IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Какво представлява AdBlue

Добавката е ключов компонент от една ефективна технология

Много собственици на модерни дизелови автомобили са се сблъсквали с необходимостта да зареждат течност, наречена AdBlue. За повечето това е просто допълнителна грижа, но зад тази обикновена добавка стои сложна и критично важна технология, която прави дизеловите двигатели много по-екологични. Тази технология се нарича Селективна каталитична редукция или SCR (Selective Catalytic Reduction).


ADBLUE


За да функционира ефективно, системата SCR разчита на прецизен контрол. Специален сензор за NOx в изпускателната тръба непрекъснато измерва количеството на азотните оксиди. Въз основа на тези данни, както и на информация за температурата на изгорелите газове и натоварването на двигателя, електронният контролен модул (ECU) изчислява точното количество AdBlue, което трябва да се впръсне. Течността се дозира от специален инжектор, разположен преди SCR катализатора, осигурявайки оптимално смесване с изгорелите газове.

След като AdBlue се впръска в горещите изгорели газове, разтворът се изпарява и се разлага на амоняк (NH3) и въглероден диоксид (CO2 ). Този амоняк, заедно с азотните оксиди (NOx), достига до SCR катализатора. Вътре в него протича химическа реакция, която превръща вредните NOx в безвреден двуатомен азот (N2) и вода (H2O), които се изпускат в атмосферата.

Без системата SCR и добавката AdBlue, съвременните дизелови двигатели не биха могли да отговарят на строгите европейски екологични норми, като например Евро 6. Освен това, компютърът на автомобила непрекъснато следи нивото на течността и в случай, че тя свърши, може да ограничи мощността на двигателя или дори да предотврати неговото стартиране. Това гарантира, че автомобилът винаги се движи, без да замърсява околната среда в допустимите норми.

Така, въпреки че на пръв поглед AdBlue може да изглежда като просто неудобство, то е ключов компонент от една интелигентна и ефективна технология, която позволява на дизеловите автомобили да бъдат част от бъдещето на транспорта, като същевременно намалява тяхното въздействие върху околната среда.


0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Мстр.мах ( преди 4 месеца )
    Ако не бяха измислили ад блуто,по паркингите за камиони нямаше да се диша.Едно време, сутринта в ДАПА като запалвахме камионите,ставаше димна завеса.
  • #14
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Adblue ( преди 4 месеца )
    Това Adblue е толкова голямо откритие и нужда да го има, че чак на повечето дизели го няма! Замисъла е да улавя твърдите частици от газовете и да ги събаря на земята след като изсъхне и се втвърди, по този начин не се носят във въздуха!
  • #13
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Добре, че Мерцедес се сетиха поне на бусовете да сменят мястото където да се налива и го преместиха близо до мотора, а не както е обикновено до резервоара за горивото. Иначе като е под наклон е много забавно да си играеш и да сипваш. Ама като цяло е пълна измишльотина и естествено е направено за пари, и не ми го изкарвайте нещо толкова чак гениално. Евро 4 вредни емисии много, а евро 6 с добавка AdBlue все едно ще мирише на люляк ...
  • #12
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Представлява един *** (тоалетна) ама не давате да се напише точната дума. Ако не се налива с пистолет от колонка, а в България навсякъде нали има ние сме топ, то тогава от една туба 10л сипваш с един нахуйнйк - маркуч, удължител 5л вътре в резервоарчето и останалото отива 5 л по обувките отвънка.
  • #11
    10 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Само бензин, никога повече дизел заради тая простотия...
  • #10
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Пълен *** и измишльотина...
  • #9
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Стефан ( преди 4 месеца )
    Всичко идва от лошото качество на горивата които са внос от уж Америка.В Европейските държави/напреднали/ нямат грижи с DPF филтрите ,сменят ги защото имат по добри заплати.Толкова е просто но не и в БГ то.
  • #8
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    AdBlue е течен реагент, използван за пречистване на изгорелите газове на дизеловите двигатели по т. нар. метод на селективната каталитична неутрализация (англ. Selective Catalytic Reduction). Представлява воден разтвор, състоящ се от 32,5% високоочистен карбамид ( УРЕЯ ) и 67,5% деминерализирана вода.
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория до 6-ти ( преди 4 месеца )
    Няма ли показател на таблото, както за горивото в резервоара?
  • #6
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Дохълнам Адблу веднъж годишно. Стига за над 12.000 км. Излишно голям резервоар са направили , поне в моята кола. Не е нещо което създава грижи, нивото се проверява в менюто на дисплея или по лесно - през приложението за телефона