IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо жегата е опасна за автоматичната скоростна кутия?

Мнозина шофьори пренебрегват предупрежденията и след това страдат

Топлината е не по-малко тежко изпитание за автомобила от студа. В допълнение към топлинните натоварвания под капака и вътре в триещите се компоненти и агрегати се добавя високата температура на околната среда. И в подобна ситуация се появяват различни проблеми и неизправности в работата на автоматичната скоростна кутия. А това е един от агрегатите в автомобила, който би трябва да демонстрира висока издръжливост.


скоростна кутия


Как обаче да топлината влия негативно на скоростната кутия и което е по-важно – как може да бъдат избегнати негативните последици? Факт е, че топлината е също толкова вредна за основните системи на автомобила, колкото и големите студове, маслото с лошо качество и евтините резервни части. Когато навън е +30 градуса, проблемите започват да се появяват един след друг, като сред тях често има такива със скоростната кутия, която започва да се държи странно.

Трябва да се отбележи, че повишаването на температурата на маслото в трансмисията, придружено от различни неизправности в работата на агрегата, ако се е случило преди това и не зависи от появата на топлина, е доста сериозен симптом, който обещава проблеми с кутията. А това означава само едно – скъпи ремонти.

Като цяло, има много причини за повишаване на температурата на трансмисионната течност. Сред тях е спадът в нивото на самото масло, намаляването на налягането и най-баналното - износване на течността. В резултат на такива проблеми маслото може да се нагрее над 120 градуса, което е пагубно за агрегата. Течността се разгражда още по-бързо, като увеличава износването на скоростната кутия, което води да повреда на нейните основни елементи.


скоростна кутия


Въпреки всичко това, автомобилът разполага със защита – след като усети, че нещо не е наред, електрониката обикновено поставя трансмисията в авариен режим и уведомява шофьора с активиране на предупредителна лампа на таблото. В този момент единственият вариант е да се изключи двигателя (съответно и скоростната кутия), да се повика влекач и колата да се закара в сервиз. В противен случай щетите ще бъдат сериозни и тогава спокойно може да си поръчате нова скоростна кутия.

Факт е, че в жегите течността, която циркулира в кутията, като я смазва и охлажда, губи свойствата си. Например, с повишаване на температурите вискозитетът на маслото в трансмисията се влошава, което пряко засяга триещите се заедно елементи на скоростната кутия. Съответно, тяхното износване се ускорява. Ето защо много от автоматичните трансмисии имат монтирана охладителна система. И ако тя излезе от строя или се повреди, трансмисията определено ще се загрее.


скоростна кутия


Също така, ако по някаква причина автомобилът не се движи, попаднал е в сериозно задръстване или преди това е бил подложен на огромно натоварване, активирането на лампата на таблото за прегряване е само въпрос на време. А когато прегрее двигателят, резултатът е известен и неприятен – скъп ремонт на блока или дори замяна.

Затова, ако веднъж електронната система на автомобила ви е подала сигнал за евентуален проблем, то до изясняване на причините за него не рискувайте да пътувате. Или поне не го правете в жегите. И още нещо много важно – не пренебрегвайте поддръжката. Сменете трансмисионната течност навреме и отстранявайте незабавно дори най-малкия проблем, преди той да се е превърнал в големи неприятности.


0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Кико ( преди 1 година )
    Ако тази статия има предвид колите преди 20 години, окей, но съвременните автоматици са на друго ниво. Аз живея във Флорида хондата ми е crv и е на 84000 мили в сервиза като ги попитам за смяна на маслото на трансмисията и винаги отговорът е един и същ, маслото не се сменя. И Toyota-та ми е така, бъдещето ще покаже кой е прав и аз не бях чувал за вечно масло, но явно има изчисления някакви.
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Нямам думи ( преди 1 година )
    По тази логика в Африка и арабските емирства не трябва да се карат автоматици, този драскач много прос, по малоуни глупости не бях чел
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Pe60 K1rka7a ( преди 1 година )
    Петрееее кой те държи на работа ПЕТРЕЕЕЕ....По кух си от куха лейка маа му...Метай се на тротинетката и върти по магистралата....
  • #6
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Арабелите, в Африка и в пустините карат предимно Тойота автоматици. Не съм чувал да имат проблем с трансмисиите заради жегата, а дори напротив, хвалят ги, като много сдрави машини, каквито действитеност са.
  • #5
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Газко Уазков ( преди 1 година )
    Жегата е много лошо и коварно нещо! Особено за пишман ***....
  • #4
    15 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Те затова в Тексас, Аризона и Флорида избягват да карат коли с автоматици.
  • #3
    9 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    За всеки подобен компонент се изичислява капацитетът на охлаждането за съответния климат. Ако производителят е спестил, това е проблем, но аз лично не съм виждал прегрял автоматик, дори при много горещ климат. Да не говорим, че повечето марки продават в близкия изток почти само с автоматици и колите си вървят идеално. Може би японските имат грижи, защото всчките ви статии са за японски модели, които прегравяват. Европейска кола не съм виждал да прегрява.
  • #2
    32 rate up comment 1 rate down comment
    Legionarius1 ( преди 1 година )
    Тази статия е писана от хомосексуалист който халхабер няма от механика
  • #1
    2 rate up comment 18 rate down comment
    Де Факто ( преди 1 година )
    Защо жегата и студа са опасни за двигател и скорости? Защото са примитивна техника. Taycan Turbo S не се чупи нито в зверски студ, нито в Сахарска жега.