През лятото много шофьори отиват на почивка с автомобил. Пътят до морето обаче може да се превърне в истински кошмар, особено ако колата ви е със CVT. Тази на пръв поглед доказана трансмисия поднася редица изненади, за които повечето шофьори дори не подозират, предупреждават експерти.
Малко хора знаят, че най-тежкото натоварване на вариатора се появява не когато колата щурмува път с лоша настилка, а при пътуване по равна магистрала. Факт е, че при продължително движение със скорост от 130 км/ч и повече има вероятност работният флуид на агрегата да прегрее и тогава рискът от повреда на скоростната кутия се увеличава многократно.
За да не се случи това, спазвайте ограничението на скоростта и спирайте периодично, за да разтегнете гърба си и да дадете почивка на автомобила. А ако сигналният индикатор за прегряване на трансмисията все още свети по пътя, не се паникьосвайте. Най-вероятно това са така наречените „софтуерни ограничения“. Тоест индикаторът работи предварително, без да води до реално прегряване. В този случай трябва незабавно да спрете и да оставите колата да работи на празен ход, за да охладите работната течност. Ако това не бъде направено, проблемите са гарантирани.
На пътя нещата могат да се случат много неща. Например, може да бъдете помолени от някой да изтеглите колата му до място за ремонт. Това е категорично забранено за автомобили със CVT, тъй като при теглене трансмисията може отново да прегрее. И ако колата не е нова, ремъкът и ролките са износени, а течността не е сменяна дълго време, нещата със сигурност ще се влошат.
Много шофьори дори не мислят за факта, че колата трябва да бъде подготвена за дълъг път в жегата. Важно е да се почисти охлаждащия радиатор на скоростната кутия от мръсотия, както и да извърши превантивна подмяна на работната течност. В сервиза майсторите не само ще сменят маслото, но и ще почистят масления съд от натрупаните отлагания.
Трябва да сте наясно, че в топлото време междинният охладител, запушен с мръсотия, определено ще „свари“ работната течност и колата ще има проблеми, тъй като това ще попречи на скоростната кутия да работи нормално. Съответно, рискът от повреда ще се увеличи многократно.
И накрая, трябва да знаете, че вариаторът не обича превъртането на гумите и поднасянето. Следователно, когато шофирате извън асфалта, не се подвеждайте по темпото на тези, които бързат. Дори ако пътният просвет позволява.