IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Голямата измама зад изчезването на ръчните скорости

Производители обвиняват потребителите, но истината е по-различна

Автоматичните трансмисии с двоен съединител бяха решението на важния проблем „как да сменят ръчните трансмисии“. Автомобилните производители обвиняват клиентите, че не искат механични трансмисии, но това просто е поредната манипулация от страна на тяхна страна.


ръчни скорости


Истината е, че марките се сблъскаха с трудно предизвикателство, когато се заеха да премахнат ръчната скоростна кутия. Автоматикът с преобразувател на въртящия момент предлага висок комфорт, но не е най-добрият избор за по-компактни модели, характеризиращи се с удоволствие от шофирането. Затова и беше от съществено значение да се намери формула, която да комбинира предимствата на автоматичната скоростна кутия с тези на ръчната, раждайки трансмисията с двоен съединител.

Защо обаче ръчните скорости започнаха да изчезват, въпреки че някои производители все още ги предлагат? Най-простото обяснение е, че клиентите не ги искат, но реалността е различна. Механичните скоростни кутии в наши дни струват страшно много пари, които производители трябва да инвестират, за да продадат в пъти по-малко бройки от даден момент в сравнение със стотиците хиляди коли с автоматик.

Реално погледнато, в наши дни единственият основен компонент от автомобила, който няма електроника, е ръчната скоростна кутия. Нейният основен дизайн не се е променил много през годините, но инженерите са изправени пред огромно предизвикателство. Те трябва да изберат предавателни числа, които поддържат двигателя на по-ниски обороти и с определена скорост, за да отговорят на нивата на шум и емисии.


автоматик


И в крайна сметка се оказва, че автоматичната трансмисия просто е по-евтина, категоричен е Раул Раяс, главен инженер на Tremec – американска компания, която разработва и произвежда скоростни кутии. Той разкрива, че производството на ръчна скоростна в наши дни е изключително сложно. И за всяка трансмисия, която Tremec създава по поръчка на клиент, компанията получава списък с изисквания с повече от 200 страници.

Раяс обяснява, че „марките искат производителност, надеждност, издръжливост и ефективност“. И докато първата се отнася до качеството на превключване, скоростта, капацитета на въртящия момент, четвъртата е друга ключова стойност, която се отнася до това колко мощност се губи между двигателя и изходящия вал.

Инженерът допълва, че изпълнението на всички изисквания е изключително сложно, защото „нискоинерционните предавки са проектирани да подобрят ефективността и да предложат по-добро качество на превключванията, тъй като има по-малко синхронизиране при превключването на по-висока и по-ниска предавка“.


DSG, трансмисия, автоматик с двоен съединител


И това не е всичко, защото шумът е също толкова важен, колкото и емисиите на прахови частици. Ряас отбелязва, че при автомобилите с ръчни скорости „поведението на водача има огромен ефект върху отделяните емисии“, което изкарва на преден план „минимизиране на продължителността на превключването на предавките, за да се намали както разходът на гориво, така и емисиите на отработени газове".

Големият проблем при някои механични скоростни кутии е, че при натискане на съединителя от шофьора, част от впръсканото гориво не изгаря в камерите. Сместа се обогатява, а емисиите се увеличават. За да може автомобилът да се приспособи към това, инженерите трябва да правят промени по двигателите, а и по други компоненти, като това само е трудно, но и струват много пари. А това означава и повече разходи за производителите, които предпочитат по-лесния вариант – автоматична скоростна кутия.


0 от 500
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Кеф цена няма! ( преди 4 месеца )
    Друго си беше "директното управление" - карбуратор с ръчка. Настъпиш газта - жилото отваря дроселната клапа и нахлуват кончетата, лъва изръмжава. А сега натискаш обаче електрониката мисли през софтуера и Екологията и чак тогава ти "разрешава" колко и как да ускориш. Ръчката отделно - Ти решаваш на колко оборота и кога да превключваш, а не оня Умньо в блока на колата. Може 100гр. да спестиш, ама скопена работа. То тези 100гр. икономисваш и ако походиш малко пеш, или правилно планираш.
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Много ясно ( преди 4 месеца )
    Производителите давали 200 страници изисквания Абе кълвач, ти скоростни кутии ли произвеждаш или домати за каспичанския пазар
  • #9
    4 rate up comment 3 rate down comment
    abc ( преди 4 месеца )
    Гледат да пробутват автоматици и съответно да отучат хората от ръчни кутии и по още две причини: 1. Има разни електронни "екстри", които работят само с автоматик и с ръчна кутия няма да могат да ги пробутат. 2. Мечтаят си за бъдещето, където ще пробутват "автономното" шофиране, което разбира се няма как да стане с ръчна кутия.
  • #8
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Например голяма част от японските спортни коли от 90-те години имат много добре направени ръчни кутии които спокойно издържат мощности до 500 коня а някой и до 1000 коня. Тези кутии няма никакъв проблем да се произведат и днес и да се сложат на съвременни коли. При нормално каране и смяна на маслото на 80 хил. км. гарантирано ще издържат 1 милион километра.
  • #7
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Пълни глупости са това. Било сложно, било скъпо, емисиите се вдигали. Нищо такова няма. Ръчните скоростни кутии са елементарни. Произвеждат се повече от сто години и технологията им е напълно изчистена от проблеми. Не е нужно нищо ново да се измисля. Има достатъчно добри модели кутии дори от преди 20 и 30 години които са много добре направени и спокойно могат да се произвеждат и днес и да вграждат във нови коли. Ако е необходимо винаги могат да се коригират предавателните числа.
  • #6
    24 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Автоматичните кутии са по-евтини, но колите с такива кутии са с поне 5-6000 лева по-скъпи от тези с ръчни кутии. Как се получава така не става ясно, някаква магия може би.
  • #5
    15 rate up comment 3 rate down comment
    До 4 ( преди 4 месеца )
    Да те открехна на една тайна - колелото и топлата вода например са технологии не от миналия век, а от преди хилядолетия. И си работят прекрасно дори и днес без нужда от подобреня. Така че по-полека с философстванията за стари и нови технологии.
  • #4
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Не са потребителите. До голяма степен се налагат заради икономията на гориво защотот ги настройватй да поддържат максималкно ниски обороти. ПОследните ми 4 коли са автомати и от поконение на поколение се виждат разликите в настройките.. да крааш с 50 на 5-а
  • #3
    4 rate up comment 20 rate down comment
    q ( преди 4 месеца )
    Винаги съм се чудел на такива статии. Каква е причината да се възхваляват отмрели технологии от миналия век? Стигнах до извода че при автомобилният бизнес полезните *** са много важни. Иначе богатите страни ще се заринат с ДВГ изпърдаци, които никой не иска. Друго си е новият внос и възхвалата му. Държава от третия свят.
  • #2
    21 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Добре направените ръчни кутии изкарват по 1 млн. километра. Няма автомат който да изкара толкова. Да не говорим за разходи за експлоатация. И да автомата е много по-удобен за шофиране. Роботите ва теория трябваше да съберат най-доброто от двата свята, но ФВ и Форд успяха да съберат на едно място най-лошото: ниска надеждност, съчетана със скъпа поддръжка. Който може го може. Сега който разбира ги избягва.