Всяка автомобилна компания ще ви каже, че моделите й са екологични, устойчиви и с ниски емисии. Само шепа от тях обаче са склонни да оставят тази оценка не на собствените си рекламни отдели, а на независими външни одитори - и после да публикуват всяко число от въпросния одит. BMW бе пионерът на този подход, а сега баварците правят следващата стъпка към създаването на изцяло екологичния автомобил: Neue Klasse.
В последните четири години многократно сме говорили за следващото поколение електрифицирани модели на BMW, които носят това име. Но сега те най-после са факт: първият от тях, новото iX3, вече съществува в серийния си вид и ще бъде представен официално на 5 септември. Всъщност екип на Automedia.bg дори вече го видя, но за жалост не можем да ви кажем нищо повече заради наложеното ембарго - освен че чакането си е струвало. Онова, което знаем и не е тайна, е въздействието на iX3 и следващите го модели върху околната среда.
9 важни факта за вече готовото BMW iX3 (ГАЛЕРИЯ):
С Neue Klasse баварците искат да променят това. По техни данни, потвърдени от независими одитори, новото iX3 ще компенсира големите емисии при производството си и ще се изравнява с нормалния автомобил с ДВГ още след 21,500 км пробег (при зареждане със сегашния енергиен микс в ЕС). Ако се зарежда само от възобновяема енергия, равенството с ДВГ надстъпва още при 17,500 км. Общите емисии за създаването на едно iX3 до доставката му на клиента ще са 13.5 тона, срещу 9.9 тона за аналогичен автомобил с ДВГ. Но след 200,000 изминати километра емисиите на на iX3 ще са около 23 тона (или само 14.6 тона при ползване на енергия от ВЕИ) срещу 52.8 тона за аналога с вътрешно горене.


0