IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Двата капана на съвременните дизели

Системата AdBlue спаси дизеловите двигатели в Европа. Но понякога тя крие и неприятни изненади

Преди десетилетие нормите за изпускани азотни оксиди от леките коли в Европа бяха понижени до само 0.08 грама на километър. Това принуди производителите да въведат ред нови системи в автомобилите си, за да спасят поне за още известно време дизеловите двигатели. Основната такава система е т. нар. Селективна каталитична редукция, която включва впръскването на разтвор от урея (най-често наричан AdBlue) в отработилите газове. Системата работи добре и превръща съвременните дизели в много чисти мотори, поне що се отнася до вредните азотни съединения. Но тя също така крие и един-два капана за шофьорите, които все още не са свикнали напълно с нея.
   
   
AdBlue, дизел, урея
  
    
Най-големият риск е свързан с шофирането при ниски температури - все по-голяма рядкост по нашите ширини в последните няколко зими, но все пак често срещано явление в Европа. Проблемът е, че AdBlue обикновено е воден разтвор с 33% съдържание на урея, и има сравнително висока температура на замръзване - 11 градуса под нулата. Дори при 5-6 градуса под нулата в течността може да започне образуването на кристалчета. То на свой ред е в състояние да причини доста бели - от запушване на дюзите на системата до повреда на помпата.
  
     
AdBlue, дизел, урея
   
    
Замръзването на течността в някои случаи напуква резервоара или тръбопроводите на системата. Ремонтът след това е доста скъп. Образуването на кристалчета може да се предотврати с използването на специални добавки към AdBlue. Някои от по-скъпите дизелови автомобили имат специални датчици за каталитичната редукция, които предупреждават, ако има риск от кристализация на течността.

Вторият голям проблем с AdBlue, с който вече са се сблъсквали доста хора, е силно реактивният и корозивен характер на течността. При доливане в резервоара шофьорите трябва да са внимателни да не допуснат течността да попадне по други повърхности. Ако разтвор на урея се озове върху лаковото покритие на автомобила, трябва бързо да се изчисти, защото иначе нанася сериозни поражения на боята.
   
   
AdBlue, дизел, урея
   
     
Още една особеност на течността е, че тя има срок на годност, и то не твърде голям - само около година. При нормално движещи се автомобили това не е проблем, защото течността се изразходва и подменя. Но при коли, подложени на по-продължителен престой, е добре AdBlue да се изпомпа и да се налее нова течност.
  
   

 

0 от 500
  • #25
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Двата капана са АдБлу и....?
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Боб ( преди 1 месец )
    До #3 :Дизелите са едни фе.ка.лни ями.Чистота и дизел събрани заедно са непонятни понятия.Свали колектора на един дизелов и един бензинов двигател и сравнявай.В дизеловия запушване на 50-70% от сажди и ми..зе..рия. При бензина липсват такива.
  • #23
    0 rate up comment 1 rate down comment
    бачо Кольо ( преди 11 месеца )
    Забравих-автоматик,ама от истинските,японски на Айсин,не кирлив робот.
  • #22
    1 rate up comment 2 rate down comment
    бачо Кольо ( преди 11 месеца )
    Моя пежак 3008 не работи с пикня-само чиста нафта от ТИРа и малко ЕОЛИС за цвят!Разход градско 7.8/100,навън 5.5/100.Чипосан е на 190 коня и ги късам както си искам дръгелите!
  • #21
    2 rate up comment 2 rate down comment
    шофьор ( преди 1 година )
    Аман от вестникарски глупости! Просто при студено време се оставя автомобила да поработи няколко минути, докато подгрее и се тръгва тогава!
  • #20
    9 rate up comment 14 rate down comment
    Джакарта изкормвача ( преди 1 година )
    Изкормвай всичко и газ на печката!Адблу,мадблу лапай саждите и мълчи!
  • #19
    14 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да сложат подрев във резервоара на адблу и готово
  • #18
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Богдан ( преди 1 година )
    В резервоара за AdBlue има система за подгряване.А относно добавка за AdBlue-това е пълна глупост. Добави ли се каквото и да е в AdBlue-това вече не е AdBlue и не отговаря на стриктните норми за граничните нива на налични елементи и съединения (биурет, алдехиди, метали и д-р.) Просто някой иска да ви продаде още нещо!
  • #17
    7 rate up comment 3 rate down comment
    diesel ( преди 1 година )
    Аз с един резервоар вече минах 10 000 км и още не ми е светнало нищо
  • #16
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Таранкоулу ( преди 1 година )
    Остави сега дизелите я кажи нещо за електрическите камиони )))))))