fallback

САЩ спасяват ДВГ със закон

Новите разпоредби премахват глобите за вредни емисии

Агенцията за опазване на околната среда (EPA) на САЩ се готви да отмени декларацията от 2009, според която й е дадено правомощието да регулира емисиите на парникови газове, съобщава New York Times. Освен това EPA възнамерява да докаже, че емисиите представляват по-малък риск за човешкото здраве, отколкото липсата на избор в енергийния и транспортния сектор.

По този начин САЩ ще направят не една, а цели две крачки назад по пътя към електрическите двигатели. Според информациите Националната агенция за пътна безопасност (NHTSA) е изпратила писмо до производителите на автомобили в САЩ, в което ги уведомява, че няма да бъдат глобявани за превишаване на стандартите за разход на гориво за превозни средства, произведени след 2022.

Отмяната на санкциите за превишаване на ограниченията за емисии на отработени газове ще бъде придружена и от премахване на решение на EPA от 2009, в което се установява връзка между емисиите на парникови газове – особено въглероден диоксид и метан, и проблемите с човешкото здраве. Агенцията ще отмени тези констатации, твърдейки, че емисиите не допринасят за глобалното затопляне или рисковете за здравето.

EPA ще обяви, че е превишила правомощията си, като е определила парниковите газове като заплаха за общественото благо и да посочи по-високите разходи за енергия и намаления избор на потребителите като по-реални заплахи за общественото здраве. Подобно решение е резултат от действията на на правителството на Тръмп за премахване на финансовите санкции, наложени на производители, нарушаващи стандартите за разход на гориво.

Според все още действащите разпоредби всеки производители, чийто автомобили имат среден разход за цялата гама от над 6,14 л/100 км трябва да платят глоба. Тя е 14 долара за всяко превозно средство, надвишаващо този показател. В резултат на това Stellantis трябваше да плати глоба от 190,7 милиона долара на NHTSA за автомобили, продадени в САЩ през 2019-2020. От друга страна, за превозни средства, продадени през 2016-2017 г., General Motors трябваше да плати такса от 128,2 милиона долара.

The New York Times твърди, че федералното правителство (включително EPA) планира да даде приоритет на избора на потребителите в бъдеще. Тези информации се потвърждават от премахването на субсидиите за електрически автомобили, благодарение на които купувачите на превозни средства с нулеви емисии, произведени в САЩ, получиха субсидия от 7500 щатски долара. Програмата ще спре да работи на 30 септември.

fallback
  • #10
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Кой си ти, че да решаваш кое решение в правилно и кой колко замърсява? Това беше едно от предизборните обещания и хората го избраха заради това, а той на свой ред го изпълнява. Това е демокрацията
  • #9
    Лудория ( преди 4 месеца )
    Това е чиста форма на пазара - кой каквото иска. И така ще се определи насоката. Не виждам защо смятат, че потребителите са глупави, за да избират?! Все пак при закупуването на автомобил, всичко е за сметка на самия купувач. Разход, ремонти, поддръжка... след известно време всеки според потребите се ориентира. Сега в България има много стари коли, но гледам, че дори хлапетата започват да не искат да карат най-големите бракми, защото разходите се покриват от тях самите.
  • #8
    анонимен ( преди 4 месеца )
    За поредн път амитата се показват като по умните и далновидни спрямо евро пуделите.
  • #7
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Страната с най-много вредни емисии в света, страната най-голям замърсител на планетата, отменя санкциите и поощрява производителите, да не правят екологични коли и че няма да ги глобяват ако вредните им емисии са по-високи. личи си, че Бай *** е президент на САЩ.
  • #6
    Тесльо чатбот ( преди 4 месеца )
    Тесла ще произвежда по 20 милиона електромобила годишно през 2030 година.Тесла У е най продавания автомобил вече трета година.Статистически е доказано с Екселските таблици.
  • #5
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Да не искаш да кажеш, че Тесла няма да продават по 20 милиона коли годишно? О, неее, прогресията в Ексела така хубаво я показваше. Ама, нищо, де. Не дочакахме американците, но китайците няма начин да не ги дочакаме. След това ще са индийците, а може дори да опрем и до африканците. Важното е да се чака спасител някакъв...
  • #4
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Спомням си как функционалчо потриваше доволно ръце преди 10-на години, как през 2025 г. няма практически да се продават вече ДВГ заради евро 7 и този закон в САЩ, който тогава беше предвиден за 2022 г. Сега всички такива мишоци се изпокриха в дупките си.
  • #3
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Да видим ЕС, Великобритания и Австралия как ще реагират, че все пак САЩ са определящи за посоката на развитие на света, колкото и това да "не е честно".
  • #2
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Т.е. спасението се явява отхлабване на задушаващата хватка около гушата на ДВГтата. Преносно, а и буквално! Аз съм ОК борбата да е честна и наистина потребителят "да си преценя". Той потребителят като цяло не е особено интелигентен, ама и тези, които налагат ограниченията са с още по-малко умствен капацитет, така че не е ясно кое е по-голямото зло.
  • #1
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Още в заглавието ви прозира пристрастие. С никакъв закон САЩ не брани ДВГ, а премахва закон за глоби за ДВГ и субсидии за миксерите. Има огромна разлика между двете, както и това, че отменят простотията, че СО2 е много опасен парникив газ, което беше измамата на века. Сега да видим измамниците, които търгуват с въглеродни квоти какъв вой ще нададат.
fallback
Последни