IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ето как изглежда Dacia Bigster в съседна Турция

Новото Renault Boreal е копие на румънския SUV, но с по-голям двигател

Dacia Bigster, най-големият SUV на бюджетната румънска марка, ще изглежда по коренно различен начин за някои пазари извън Европейския съюз, като Турция, Бразилия и Близкия изток. 
   
       
Renault Boreal
   
      
Тъй като популярността на марката Dacia е до голяма степен ограничена до Европа, Renault слага собствената си емблема върху моделите й, когато ги предлага в Азия, Латинска Америка и Африка. Досега това включваше само смяна на логото и евентуално лека козметична промяна на предната решетка. 

В случая с Bigster обаче нещата не стоят така. Неговата извъневропейска версия се нарича Renault Borеal и ще се прави в Турция, в завода Oyak-Renault край Бурса, и в Бразилия. Тази кола получава съвсем различни външни панели от Bigster и съвсем отделен дизайн. 
   
     
Renault Boreal
  
           
Отпред колата има разделени фарове, вградени в решетка със съвсем различна форма. Отстрани Boreal е с по-гладки и изчистени очертания от Bigster, и с ефектна метална облицовка на задната кола. 

Въпреки съвсем различния дизайн обаче, Boreal и Bigster имат еднаква конструкция, включително еднакви отвори за вратите. Boreal е дълъг 4556 мм, широк 1841 мм, висок 1650 мм и с междуосие от 2702 мм. Багажното пространство с вдигнати задни седалки е оценено на 522 литра.

Разликите продължават и във вътрешността, като Bigster има свой собствен уникален дизайн на таблото, където 10-инчовият екран с инструменти прелива в 10-инчовия сензорен екран на инфотейнмънта.

Докато интериорът на Bigster е от твърда, но издръжлива пластмаса, таблото на Boreal е с мек на допир материал. Renault също така разполага с по-реалистично изглеждащи елементи с метализирано покритие, и с тапицирани с кожа седалки с контрастни шевове.
   
      
Dacia Bigster
Dacia Bigster за Европа се предлага основно с 1.2-литров мотор и мека хибридна система
  
        
Извъневропейските версии няма да предлагат обаче задвижването на Bigster - мек хибрид или пълен хибрид. Вместо това Boreal ще ползва 1.3-литровия турбомотор, разработен съвместно с Mercedes, в съчетание с автоматик с двоен съединител. Бразилските версии ще имат и система Flex Fuel, за да могат да преминават и на етанол като гориво. 

Производството в Бразилия започва още тази година, а в Турция - в началото на 2026. 
   
    
Още снимки на новото Renault Boreal вижте в ГАЛЕРИЯТА:


  
     

0 от 500