Преди десетилетие нормите за изпускани азотни оксиди от леките коли в Европа бяха понижени до само 0.08 грама на километър. Това принуди производителите да въведат ред нови системи в автомобилите си, за да спасят поне за още известно време дизеловите двигатели. Основната такава система е т. нар. Селективна каталитична редукция, която включва впръскването на разтвор от урея (най-често наричан AdBlue) в отработилите газове. Системата работи добре и превръща съвременните дизели в много чисти мотори, поне що се отнася до вредните азотни съединения. Но тя също така крие и един-два капана за шофьорите, които все още не са свикнали напълно с нея.
Най-големият риск е свързан с шофирането при ниски температури - все по-голяма рядкост по нашите ширини в последните няколко зими, но все пак често срещано явление в Европа. Проблемът е, че AdBlue обикновено е воден разтвор с 33% съдържание на урея, и има сравнително висока температура на замръзване - 11 градуса под нулата. Дори при 5-6 градуса под нулата в течността може да започне образуването на кристалчета. То на свой ред е в състояние да причини доста бели - от запушване на дюзите на системата до повреда на помпата.
Замръзването на течността в някои случаи напуква резервоара или тръбопроводите на системата. Ремонтът след това е доста скъп. Образуването на кристалчета може да се предотврати с използването на специални добавки към AdBlue. Някои от по-скъпите дизелови автомобили имат специални датчици за каталитичната редукция, които предупреждават, ако има риск от кристализация на течността.
Вторият голям проблем с AdBlue, с който вече са се сблъсквали доста хора, е силно реактивният и корозивен характер на течността. При доливане в резервоара шофьорите трябва да са внимателни да не допуснат течността да попадне по други повърхности. Ако разтвор на урея се озове върху лаковото покритие на автомобила, трябва бързо да се изчисти, защото иначе нанася сериозни поражения на боята.
Още една особеност на течността е, че тя има срок на годност, и то не твърде голям - само около година. При нормално движещи се автомобили това не е проблем, защото течността се изразходва и подменя. Но при коли, подложени на по-продължителен престой, е добре AdBlue да се изпомпа и да се налее нова течност.