IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как шофьорите неволно „убиват“ CVT през лятото?

Вариаторната скоростна кутия има някои особености при работа в горещо време

През лятото много шофьори отиват на почивка с автомобил. Пътят до морето обаче може да се превърне в истински кошмар, особено ако колата ви е със CVT. Тази на пръв поглед доказана трансмисия поднася редица изненади, за които повечето шофьори дори не подозират, предупреждават експерти.


CVT


Малко хора знаят, че най-тежкото натоварване на вариатора се появява не когато колата щурмува път с лоша настилка, а при пътуване по равна магистрала. Факт е, че при продължително движение със скорост от 130 км/ч и повече има вероятност работният флуид на агрегата да прегрее и тогава рискът от повреда на скоростната кутия се увеличава многократно.

За да не се случи това, спазвайте ограничението на скоростта и спирайте периодично, за да разтегнете гърба си и да дадете почивка на автомобила. А ако сигналният индикатор за прегряване на трансмисията все още свети по пътя, не се паникьосвайте. Най-вероятно това са така наречените „софтуерни ограничения“. Тоест индикаторът работи предварително, без да води до реално прегряване. В този случай трябва незабавно да спрете и да оставите колата да работи на празен ход, за да охладите работната течност. Ако това не бъде направено, проблемите са гарантирани.

На пътя нещата могат да се случат много неща. Например, може да бъдете помолени от някой да изтеглите колата му до място за ремонт. Това е категорично забранено за автомобили със CVT, тъй като при теглене трансмисията може отново да прегрее. И ако колата не е нова, ремъкът и ролките са износени, а течността не е сменяна дълго време, нещата със сигурност ще се влошат.

Много шофьори дори не мислят за факта, че колата трябва да бъде подготвена за дълъг път в жегата. Важно е да се почисти охлаждащия радиатор на скоростната кутия от мръсотия, както и да извърши превантивна подмяна на работната течност. В сервиза майсторите не само ще сменят маслото, но и ще почистят масления съд от натрупаните отлагания.

Трябва да сте наясно, че в топлото време междинният охладител, запушен с мръсотия, определено ще „свари“ работната течност и колата ще има проблеми, тъй като това ще попречи на скоростната кутия да работи нормално. Съответно, рискът от повреда ще се увеличи многократно.

И накрая, трябва да знаете, че вариаторът не обича превъртането на гумите и поднасянето. Следователно, когато шофирате извън асфалта, не се подвеждайте по темпото на тези, които бързат. Дори ако пътният просвет позволява.


0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ellipse CROSS ( преди 2 години )
    Забравих да добавя, че колата е със CVT трансмисия.
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    ( преди 2 години )
    170 000 km за 4 години. Колата на 80% от километрите които ги е минала е теглила ремарке и зиме и лете м/у -20/+45 и няма никакви проблеми. Как ги измисляте тия глупости без да сте запознати въобще с материята.
  • #9
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Тойота ( преди 2 години )
    3,5 години 114000км със СВТ кутия, една смяна на масло, кара се както трябва!
  • #8
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Флуида ( преди 2 години )
    На автора е прегрял или въобще няма.
  • #7
    17 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Валидна е статията.. за съвтетските коли от 70-80те години, дори и без СВТ. Тогава тръгвахме в 02ч сутринта за морето да пътуваме по хладно и спирахме да почине колата. Баща ми още се притеснява като минаваме Шипка или Беклемето през деня, че бил много тежък проход. Само дето колите са мнооого различни.
  • #6
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Оня с коня дет въри ( преди 2 години )
    То тъпо, тъпо, че чак вдлъбнато!
  • #5
    24 rate up comment 3 rate down comment
    Нико ( преди 2 години )
    Уникална простотия. Чудя се дали има поне нещо вярно. Определено на авторът не му стига "мозъчен флуид".
  • #4
    30 rate up comment 0 rate down comment
    CVT ( преди 2 години )
    Уникални простотии....уникални. То като четеш, тези коли със CVT не са за каране, а за гледане само....и то от далече, че да не се счупи нещо.
  • #3
    33 rate up comment 2 rate down comment
    Муахаха ( преди 2 години )
    Две абсолютни глупости са написани (другото са си стандартни глупости) Охлаждане на място е като охлаждане с вряла вода!!! Радиаторите на двигателя и скоростната кутия имат нужда от приток на движещ се въздух! Като спреш загряла кола да работи на място на паркинг с нагорещен асфалт, прегряването е гарантирано! Карайте си нормално и си свиркайте! Тегленето на закъсал автомобил е изключено не само при CVT, а и при всички автоматици!!!!
  • #2
    26 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Шекерчо, Шекерчо, от къде ги измисляш тези глОпУсти? В целия свят карат коли със CVT и никой не ги съветва да не вдигат висока скорост.