IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Stellantis затваря фабрики, за да избегне глоби за вредни емисии

Концернът е заплашен със санкции до 2,5 млрд евро през следващите 2-3 години

Един от най-големите автомобилни производители в света – Stellantis, може да затвори фабрики заради риска от големи глоби на Европейския съюз за неспазване на целите за емисии на CO2. Това обяви един от ръководителите на консорциума Жан-Филип Импарато, цитиран от Automotive News.


stellantis


В настоящата ситуация европейските производители на автомобили трябва да продават повече електрически превозни средства, за да намалят емисиите на CO2 или да рискуват санкции като част от усилията на блока да ограничи катастрофалните последици от изменението на климата. Автомобилната индустрия успешно лобира за повече време за влизане на новите правила, като те ще се основават на емисиите от периода 2025-2027, а не само през 2025 година.

Според шефа на Stellantis за Европа, целите все още са недостижими за автомобилните производители и това излага компанията на глоби до 2,5 милиарда евро в рамките на 2-3 години. Импарато е категоричен, че без значителни промени в регулаторната ситуация до края на тази година концернът ще трябва да вземе „трудни решения“.

„Stellantis ще трябва или да удвои продажбите си на електрически превозни средства, което е невъзможно, или да намали производството на бензинови и дизелови превозни средства“, обясни Импарато какви са варианти пред Stellantis за подобряване енергийния микс на своя автопарк в полза на електрическите автомобили.

„Имаме две решения - или да натискаме адски на електричество или намаляваме ДВГ (превозни средства с двигател с вътрешно горене). И затова трябва да затваряме фабрики", коментира топ-мениджърът, споменавайки в един момент италианския завод за производство на микробуси в Атеса.


0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 2 rate down comment
    James ( преди 4 месеца )
    Проблема е в съществото урсула и подобните й ***. Просто се изправете и кажете не на "урсулите".Както направи "Ауди".
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Дамян ( преди 5 месеца )
    Явно някой се е назобал яко с пропаганда за да твърди като луд и ***,че който и да било производител в света може да продава масови автомобили с 25% печалба.Той горкият откъде да знае, че повечето всъщност се продават на загуба,а печалбите идват от другите бизнеси на компаниите и от субсидии.
  • #6
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Име ( преди 5 месеца )
    със сигурност цената на пежо 208 не е само с 2.5 процента от тази на производството и логистиката, пък дори и процента който взема всеки дилър който продава и каквото остава за собственика.... дори за най-малките маржа е 25% мининум. тези 2 процента ги говорите на шиши и на бойко!
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 5 месеца )
    Пеоблемът им е, че продават малки автомобили с малък марж на печалба. На Тойота е 15.44%, Мерцедес 9.20%, БМВ 7.51%, а Рено 2.73% и Стелантис 2.57. Няма как да вкараш глобата в цената при ниска цена и нисък марж, дори и да е по-малка, защото са малолитражки
  • #4
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    затварянето на фабрики няма да им реши проблемите, а те конкретно са доста. Не и без заслугата на Тавареш. Моделите им може да имат модерен дизай, но ДВГ са им трагедия. Залгат на СУВ, заличиха 508 моделната гама., вкара нещо като нищо 408.. Полжението при Опел не е по-добре, страдат от същите проблеми. Италянците и те са го закъсали доста и откъм идеи за Алфа, Мазерати.. които тотално се обезличиха..
  • #3
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Турбо ( преди 5 месеца )
    Планът за налагане на електрички от СФА е следния.Всеки месец минимум 20% от продадените коли да са електрички.Ако са по малко,спираме предлагането на петролни автомобили.Следващата година процента ще се увеличи на 30 или 40%.Тези ще се самозатрият.
  • #2
    8 rate up comment 4 rate down comment
    до долния ( преди 5 месеца )
    Че те тия само малолитражки правят какви емисии.
  • #1
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Смениха Тавареш, защото не се оплакваше достатъчно добре. Трябваше им по-способна оплаквачка.