IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Какво представлява AdBlue

Добавката е ключов компонент от една ефективна технология

Много собственици на модерни дизелови автомобили са се сблъсквали с необходимостта да зареждат течност, наречена AdBlue. За повечето това е просто допълнителна грижа, но зад тази обикновена добавка стои сложна и критично важна технология, която прави дизеловите двигатели много по-екологични. Тази технология се нарича Селективна каталитична редукция или SCR (Selective Catalytic Reduction).


ADBLUE


За да функционира ефективно, системата SCR разчита на прецизен контрол. Специален сензор за NOx в изпускателната тръба непрекъснато измерва количеството на азотните оксиди. Въз основа на тези данни, както и на информация за температурата на изгорелите газове и натоварването на двигателя, електронният контролен модул (ECU) изчислява точното количество AdBlue, което трябва да се впръсне. Течността се дозира от специален инжектор, разположен преди SCR катализатора, осигурявайки оптимално смесване с изгорелите газове.

След като AdBlue се впръска в горещите изгорели газове, разтворът се изпарява и се разлага на амоняк (NH3) и въглероден диоксид (CO2 ). Този амоняк, заедно с азотните оксиди (NOx), достига до SCR катализатора. Вътре в него протича химическа реакция, която превръща вредните NOx в безвреден двуатомен азот (N2) и вода (H2O), които се изпускат в атмосферата.

Без системата SCR и добавката AdBlue, съвременните дизелови двигатели не биха могли да отговарят на строгите европейски екологични норми, като например Евро 6. Освен това, компютърът на автомобила непрекъснато следи нивото на течността и в случай, че тя свърши, може да ограничи мощността на двигателя или дори да предотврати неговото стартиране. Това гарантира, че автомобилът винаги се движи, без да замърсява околната среда в допустимите норми.

Така, въпреки че на пръв поглед AdBlue може да изглежда като просто неудобство, то е ключов компонент от една интелигентна и ефективна технология, която позволява на дизеловите автомобили да бъдат част от бъдещето на транспорта, като същевременно намалява тяхното въздействие върху околната среда.


0 от 500
  • #5
    5 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Много ме радва булгаристана, как се купуват дизели на по над 300 к км, маха им се дпф, егр, ад блу, настройва се софтуер, турбини, дюзи и се кара на обороти като бензинова, за да се продухват саждите.
  • #4
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Любител ( преди 4 месеца )
    Факт е, че съвременен бензин (с директно впръскване) загрява за няколкостотин метра.А съвременен дизел (с няколко охладителни кръга) не може да загрее в рамките на едно градско пътуване....а ако има и най-малката неизправност...."Екологочиността" има различни измерения. Очевидно дизелът с по-ниския си разход на конска сила е с по малко CO емисии. Но по отношение на азотни окиси и твърди частици разликата е над 10 пъти (т.е. 1000%) в полза на бензина.
  • #3
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Нов дизел е добре за хора които пътуват, за смешен пробег от 10-20 км/дневно вземаш бензин или най-добре газ.
  • #2
    5 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    В най- добрият случай са еднакви, с рази разлика че на дизел 2-ра ръка дпф-а е заминал, премахва се и става пълен *** и чадилник. Иначе нов от магазина, със всичките му еко работи може и да е ок
  • #1
    16 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Дизела не е перфектен, но в последните години откъм екология е по-добър от бензина. Изобшо не могат да ме убедеят, че един 2.0 бензин е по-еко от един 3.0 дизел на МПС от 1.7-2т.