IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо Dacia е румънска, а не българска?

Първото балканско партньорство на Renault бе в Пловдив, а не в Питещ. Какво се обърка?

Най-успешната европейска автомобилна марка в последните години всъщност е родена... в Русия. В средата на 90-те френският президент Жак Ширак отвежда делегация от индустриалци на посещение там по покана на Елцин. В делегацията е и шефът на Renault Луи Швайцер, който забелязва, че допотопните лади по 6,000 долара се продават като топъл хляб, докато двойно по-скъпите модели на Renault си стоят по шоурумите. Оттам се ражда идеята за Dacia Logan: бюджетен автомобил, но с доказани във времето технологии на Renault, с минимални разходи за разработване и добра печалба въпреки рекордно ниската цена. Отначало се планира Logan да се продава на "бедняците" в Източна Европа. Но интересът на Запад се оказва толкова голям, че Logan става общоевропейски модел. Renault придобива Dacia, а четвърт век по-късно дъщерната й румънска марка има най-големия ръст в Европа за последното десетилетие и по-висок марж на печалбата не само от собствената си компания-майка, но и от имена като Mercedes и BMW. Можеше ли обаче този успех днес да е съсредоточен не в Питещ, а в Пловдив? Нека си припомним паралелно историята на двете балкански начинания на Renault. 
   
   
Dacia срещу Bulgarrenault - паралелната история (ГАЛЕРИЯ):


  
     

0 от 500
  • #16
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Dudi ( преди 4 месеца )
    Плиткоумието в коментарите е най-доброто доказателство за самата причина.
  • #15
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Янчо петров ( преди 4 месеца )
    Румъния сглобяваше Рено 12 и затова произвежда Дачия.В България няма кой да сглобява автомобили,защото няма читави млади хора.
  • #14
    47 rate up comment 16 rate down comment
    РУК ( преди 4 месеца )
    Ясно е,че с приятели като руснаците,врагове не ти трябват ... но е ясно,че те са си гонили интереса,а нашите селски каскети са защитавали руския интерес повече и от самите руснаци!Силната БГ икономика при тато е един мираж който рухна 1989 след като приключиха задълженията на всички от съветския блок да ни купуват буклуците!И днес се вижда,че държави като Румъния,Сърбия,Полша,Чехия,които имаха по-независими отношения със СССР са направили истински икономики!А ние искахме да сме част от съветите.
  • #13
    16 rate up comment 23 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    35 години една и съща дъвка *** завистлив и мързелев но все другите му пречат
  • #12
    26 rate up comment 10 rate down comment
    До 10 ( преди 4 месеца )
    Коя енциклопедия бе, интеуигент? Виж в речника какво значи енциклопедия. Има една книга на един чичак, който е записал спомените на отговорните другари от ДС начело на проекта. Тя и за тоалетна хартия не става, поради ниското качество на хартията
  • #11
    14 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    италианската комунистическа партия в Италия,надделява закупуване лиценза от ФИАТ и последващото производство на Жигули/заменено за запад с ЛАДА,заради близкото значение с думата жиголо/.За да си производител на автомобили трябва икономически и индустриално мощна държава,дори не зависима от основни суровини и материали. Ето какво става с немския и западния автопром,който загива заради силната си зависимост от евтини енерго ресурси и материали. Колега 7 чети и слушай кво става у света.Той рухва.
  • #10
    14 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До 7,преди да пишеш простотии е хубаво да прочетеш енциклопедията за историята на БулгрРено и тогава да се изказваш. По него време руснаците не са могли да ни подсигуряват коли и дори са ни подтиквали към сключване на договор със западни фирми като основно това е с ФИАТ и Рено заради силното влияние на комунистическите партии в тези страни. Между другото руснаците са искали да произвеждат Рено 16,но поради силните връзки с италианеца Палмиро Толиати бил в СССР през ВСВ,а след това ръководител на
  • #9
    30 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    В интерес на истината да кажа,че моето БулгарРено 8 е купено от баща ми 06.1967г. наборка ми е за сумата от 5500 лв.като доколкото знам е първата пробна серия пусната за свободна продажба в Мототехника. Пазя си я и я възстановявам в момента и е като на снимка 1.
  • #8
    12 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    за долари което им се услажда повече от производството на коли за хората. Та в общи линии ние се спъваме в собствения си камък хвърлен от нас.Румънците плащат за лиценза да произвеждат Дачия 1300/Рено 12 и така те имат пълното право да си произвеждат всичко,а и Румъния е промишилено доста по-развита от нас. Така те успяват а ние не. За останалите опити за производства просто не си заслужава да се коментира. В момента трагедията е пълна у нас.
  • #7
    43 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Булгаррено спря заради руснаците. Съвременната липса на автомобилно производство е, защото сме оставили страната на ***.ите милицио.нери от ДС и още по-тъпите им слуги от ВИФ. Само е България и Русия милицията взе властта след 1989. Навсякъде другаде прехода го правиха може би не по-често, но по-умни хора