IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota без много шум обнови най-важния си модел

Бюджетният седан Corolla за първи път получи цифров приборен панел и леко поскъпна

Дванадесетото поколение на втория най-продаван автомобил в историята Toyota Corolla (с индекс E210) беше представено през 2018 г., а по-специално седанът за американския пазар дебютира през ноември. Четиривратата версия претърпя планирана актуализация през 2022 г., а сега "обикновеното" подразделение на японската компания обяви актуализации за моделна 2026. Промените засегнаха списъка с нива на оборудване, интериора и ценовата листа.


Toyota Corolla


Една от промените е спирането на производството на напомпаната версията Corolla FX, която се появи в САЩ през лятото на 2024 г. Тя се отличаваше с подобрена аеродинамика, понижено окачване и преконфигурирано кормилно управление, но имаше стандартно оборудване. Версията FX не е посочена в списъка с нива на оборудване на седана от моделната 2026 година.

Списъкът с промени включва и различно оборудване за някои версии. Така например, сега версиите LE и SE За първи път имат дигитален приборен панел, който 7-инчов. Въпреки че по съвременните стандарти такъв екран не може да се нарече голям, той все пак е забележимо по-голям в сравнение с 4,2-инчовия аналогов в настоящите версии на седана.


Toyota Corolla


Освен това, следващата версия, Toyota Corolla XSE от новата моделна година, има централен сензорен екран на информационно-развлекателната система с диагонал 12,3 инча на предния панел. Той заменя 7-инчовия сензорен екран, който е включен в сегашния четириврат модел. Между другото, такъв дисплей може да бъде инсталиран и във версията SE, но само срещу допълнително заплащане.

Corolla вече се предлага стандартно със система за следене на мъртвата зона, предупреждение за напречен трафик отзад и пакет от системи за подпомагане на водача Toyota Safety Sense 3.0. Той включва динамичен радарен круиз контрол, асистент за поддържане на лентата, предупреждение за напускане на лентата и система за предупреждение за сблъсък с разпознаване на пешеходци.

Промените не засегнаха техническата част на седана за американския пазар. Така че под капака на четиривратия модел си остава 2-литровият четирицилиндров атмосферен двигател, чиято мощност е 171 к.с., а максималният въртящ момент е 205 Нм. Този двигател работи в тандем с вариатор.


Toyota Corolla


Втората версия с непроменен "пълнеж" е хибридната система, базирана на четирицилиндров двигател с обем 1,8 литра, работещ по цикъла на Аткинсън и в тандем с мотор-генератори. Версиите със задвижване на всички колела също имат електродвигател на задния мост. Общата мощност на хибридната система на Toyota Corolla е 140 к.с. и 142 Нм. С нея е сдвоена eCVT скоростната кутия.

Цената на "обикновения" седан от следващата моделна година се е увеличила с 400, а на хибридния - със 750 долара. Началната цена на обновената Toyota Corolla в САЩ е $22 725, на Corolla Hybrid започва от $24 575, а закупуването на най-достъпната модификация със задвижване на всички колела ще струва $25 975.

Още снимки на обновения модел - в галерията:

0 от 500
  • #16
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Ххх ( преди 4 месеца )
    Да караш Дачия и да кажеш, че Тойота е грозна не говори добре за разсъдъка ти
  • #15
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Честито за Дачията, със здраве да си я караш. Иначе и на нас не ни дреме за Дачия
  • #14
    2 rate up comment 7 rate down comment
    raiders ( преди 4 месеца )
    Ех тези грозни коли отвътре, но.били.здрави. сега, ако не.ми харесва ми дреме за другото. За 40 000лв. миналата година си купих дъстър, на чисто нова платформа, приятен дизайн, вътре е съвременен, със всички задължителни помощни средства, голям багажник, място бол.и отзад, с фабрична газ от завода и така проектиран двг. 700км градско каране с 51л газ.Минус- пластмаса навсякъде и слаб двигател.с висок разход по магистрала при 140.
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    ....... ( преди 4 месеца )
    Успехи
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Октосмотанизъм ( преди 4 месеца )
    Както винаги тия цени са преди данъци. Като им добавиш едно ддс и цените са лееко по-високи от тукашните.
  • #11
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До Гошко. 1.8 хибрида дето е със CVT и е далеч по-смислен двигател започва от 53500 с промоциите. Този 1.5 е двигател от ярисите. За около 40 наистина няма особен избор, но това не значи, че трябва да се хвърляме слепешката. Познавам хора с нови лични короли, които ги смениха след година-две. Евтиното винаги излиза по-скъпо.
  • #10
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Гошко ( преди 4 месеца )
    до #9Нищо не ти разбира главата, определено. Колата е идеална за всяко нормално семейство, искащо да се придвижи безпроблемно от т.А до т.Б, за цената да не говорим. Хайде сравни я с тези в България - за 40 хиляди лева не можеш да си купиш нищо подобно и ново, само ***...
  • #9
    2 rate up comment 15 rate down comment
    Ами ( преди 4 месеца )
    Таргетът на модела е за черни бедняци от гетата в щатите - хора от ниската прослойка, с ниски доходи и без особени претенции.
  • #8
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Наскоро тук в сайта имаше статия за скъпото и трудно подменяне на фаровете. Около две хиляди за един брой. Като съчетаем с традиционни тънките ламарини, отчетем CVT минусите и става сериозен компромис. Да, достъпен базов модел е. С екстрите обаче догонва европейските алтернативи. Това с надеждността е някакъв тотален балон, всички производители разчитат на печалби от обслужване. Да не си кривим душите..
  • #7
    4 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    колко трябва да не се уважаваш за да си купиш тойота