Всяка автомобилна компания ще ви каже, че моделите й са екологични, устойчиви и с ниски емисии. Само шепа от тях обаче са склонни да оставят тази оценка не на собствените си рекламни отдели, а на независими външни одитори - и после да публикуват всяко число от въпросния одит. BMW бе пионерът на този подход, а сега баварците правят следващата стъпка към създаването на изцяло екологичния автомобил: Neue Klasse.
В последните четири години многократно сме говорили за следващото поколение електрифицирани модели на BMW, които носят това име. Но сега те най-после са факт: първият от тях, новото iX3, вече съществува в серийния си вид и ще бъде представен официално на 5 септември. Всъщност екип на Automedia.bg дори вече го видя, но за жалост не можем да ви кажем нищо повече заради наложеното ембарго - освен че чакането си е струвало. Онова, което знаем и не е тайна, е въздействието на iX3 и следващите го модели върху околната среда.
9 важни факта за вече готовото BMW iX3 (ГАЛЕРИЯ):
Приблизително половината емисии при производството на EV се отделят при правенето на клетките. Следващите места по парниково замърсяване се падат на алуминиевите компоненти в автомобила, след това идва стоманата, после - термопластмасите. При iX3 германците твърдят, че са намалили емисиите още при доставчиците с 35% (от 20.6 до 13.4 тона). Батерията от ново, шесто поколение използва 50% рециклиран кобалт, литий и никел. Емисиите за един ватчас капацитет са понижени с 42% в сравнение с батериите от пето поколение, които BMW използва в момента.


0