IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Коя скоростна кутия по-лесно прегрява - автоматик или CVT?

Превишаването на работната температура води до повреда на този скъп агрегат

Прегряването на трансмисията е много опасно и е важно шофьорите да знаят в кои случаи рискуват да счупят скъпи агрегати. Затова е и интересно да се знае, при какви условия е възможно прегряване на скоростна кутия в зависимост от нейното устройство и начин на използване.


скоростна кутия


В случая ще стане дума за автоматична скоростна кутия и CVT, като и при двете основният източник на топлина е преобразувателят на въртящия момент. Постоянното интензивно смесване и изпомпване на работния флуид повишава температурата му до много опасни стойности. Това се случва, особено ако се шофира с спортен режим с резки ускорения.

При постоянна равномерна скорост на автомобила опасност от прегряване почти няма. В този случай блокираният преобразувател на въртящия момент почти не отделя топлина, като няма никакво значени дали скоростната кутия е автоматик или CVT. Друго нещо обаче е движението в градския условия, където движението не е равномерно и там натоварванията са различни.


скоростна кутия


И все пак – коя от тези два вида кутии прегрява по-лесно? И в двата случая това води до едно и също – скъпи ремонти. Затова е добре всеки шофьор да знае характеристиките на скоростната кутия, която използва. Както на теория, така и на практика е доказано, че вариаторът загрява по-малко от автоматичната хидромеханична скоростна кутия.

Многостепенната трансмисия непрекъснато превключва предавките нагоре и надолу. Това става с участието на автоматичните съединители (фрикциони), а както е добре известно, всички механизми, които са подложени на триене, превръщат механичната работа в топлина.

За разлика от автоматичните трансмисии, във вариатора няма предавки, а само ремъкът се движи по протежение на ролките. Той също генерира топлина по време на триене, макар и не толкова, колкото съединителите на автоматичните трансмисии. Следователно е по-лесно да прегреете автомобил с автоматична скоростна кутия, отколкото със CVT.


0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Селянина с колело ( преди 1 година )
    Имаш кола,имаш подръжка. *** свикнал с москала с вечното масло не става да кара кола която има подръжка.За красива и стилна жена трябва средства,внимание и човешко отношение.
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    И аз си платих от CVT почти не подлежи на ремонт.Само на Тойота е мн издръжлив на хибридите.
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Рори ( преди 1 година )
    Съвременните автоматици с хидротрансформатор имат допълнителен съединител който "заключва скоростите" и изолира хидротрансформатора. Това смъква температурата защото основното загряване се случва именно в хидротрансформатора. По този начин пада и разхода защото хидротрансформатора вече се ползва краткотрайно само като съединител.Дори на моята Фронтера 2000 година дизел и програмирах компютъра да го прави това. Вместо да заключва само на 4та на 90 км/ч вече заключва и на 2ра и 3та.
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Знайко ( преди 1 година )
    CVT-то е най-яката кутия.Проблемът е че маслото и се сменя на 35 хиляди километра и то пред теб, защото иначе майстора се чуства изкушен да ти сипе обикновен АТФ със същия цвят.Основен враг му е високата температура.Не бих ви препоръчал да чакате 2 или 5 часа на Кулата.Най-голям плюс му е че харчи по-малко от дизел.Иначе е здраво и на практика няма какво да му се счупи.Много се чака за ремонт, защото частите за му японски и идват през Хамбург(пристанище).
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Bobsana ( преди 1 година )
    И моята прегрява лятото и в задръстване ,а е роботизирана! Явно само ръчна....
  • #9
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Валерко ( преди 1 година )
    CVT то е много яка кутия, на всеки 150к и правиш ремонт :)))
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 1 ( преди 1 година )
    Оле Боже!!! Прегряването не е то съединителите или хидрото, а в самата кутия бе, маугли! В градки условия, особенно лятото няма достатъчно приток на въздух да охлади кутията, настилката е нагрята, целия тряфик около теб вдига още повече температурата!В комбинация с рейсърски изпълнения по светофарите и мантрата за "веченото масло" в кутията ... после, ама що така! До аФтора на статията - CVT също са автоматични скоростни кутии!
  • #7
    9 rate up comment 1 rate down comment
    До 6 ( преди 1 година )
    И ще се борят с прегряването на батериите :-) :-) :-) :-)
  • #6
    6 rate up comment 8 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Решението е още по-просто. По сталински. Има скоростна кутия и съединители, има проблем. Няма скоростна кутия и съединители, няма проблем. Скоро автомобилите ще се избавят от тези ненужни неща.
  • #5
    19 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Решението е ръчка.