюанса, че технологиите много бързо остаряват и днешните автомобили с 20 минути зареждане, стават морално остарели когато излязат по-евтините автомобили с 5 мин зареждане. Или продаваш на загуба или остават непродаваеми.
  • #13
    5 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Рук, за разлика от тебе аз ще се съглася с почти всичко което ти написал. Всъщност това, с което завърши трябваше да е първо. Почти по цял свят хората могат да си купят електромобила дори малко по-скъпо, защото след това ще си избият разликата от спестеното гориво, ако карате повече километри годишно. В Германия обаче и това не работи, защото от домашния контакт излиза почти колкото да зареждаш на бензиностанция, а на бърза зарядна станция в повечето случаи излиза дори по-скъпо.
  • #12
    8 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 3 месеца )
    Това обаче не е устойчив процес и няма да обърне пазара. Дори очаквам да има следващ срив след като спаднат наличните, излязат нови,много по-добри модели,а няма кой да купи сегашните на вторичен пазар. Отделно с отпадането на глобите за емисии в САЩ, ще започне натиск за същото в Европа. И не на последно място, цените за зареждане на обществени станции в Германия вървят все по-нагоре и вече минават 0,90Евро за кВч, повече ЕЛки, само ще увеличи цените и ще направи карането на *** по скъпо
  • #11
    7 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 3 месеца )
    От 2020 насам пазара в Германия непрестанно се свива. 5 години огромен контингент хора решиха да продължат да карат старите си коли вместо да купуват нови. Просто защото ЕЛките им бяха скъпи и не вършеха работа, а новите ДВГ също станаха безбожно скъпи и ги грози забрана.В момента има поевтиняване на ЕЛките по две основни причини - много произведени и натиск да продават заради емисиите.Все повече производители избират принципа - "по-добре загуба в продажби,вместо загуба в глоби"
  • #10
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Малките бензиностанции в България закъсаха за бензин 08.08.2025 Малките бензиностанции в България закъсаха за бензин Сериозен недостиг на бензин в България за това сигнализират собственици на малки бензиностанции у нас. Проблемът е от няколко дни. Те твърдят, че е спряна доставката до обектите им. Причината е липсата на биодобавка, която се слага като задължителен компонент в бензина заради европейска директива.