Dacia се подготвя за експанзия и в нови сегменти в Европа след успешния дебют на Bigster, своя първи модел в С-сегмента, намекна новият вицепрезидент на марката по продажбите Франк Марот. На 22 юли той представи предварително данните за първото полугодие пред избрани световни медии, сред които и Automedia.bg. За шестте месеца от януари до юни Dacia е продала 356,084 нови автомобила, което е напълно в тон с поставената цел от 700,000 продажби за годината, подчерта Марот, бивш шеф на Toyota Europe, който дойде на мястото на преминалия в Hyundai Ксавие Мартине. "Уверени сме, че ще успеем да надхвърлим числото 700,000", твърди Марот.
10 факта за продажбите на Dacia (ГАЛЕРИЯ):
Всъщност резултатът на Dacia за полугодието е с 0.7% по-слаб от постигнатото през същия период на 2024 година, но главната причина за минималния спад е, че на един от големите пазари - Турция - от тази година Duster се продава под марката Renault, а не като Dacia. През 2024 обаче втората половина на годината бе по-слаба, докато сега очакванията са обратни, заради подсилената от Bigster гама.
Dacia не е надхвърляла 700,000 продажби от 2019 година насам, когато бе постигнат абсолютният рекорд за марката от 736,486 доставени автомобила. По всяка вероятност обаче 2025 ще е рекордна в историята като приходи. Официалните финансови резултати ще бъдат оповестени след седмица като част от доклада на групата Renault.
НА СНИМКАТА: Франк Марот, новият шеф по продажбите на Dacia