IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Какво е e-CVT и по какво се различава от CVT?

И двете трансмисии са безстепенни, но приликите между тях са малко (ВИДЕО)

Терминът "CVT", съкращение от Continuously Variable Transmission (безстепенна трансмисия), вече обърква много шофьори, така че естествено, автомобилните производители трябваше да добавят нов обрат. Ето я e-CVT или електронната безстепенна трансмисия. Виждали сте я в хибридни спецификации и може би дори сте я чували да бръмчи под капака на Toyota Prius или Honda Accord Hybrid. Има обаче уловката - това всъщност изобщо не е CVT в традиционния смисъл.


e-CVT


Конвенционалната CVT скоростна кутия използва ремъци или ролки, за да предложи безкраен брой предавателни числа, за да балансира мощността и скоростта, от които се нуждае автомобилът. Идеята е плавно и ефективно подаване на мощност без никакви резки превключвания. Увеличавате оборотите и колата просто тръгва. Без избор на предавки, без вибрации при превключване, просто плавно возене. Има много автомобили, които я използват, а дори и някои, за които може би не знаете, са оборудвани със CVT.

Електронната безстепенна скоростна кутия (e-CVT) обаче изобщо няма ролки или ремъци. Това е съвсем различно устройство, което се среща предимно в хибриди и вместо да превключва физически предавки с хардуер, той комбинира мощността на електромоторите и бензиновия двигател чрез софтуер и планетарни зъбни колела. Звучи фалшиво? Не е. Определено обаче е различно.

Най-голямата разлика между традиционната CVT и е-CVT трансмисия е начинът, по който те работят. Обикновените CVT трансмисии променят механично предавателното число, използвайки шайби, които се разширяват и свиват с ремък, движещ се между тях. Така те поддържат двигателя в идеалния му диапазон на мощност, балансиран за икономия на гориво и плавно ускорение. Все едно някаква много интелигентна, безстепенно променлива велосипедна скоростна кутия.

E-CVT не прави нищо такова. Вместо това, тя използва планетарна предавка, сдвоена с два електромотора и ДВГ. Системата постоянно анализира скоростта, действията на водача и мощността на двигателя, за да избере оптимално предавателно число за условията. Резултатът е система без ремъци или вериги, като по този начин значително се подобрява издръжливостта и надеждността, като същевременно е лека, въпреки че системата изисква допълнително охлаждане. В хибридните системи на Toyota, например, ДВГ и електромоторът работят чрез устройство за разделяне на мощността, което определя къде отива тя и кога. Това е версията на e-CVT на Toyota.



Ако e-CVT дори не е CVT в традиционния смисъл, защо се държи като такава? Отговорът се свежда до усещането при шофиране. И двете осигуряват плавно ускорение и поддържат двигателя в оптимален диапазон на оборотите, за да подобрят ефективността или да увеличат мощността под товар. За обикновения шофьор, тя все още се усеща като CVT, защото онзи ужасен ефект на гумена лента е все още налице, тъй като няма традиционните точки на превключване на конвенционалната скоростна кутия. Така че оборотите може да звучат несвързани със скоростта на пътя.

Ето го обаче и козът - тъй като e-CVT разчитат на електромотори и компютърно управление, те често са по-отзивчиви от CVT трансмисиите с ролкови механизми. Те са по-икономични, ускоряват по-бързо и имитират по-добре усещането на конвенционална трансмисия, когато е необходимо, с възможност за вградена функция за секвенциално превключване. Така че следващия път, когато чуете някой да отхвърля e-CVT като просто поредната безсмислена трансмисия, вече ще знаете. Това не е просто CVT, а съвсем различен начин на задвижване.


0 от 500
  • #9
    25 rate up comment 5 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    Чичо от опит знае, "истинските коли" Мерцедес и Ауди, и БМВ са прекрасни за каране, ама не са прекрасни за притежаване. Понеже Чичо няма време да се занимава с колите си, си кара Тойотка и не стъпва в гаража освен за смяна на масло и филтри. Чичо също така не е и самоубиец които да кара с превишена скорост както някой по-долу се хвалят.
  • #8
    5 rate up comment 23 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Чичко, затова ли 99% от хората, алсед като тестват Лескункс, отиват в шоуръма на Мерцедес или Ауди и си купуват истинска кола?
  • #7
    5 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    CVT означава "аз съм бууддалла и се оставям япончетата да ме изнассилвват грубо".
  • #6
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Тойотаджия ( преди 4 месеца )
    Какво могат да кажат форумните тротинетки / вагонетки.. нищо смислено, както винаги.
  • #5
    24 rate up comment 5 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    Само хора без никакъв опит може да пишат такива коментари!!!! Предполагам повечето си представяте Приус или Аурис/Корола хибрид с най-малкия двигател като си мислите за еCVT. Какво ще кажете за 6 цилиндровия Лексус 450h? Какво ше кажете за новата Хонда Сивик хибрид? Има коли които не са мислени да са бързи, а икономични и супер надеждни, има и такова който вървят добре и с eCVT
  • #4
    22 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    с две думи реве като мечка върви като бубулечка
  • #3
    17 rate up comment 25 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Вече всякаква глупост ще измислят само и само да не сложат една нормална ръчна кутия. Колите със CVT са ужасни за каране. Нямаш никакво усещане какво се случва. Колата бръмчи много и не върви. Звукът от двигателя не съвпада със ускорението и скоростта. В началото като настъпиш газта двигателя вдига обороти на макс а като започне да ускорява сваля оборотите. Пълна глупост.....и е много изнервящо.
  • #2
    7 rate up comment 25 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Чакаме япончетата да се сетят да турят барем две скорости на това двг, че малко от малко да имаме някаква променлива мощност!
  • #1
    9 rate up comment 30 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Поредната безсмислена трансмисия, ако изобщо може да се нарече скоростна кутия! Реално всичко е точно, до момента на въртенето на колелата само от двг. Тъй като ЕМ може да се върти до около 22000 оборота, това през редуктора е до около 120-130км/ч, от там нагоре е само двг. На една предавка/редуктор. И значи караме си с едни 140км/ч, решаваме да настъпим *** на газта до край и какво според вас се случва? Еми почти нищо! На последната предавка на скоростната кутия каква мощност имаме?