IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо Dacia е румънска, а не българска?

Първото балканско партньорство на Renault бе в Пловдив, а не в Питещ. Какво се обърка?

Най-успешната европейска автомобилна марка в последните години всъщност е родена... в Русия. В средата на 90-те френският президент Жак Ширак отвежда делегация от индустриалци на посещение там по покана на Елцин. В делегацията е и шефът на Renault Луи Швайцер, който забелязва, че допотопните лади по 6,000 долара се продават като топъл хляб, докато двойно по-скъпите модели на Renault си стоят по шоурумите. Оттам се ражда идеята за Dacia Logan: бюджетен автомобил, но с доказани във времето технологии на Renault, с минимални разходи за разработване и добра печалба въпреки рекордно ниската цена. Отначало се планира Logan да се продава на "бедняците" в Източна Европа. Но интересът на Запад се оказва толкова голям, че Logan става общоевропейски модел. Renault придобива Dacia, а четвърт век по-късно дъщерната й румънска марка има най-големия ръст в Европа за последното десетилетие и по-висок марж на печалбата не само от собствената си компания-майка, но и от имена като Mercedes и BMW. Можеше ли обаче този успех днес да е съсредоточен не в Питещ, а в Пловдив? Нека си припомним паралелно историята на двете балкански начинания на Renault. 
   
   
Dacia срещу Bulgarrenault - паралелната история (ГАЛЕРИЯ):


  
     

0 от 500
  • #36
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 10 суб безмозъчно изчадие,вземи та ти прочети какво означава енциклопедия и колко вида могат да бъдат. Не стига че си неграмотен и tъp,ами се изказваш и неподготвен и бос и гол умствено като сокол иначе си тъпир.
  • #35
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Изпуснат е момент явно. Българите е трябвало да продължат производството на FIAT/Жигулата в Ловеч, старта на производството и и тук в България, имах подробна статия със снимки, детайли и всичко. След първата година-две (не помня), нещата са спряни от недоговаряне производството по-нататък. Съ сигурност става дума и за пари. Отделно мисля тогава вече модела на FIAT е бил преработен и в производство в Русия. Предполагам и за това не е договорено продължаване производството тук.
  • #34
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Аве все Москва ни пречи на нас , на другите как не пречи , не знам ? А че сме некадърни , мързеливи , подкупни , зависливи , хитруващи на дребно , не е от значение Сега сигурно пак Москва ни е виновна че 1000 фирми идваха готови да построят заводи за резервни части , и като ни видят тутуша , бягат колкото се може по - далече ! Дори Язаки си вдигат постепено чукалата от България , .... просто от мафиотска клоака всеки бяга през глава !
  • #33
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До 22 Мурат е турския ФИАТ 124 след това ТОФАШ,а Рено е ОЯК-Рено,после си се казва Рено та до ден днешен.
  • #32
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До 21ти добре ли си,Алжир им е колония и там Рено се продава без проблем и тогава са ни разрешили да им изнесем известно количество бройки,а и в Алжир има завод на Рено Самите Рено са ни поощрявали да продаваме на пазари в Африка особено в страни приятелски на соц строя тогава. Всяка продажба извън държавата е било реклама за фирмата,а това са приходи за нея.Проблема е,че не сме имали валута да си плащаме комплектите за сглобяване и не сме имали право да произвеждаме големите части по колата
  • #31
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До 30,не си запознат въобще с нещата,защото французите имат изгода да се завземат нови пазари и да се рекламира марката,а не да се губят пазари. Французите не са ни спирали въобще за продажба на други пазари дори сме изнасяли за Австрия не като БулгарРено а само като Рено,и това е разрешение от французите,като за там са били слагани оранжеви мигачи и по-луксозно оборудване за модела.
  • #30
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Демо ( преди 4 месеца )
    Нашите са се полакомили за долари и нарушават договора.Нямали сме право да изнасяме.Коментар 21 е истината
  • #29
    0 rate up comment 3 rate down comment
    йорданов ( преди 4 месеца )
    Не ни занимавайте с ***
  • #28
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Archie66 ( преди 4 месеца )
    Прочетох различни коментари..всички са прави и точно се изказват..Аз знам друг вариант ,който съм чувал..ако е вярно разбира се ..Французите но дават да произвеждаме Рено..Всичко върви нормално..докато нашите умници тогавашното правителство решава към името Рено да добавят и..***..и така се ражда "*** Рено"..и нашите го пускат на международния пазар като Български автомобил..Но това го научават Французите...и край..Значи викат наш автомобил продавате като Български...й край на иг ...
  • #27
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Дсса ( преди 4 месеца )
    Пост 21 казва точната причина. Иначе булгаррено 10 беше много красива кола.