IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota без много шум обнови най-важния си модел

Бюджетният седан Corolla за първи път получи цифров приборен панел и леко поскъпна

Дванадесетото поколение на втория най-продаван автомобил в историята Toyota Corolla (с индекс E210) беше представено през 2018 г., а по-специално седанът за американския пазар дебютира през ноември. Четиривратата версия претърпя планирана актуализация през 2022 г., а сега "обикновеното" подразделение на японската компания обяви актуализации за моделна 2026. Промените засегнаха списъка с нива на оборудване, интериора и ценовата листа.


Toyota Corolla


Една от промените е спирането на производството на напомпаната версията Corolla FX, която се появи в САЩ през лятото на 2024 г. Тя се отличаваше с подобрена аеродинамика, понижено окачване и преконфигурирано кормилно управление, но имаше стандартно оборудване. Версията FX не е посочена в списъка с нива на оборудване на седана от моделната 2026 година.

Списъкът с промени включва и различно оборудване за някои версии. Така например, сега версиите LE и SE За първи път имат дигитален приборен панел, който 7-инчов. Въпреки че по съвременните стандарти такъв екран не може да се нарече голям, той все пак е забележимо по-голям в сравнение с 4,2-инчовия аналогов в настоящите версии на седана.


Toyota Corolla


Освен това, следващата версия, Toyota Corolla XSE от новата моделна година, има централен сензорен екран на информационно-развлекателната система с диагонал 12,3 инча на предния панел. Той заменя 7-инчовия сензорен екран, който е включен в сегашния четириврат модел. Между другото, такъв дисплей може да бъде инсталиран и във версията SE, но само срещу допълнително заплащане.

Corolla вече се предлага стандартно със система за следене на мъртвата зона, предупреждение за напречен трафик отзад и пакет от системи за подпомагане на водача Toyota Safety Sense 3.0. Той включва динамичен радарен круиз контрол, асистент за поддържане на лентата, предупреждение за напускане на лентата и система за предупреждение за сблъсък с разпознаване на пешеходци.

Промените не засегнаха техническата част на седана за американския пазар. Така че под капака на четиривратия модел си остава 2-литровият четирицилиндров атмосферен двигател, чиято мощност е 171 к.с., а максималният въртящ момент е 205 Нм. Този двигател работи в тандем с вариатор.


Toyota Corolla


Втората версия с непроменен "пълнеж" е хибридната система, базирана на четирицилиндров двигател с обем 1,8 литра, работещ по цикъла на Аткинсън и в тандем с мотор-генератори. Версиите със задвижване на всички колела също имат електродвигател на задния мост. Общата мощност на хибридната система на Toyota Corolla е 140 к.с. и 142 Нм. С нея е сдвоена eCVT скоростната кутия.

Цената на "обикновения" седан от следващата моделна година се е увеличила с 400, а на хибридния - със 750 долара. Началната цена на обновената Toyota Corolla в САЩ е $22 725, на Corolla Hybrid започва от $24 575, а закупуването на най-достъпната модификация със задвижване на всички колела ще струва $25 975.

Още снимки на обновения модел - в галерията:

0 от 500
  • #6
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Тойотите са си здрави, но бензиновият двигател е доста муден във версията, която се продава в БГ. 1.5 TNGA е трицилиндров без турбо, със 123кс и с доста нисък въртящ момент -150Nm и то при високи обороти - 4800 об/мин. Примерно 1.5TSI на VW (слага се Шкода, Ауди, Сеат и VW) е четирицилиндров, с турбо с променлива геометрия 150кс и е с 250Nm от 1500 до 3500 оборота. И разликата между двата се усеща значително - главно от въртящия момент. За чисто нова кола бих предпочел турбинирания двигател.
  • #5
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    В Испания разните Юбер и подобни са предимно 4-врати корола.
  • #4
    28 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Малко останаха в този ценови клас. Съгласно много ревюта, тая Корола дава чудесни пътно поведение, комфорт и ниски разходи. Била скучна, ми била д, някога.
  • #3
    33 rate up comment 4 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 4 месеца )
    За по-малко от 40 бона /в лева/ получаваш една здрава доказана и надеждна машина в Щатите, която споко ще ти служи вярно и безпроблемно в следващите 7 години поне...
  • #2
    4 rate up comment 27 rate down comment
    Гхгд ( преди 4 месеца )
    Скука
  • #1
    7 rate up comment 48 rate down comment
    Ами ( преди 4 месеца )
    Това е поредният евтин жълт леген.