IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

В Германия разликата между колите с ДВГ и EV падна до 3000 евро

Причината е по-високите каталожни цени и по-ниските отстъпки при традиционните модели

Разликата в цените между електрическите автомобили и тези с ДВГ в Германия продължава да намалява и вече е под 3000 евро при сравнение на най-популярните модели, като се вземат предвид отстъпки и други стимули. Само преди година тя е била над два пъти по-голяма, сочат изчисленията на експерта Фердинанд Дуденхьофер, цитирани от ДПА.


Германия


Причина за промяната са по-високите каталожни цени и по-ниските отстъпки при колите с ДВГ, както и намаляването на цените и увеличаването на отстъпките за електромобилите. Средното ниво на отстъпките и за двата типа превозни средства в момента е около 17%, при разлика от 3 пункта в полза на ДВГ моделите в началото на годината.

Съкращаването на ценовата разлика вероятно е допринесло за ръста на продажбите на електромобили през последните месеци. Данните на Федералната служба за автомобилен транспорт показват, че от януари до юли лидер в страната е Volkswagen с 61 600 нови регистрации и пазарен дял от близо 21%. Заедно с марките Skoda, Audi, SEAT и Porsche групата държи почти 46% от пазара на електромобили в страната.


Германия


На второ място е BMW с 28 000 електромобила от основната марка и общо 35 500 с включени продажбите на Mini (12% пазарен дял). Следват Mercedes - 17 400, Hyundai - 15 700 и Opel - малко над 10 000. Tesla е девета с 10 000 нови регистрации, а само за юли заема 14-о място.

Според анализатори нарастването на продажбите е подпомогнато и от по-строгите лимити за емисиите на CO₂, въведени в ЕС от началото на 2025 година, които стимулират производителите да увеличат дела на електромобилите.

0 от 500
  • #29
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анти тротинетка ( преди 3 месеца )
    Защо да правим фотоволтаичен тец когато около нас е фрашкано с уран готов да бъде използван за аец произвеждащ на час енергия която панрла произвежда за 100 години
  • #28
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    преди дни мат уотсън направи независим тест на три беенвета пета серия класическо с двг хибрид с двг и електро ами който има половин чяс време да погледне и всеки сам си преценивя https://***.youtube.com/watch?v=MVuYFSg4FOA
  • #27
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    най безмислената покупка е на нов автомобил вземаш си нещо на морето и след 30 и след 50 и 100 години имота си стои с многократно по висока цена а автомобила след 30 година ако си се грижил за него ще е в клуб на ъйнгтаймери или ще е рециклирана консервна кутийка всеки с си преценя
  • #26
    1 rate up comment 8 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Ето измамните факти от ЕСО за недостига на ток в България в тази минута Производство: 4863 MW, потребление: 4095 MW. Излишък: 768 MW. Батерии: 480 MW. Износ: 289 MW. АЕЦ: 1994 MW (48.7%), ТЕЦ: 820 MW (20.0%), ФЕЦ: 1908 MW (46.6%), ВяЕЦ: 53 MW. Възобновяеми: 2049 MW (50.0%), нискоемисионни: 4043 MW (98.7%).Почти 100% от консумацията на България се извършва без генерация на въглероден диоксид и каквито и или замърсяване на въздуха с излишък зареждане на 100 000 автомобила на час.
  • #25
    5 rate up comment 8 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Това разбира се е по- сметките на електричарите които си правят сметката като се уповават на математика и физични закони. Антиелектриците от друга страна казват че физичните закони и математиката са измама на умно красивите, измама на комунистите, измама на консерваторите, измама на американците и измама на германците и на китайците. Целия свят е измислил физичните закони за да ги ***, затова трябва да се слуша само Акио Тойода, защото той само той и единствено той казва истината.
  • #24
    1 rate up comment 12 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Също така ако имаш повече акъл и си успял да разбереш след многогодишни повтаряния, че един електромобил харчи на ден колкото бойлер, и три пъти по-малко от климатик. Сам можеш да си направиш сметката, че с енергията на всеки климатик който виждаш на фасадата, могат да се заредят три електромобила.
  • #23
    3 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    То не се иска много акъл наистина, за да се сетиш и да се съгласиш с мен, че в България електромобилите ще станат над 50% чак след 2050 година!
  • #22
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Малко акъл ( преди 3 месеца )
    Електричаря пропуска един много важен факт за нашата мила родина. По-голямата част от сънародниците ни и да искат, няма как да си зареждат електрокарите вкъщи - първо защото масово хората нямат гаражи, защото те не достигат и са на безбожни цени.Второ масово трафопостовете пред блоковете за изстискани почти на максимум, така че дори и съседите ти в блока да ти разрешат, да си опънеш кабел през терасата, откъде ще дойде този допълнителен ток да си заредиш мотокара.
  • #21
    3 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    А под статия за електромобили зареждане и батерии за какво мислиш да си говорим? Да тръгна по течението и да започна да обиждам децата ти, защото добре възпитания човек така прави? Няма да ти падна на нивото, защото там ще ме биеш на своя територия.
  • #20
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Хаха ( преди 3 месеца )
    Тро ти не ти пак е предозирал с едни гъби,халюцинира на тема батерии, електромобили, зареждане.