Българският автомобилен парк не е млад и тенденцията „Купувам нова, карам три години и я продавам“ се отдалечава все повече и повече от обикновения шофьор у нас. Няма съмнение, че повечето от употребяваните коли, които се движат по нашите пътища се сблъскват с един от най-трудните и скъпи проблеми на съвременната кола - повредата на катализатора. Как да отложите този ден колкото е възможно повече, ви разказваме сега.
Най-лесното и най-евтино решение е премахване на катализатора. Това обаче не е добре за автомобила. Превантивната „хирургия“, която правят много собственици на автомобили, е „опция“, но трябва да се направи внимателно. След като отрежете един от възлите от системата, трябва да направите промени в софтуера на двигателя, да използвате различни „трикове“, което в крайна сметка води до куп проблеми и трудности.
Лошият опит на познати, след премахване на катализатора, кара мнозина да търсят други варианти. Замяната с нов е прекалено скъпо удоволствие, за това въобще не я коментираме. Има едно много продуктивно решение, което ви позволява да удължите живота на катализатора. То като цяло е просто - оказва се, че катализаторът може да се измие! „По-чистият“ катализатор, разбира се, също може да се запуши, но ще отложите това неприятно събитие с години. Така с една проста операция, която не е твърде скъпа, можете и да спестите много.
И така, катализаторът се намира в изпускателната тръба и основната му задача е да почиства вредните емисии. Просто казано, преминавайки през него, отровните изгорели газове престават да бъдат такива. Запушен с остатъци от изгоряло масло и нискокачествено гориво, катализаторът причинява лоша работа на двигателя, бавно ускорение и загуба на мощност. Точно в този момент контролният двигател светва на таблото.
Факт е, че самият нов катализатор ще бъде скъп: той се състои от благородни метали, включително злато и платина. Освен това стар, остарял катализатор струва много пари, за които „хирургът“ редовно „забравя“ да уведоми собственика на колата. Поради тази причина се е развила популярността на операцията: майсторът получава пари два пъти. Първо, от собственика на колата, а след това от доставката на възела до пункта за цветни метали. Именно заради това майсторите препоръчват "изрязване".
Въпреки това си струва да вземете такива сериозни решения само в един случай: ако катализаторът вече е започнал да се разпада. Ако е непокътнат - лесно е да се провери, просто се развие първата ламбда сонда и се вкара вътре камера, тогава катализаторът определено трябва да бъде спасен и измит.
Всичко, от което се нуждаете, е водоструйка и специални разяждащи химикали, които могат да отмият натрупаните с години отлагания. Час работа и можете да поставите катализатора отново на място. Има сервизи, които извършват тази услуга. Тя не е скъпа и е в пъти по-добра от премахването на катализатора.