Японският автомобилен производител Toyota публикува официалните си резултати за първото полугодие на годината. Глобалните продажби и производство достигнаха рекордни нива, водени от стабилния растеж на ключови пазари, включително САЩ, Япония и Китай.

През първите шест месеца на годината Toyota, която притежава марките Lexus, Daihatsu и Hino Motors, е продала 5,5 милиона автомобила, което е със 7,4% повече от първата половина на 2024 г. От януари до юни от поточната линия са слезли 5,5 милиона автомобила, което е с 8,8% повече на годишна база.
Toyota отбелязва постоянно увеличение на търсенето на хибриди, които представляват 43% от общите продажби на компанията. Този фактор помогна за компенсиране на негативното въздействие на 25-те процента мита, наложени от САЩ върху японски стоки. Ново 15% мито ще влезе в сила на 1 август, както е предвидено в търговското споразумение, сключено по-рано този месец между Вашингтон и Токио.

Юни се оказва силен месец за Toyota. В началото на лятото глобалните продажби възлизат на 937 246 автомобила, което е с 2,7% повече от юни 2024 г. Произведените от компанията автомобили пък са 963 455 за месеца, което е увеличение със 7,7%. Други японски автомобилни производители се справят значително по-зле. Така например, продажбите на Honda през юни са спаднали с 8% до 285 479 бройки, а тези на Nissan - с 5% до 262 133 автомобила.


1