IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Какво е e-CVT и по какво се различава от CVT?

И двете трансмисии са безстепенни, но приликите между тях са малко (ВИДЕО)

Терминът "CVT", съкращение от Continuously Variable Transmission (безстепенна трансмисия), вече обърква много шофьори, така че естествено, автомобилните производители трябваше да добавят нов обрат. Ето я e-CVT или електронната безстепенна трансмисия. Виждали сте я в хибридни спецификации и може би дори сте я чували да бръмчи под капака на Toyota Prius или Honda Accord Hybrid. Има обаче уловката - това всъщност изобщо не е CVT в традиционния смисъл.


e-CVT


Конвенционалната CVT скоростна кутия използва ремъци или ролки, за да предложи безкраен брой предавателни числа, за да балансира мощността и скоростта, от които се нуждае автомобилът. Идеята е плавно и ефективно подаване на мощност без никакви резки превключвания. Увеличавате оборотите и колата просто тръгва. Без избор на предавки, без вибрации при превключване, просто плавно возене. Има много автомобили, които я използват, а дори и някои, за които може би не знаете, са оборудвани със CVT.

Електронната безстепенна скоростна кутия (e-CVT) обаче изобщо няма ролки или ремъци. Това е съвсем различно устройство, което се среща предимно в хибриди и вместо да превключва физически предавки с хардуер, той комбинира мощността на електромоторите и бензиновия двигател чрез софтуер и планетарни зъбни колела. Звучи фалшиво? Не е. Определено обаче е различно.

Най-голямата разлика между традиционната CVT и е-CVT трансмисия е начинът, по който те работят. Обикновените CVT трансмисии променят механично предавателното число, използвайки шайби, които се разширяват и свиват с ремък, движещ се между тях. Така те поддържат двигателя в идеалния му диапазон на мощност, балансиран за икономия на гориво и плавно ускорение. Все едно някаква много интелигентна, безстепенно променлива велосипедна скоростна кутия.

E-CVT не прави нищо такова. Вместо това, тя използва планетарна предавка, сдвоена с два електромотора и ДВГ. Системата постоянно анализира скоростта, действията на водача и мощността на двигателя, за да избере оптимално предавателно число за условията. Резултатът е система без ремъци или вериги, като по този начин значително се подобрява издръжливостта и надеждността, като същевременно е лека, въпреки че системата изисква допълнително охлаждане. В хибридните системи на Toyota, например, ДВГ и електромоторът работят чрез устройство за разделяне на мощността, което определя къде отива тя и кога. Това е версията на e-CVT на Toyota.



Ако e-CVT дори не е CVT в традиционния смисъл, защо се държи като такава? Отговорът се свежда до усещането при шофиране. И двете осигуряват плавно ускорение и поддържат двигателя в оптимален диапазон на оборотите, за да подобрят ефективността или да увеличат мощността под товар. За обикновения шофьор, тя все още се усеща като CVT, защото онзи ужасен ефект на гумена лента е все още налице, тъй като няма традиционните точки на превключване на конвенционалната скоростна кутия. Така че оборотите може да звучат несвързани със скоростта на пътя.

Ето го обаче и козът - тъй като e-CVT разчитат на електромотори и компютърно управление, те често са по-отзивчиви от CVT трансмисиите с ролкови механизми. Те са по-икономични, ускоряват по-бързо и имитират по-добре усещането на конвенционална трансмисия, когато е необходимо, с възможност за вградена функция за секвенциално превключване. Така че следващия път, когато чуете някой да отхвърля e-CVT като просто поредната безсмислена трансмисия, вече ще знаете. Това не е просто CVT, а съвсем различен начин на задвижване.


0 от 500
  • #19
    6 rate up comment 11 rate down comment
    До #17 ( преди 4 месеца )
    Има едни хора, които мн държат нещата да стоят както им се иска, и говорят според както им се иска да бъде. Как само го изчисли че CVT - само сменяш масло навреме и тая кутия можела да кара (!!!) "милиони" Те тия вариатори още с пускането им, което само за справка далеч не беше преди 30години, се оказа че и приплъзват и ремъците им не издържат назначения технически ресурс, и прегарят, и конструктивни дефекти някой имат.. Последните CVTта са доста по-добре, ама не си насосвай "милиони"
  • #18
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Vat ( преди 4 месеца )
    По лайковете ще познаете кои коли са най-надеждни и логичен и умен избор цена-качество!А за Бай Гиньо е ясно ,че от немски(20-30 годишен бивш премиум)таралясник по-убаво нема.Няма и значение,че събота и неделя караш и цяла седмица в сервиза.Лексус и Тойота е все още верният избор,преди Хюндай и Киро да ги задминат след някоя друга година.Но засега им дишат във врата.Това е голата истина,макар,че някои баш селски тарикати да не могат да я осъзнаят.
  • #17
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Здрава ( преди 4 месеца )
    Чел съм американски форуми(а ония там карат много). Никъде не прочетох някой да е строшил е-цвт. Сменят ремонтират двигател, сменят батерия, но никой не е строшил е-цвт. Сменяш маслото на време и тая кутия може да кара милиони. Е верно е, че реве доста колата с нея, но се свиква
  • #16
    22 rate up comment 3 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    Приятельо, благодаря че ме забавляваш днес....Отдавна не се бях включвал тук, и винаги точно заради хора като теб няма как да не напиша някой ред!!! Благодаря отново! А за колите всеки да си кара каквото може да си позволи и каквото си харесва. Конкретно за статията - eCVT кутията не се харесва на всеки, но е най-надеждната, икономична и гениална трансмисия подобрявана и усъвършенставан с години от Тойота. Няма друг по-"мазен"(така да се каже) и здрав автоматик. Хайде със здраве чичовото
  • #15
    3 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ааа, ти беше онзи, който си сменя новите коли на 3 годни, но се хвали като новонаееебанна пуйтка, че не му се чупи колата. Като добавим и твърдението за самоубиеца, е явно, че си сериозно психично болен. Дано се излекуваш някой ден.
  • #14
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    11ти, Приятелю.... И моята Тойотка е нова - е беше като я взеха от дилъра преди 3 години и 5 месеца. След един месец ми свършва договора и ще я сменям пак с нова. Пак от опит да споделя, с моята Тойотка не съм имал нито един проблем за 3 години и 5 месеца и 120хил км, сравнение с мои близки с нови БМВ 530d и Мерцедес E class дизел - ей непрекъснато седяха по дилърите с някои дребни проблеми оправени в гаранция разбира се, но всеки месец по нещо......
  • #13
    26 rate up comment 0 rate down comment
    Костадин ( преди 4 месеца )
    Хора. Преди да напишете някакъв коментар, помислете какво искате да кажете. Подредете си мислите,след това проверете какви букви има в българската азбука, подредете правилно изречението и и тогава пишете. После, преди да публикувате коментара го прочетете. Ако имате съмнения използвайте редактор. Жалко е да видиш толкова неграмотен народ с толкова големи претенции за технически познания.
  • #12
    4 rate up comment 27 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Аз пък не познавам собственик на японско, който да не му се троши постоянно колата, в допълнение на това, че кара шумна, некомфортна, маломощна и тясна бррааакма. Сега кой е прав? Твоята митология или реалността, която виждам? Фактът, че всеки заклет фен на японско си купува немско, като се замогне малко?
  • #11
    5 rate up comment 22 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Чичко, усети ли се каква глупост си написал? "Не съм самоубиец" и "карам тойотка" са логически противоположни изрази. Има хора, които си ценят живота и удобството и си карат немско, и пак не ходят в сервиза, освен за смяна на масло. Това е метод, който се нарича "нова кола".
  • #10
    23 rate up comment 4 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    Забравих да спомена, *** не съм чувал за човек(със сигурност има такива де) които от Лексус да са минали на друга кола. Не случайно в цял свят казват "Веднъж с Лексус, завинаги с Лексус"