IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Какво е e-CVT и по какво се различава от CVT?

И двете трансмисии са безстепенни, но приликите между тях са малко (ВИДЕО)

Терминът "CVT", съкращение от Continuously Variable Transmission (безстепенна трансмисия), вече обърква много шофьори, така че естествено, автомобилните производители трябваше да добавят нов обрат. Ето я e-CVT или електронната безстепенна трансмисия. Виждали сте я в хибридни спецификации и може би дори сте я чували да бръмчи под капака на Toyota Prius или Honda Accord Hybrid. Има обаче уловката - това всъщност изобщо не е CVT в традиционния смисъл.


e-CVT


Конвенционалната CVT скоростна кутия използва ремъци или ролки, за да предложи безкраен брой предавателни числа, за да балансира мощността и скоростта, от които се нуждае автомобилът. Идеята е плавно и ефективно подаване на мощност без никакви резки превключвания. Увеличавате оборотите и колата просто тръгва. Без избор на предавки, без вибрации при превключване, просто плавно возене. Има много автомобили, които я използват, а дори и някои, за които може би не знаете, са оборудвани със CVT.

Електронната безстепенна скоростна кутия (e-CVT) обаче изобщо няма ролки или ремъци. Това е съвсем различно устройство, което се среща предимно в хибриди и вместо да превключва физически предавки с хардуер, той комбинира мощността на електромоторите и бензиновия двигател чрез софтуер и планетарни зъбни колела. Звучи фалшиво? Не е. Определено обаче е различно.

Най-голямата разлика между традиционната CVT и е-CVT трансмисия е начинът, по който те работят. Обикновените CVT трансмисии променят механично предавателното число, използвайки шайби, които се разширяват и свиват с ремък, движещ се между тях. Така те поддържат двигателя в идеалния му диапазон на мощност, балансиран за икономия на гориво и плавно ускорение. Все едно някаква много интелигентна, безстепенно променлива велосипедна скоростна кутия.

E-CVT не прави нищо такова. Вместо това, тя използва планетарна предавка, сдвоена с два електромотора и ДВГ. Системата постоянно анализира скоростта, действията на водача и мощността на двигателя, за да избере оптимално предавателно число за условията. Резултатът е система без ремъци или вериги, като по този начин значително се подобрява издръжливостта и надеждността, като същевременно е лека, въпреки че системата изисква допълнително охлаждане. В хибридните системи на Toyota, например, ДВГ и електромоторът работят чрез устройство за разделяне на мощността, което определя къде отива тя и кога. Това е версията на e-CVT на Toyota.



Ако e-CVT дори не е CVT в традиционния смисъл, защо се държи като такава? Отговорът се свежда до усещането при шофиране. И двете осигуряват плавно ускорение и поддържат двигателя в оптимален диапазон на оборотите, за да подобрят ефективността или да увеличат мощността под товар. За обикновения шофьор, тя все още се усеща като CVT, защото онзи ужасен ефект на гумена лента е все още налице, тъй като няма традиционните точки на превключване на конвенционалната скоростна кутия. Така че оборотите може да звучат несвързани със скоростта на пътя.

Ето го обаче и козът - тъй като e-CVT разчитат на електромотори и компютърно управление, те често са по-отзивчиви от CVT трансмисиите с ролкови механизми. Те са по-икономични, ускоряват по-бързо и имитират по-добре усещането на конвенционална трансмисия, когато е необходимо, с възможност за вградена функция за секвенциално превключване. Така че следващия път, когато чуете някой да отхвърля e-CVT като просто поредната безсмислена трансмисия, вече ще знаете. Това не е просто CVT, а съвсем различен начин на задвижване.


0 от 500
  • #29
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Иван. ( преди 1 седмица )
    От 25 г. карам само автоматици. Имам Акорд 2.4 CVT тиха е като летящо килимче, реагира много адекватно и е много плавна. На 160км. е с 2600 оборота. Ако не се чупи няма да си взема хидромат. Смятам, че някои от коментиращите са на много ниско ниво
  • #28
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Панти прочете ли към кого се обръщам в коментара ми, от 5 части? Лольо Г*а*н*ь*о*в*с*к*и, който мисли че на CVT-то само му сменя маслото и караш милиони.Е*гати плоските хора избиват комплексите си на всяка новина, статия или даже пред чуждия опит.Вземи си CVT, вземи си и e-CVT и си яж какаляшката на пътя, не забравяй да му сменяш маслото на CVTто, че да изкара "милиони" км. Айде насосвай си и си вярвай щото не си балканско махленски меллет, ти си европеец, не забравяй, модерен със CVT..
  • #27
    5 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 1 седмица )
    Общото във всички тези легенди е ... че идват от хора и сервизи които си имат работа с "нов внос" на коли карани от баби до аптеките на по 110 000км, + безотчетни 400 000км карани от внуците междувременно! Всяка технология спукана от експлоатация,попаднала в БГ сервиз,нормално е кофти,но ненормално се вихрят легенди за технологията, марката и модела въобще ... а не че кушника е попилян .... как беше - "тая е бутана повече от количка в Кауфланд"
  • #26
    4 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 1 седмица )
    Само до преди 12-13 години имаше яко плюене по всякакъв вид автоматици в България.Сега чета коментари от сорта "автоматиците вече не са толкова здрави като преди 20 години".Днес всеки се напиня да кара "класически" автоматик. Преди 5-6 години автомата с двоен съединител го плюеха яко,днес е голям "престиж" да караш Кодиак или Пасат с такъв,"много са здрави".CVTто е голям ***,а много хора с нисани,тойоти,рено и БМВ даже не знаят,че карат това което плюят. Общото .общото във всички тези легенди
  • #25
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 1 седмица )
    За CVTтата на Нисан и аз съм чел имат много проблеми, нищо общо с тези на Тойота. Но конкретно за eCVT в хибридите на Тойота и Лексус - тези са неубиваеми - тук там някой се оплаквал от шум, ама колите не спират заради трансмисията. Особено от 2015та насам 0 проблеми с eCVT на Тойота. И понеже някой коментират че бучели и не вървели трябва да пробват Lexus GS450h и тогава да коментират. Даже и последния Приус е супер бърз като за Приус - та еCVT не се слагат само на старите Приуси....
  • #24
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Прочете ли статията ( преди 1 седмица )
    Никъде не съм писал за cvt. Става въпрос за e-cvt, което е доста различна от класическо cvt.
  • #23
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До 17 (пета част) ( преди 1 седмица )
    И през дилърствата има втора ръкa върнати коли на няколко години, с "bumper to bumper warranty" ама всеки първо пита CVT кутията дали е подменена. Това не е щото "сменяш маслото навреме и може да кара милиони".. CVT кутиите са скарани с теглото на колите, а на все повече пазари колите стават все по-големи и тежки SUV-та. В Щатско и Канада вече е факт, а това са най-важните пазари на японците. От рекламни розови приказки за "технологии" до реалността в притежанието на някой неща има разли ...
  • #22
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До 17 четвърта част ( преди 1 седмица )
    Наскоро карах щатски Nissan Rouge модел 2017г със Jatco CVT, не е лош, ама колегата който го взе, вече кара в една командировка до Остин ч.нова Toyota със най-новите Aisin CVT-та, разликата космическа. Тия последните CVT-та са мн по-приятни за каране, обаче за статус на надеждност е рано. В рамките на лизинга няма грижи, ядовете идват за втория собственик. Мн хора не карат чисто нови, заради ипотека на къща или развод, си държат колите с години, карат модели от 10-15 и повече години.
  • #21
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 17 (трета част) ( преди 1 седмица )
    Автоматите обаче вече далеч не са тази брутална корава конструкция която бяха, преди 20 и повече години. Освен това - хидроматицте топят мн енергия и разхода отива в нежелана насока. Сухите автомати ги видяхме каква издънка са, сега CVT-та навлизат масово особенно японските но особенно ранните им вариатори изобщо не са издържливи. Отделно не понасят дърпане, теглене каравани, лодки или какво ли не, а в щатско това е минус. Не стават и за off road, където след елементарен терен често прегарят.
  • #20
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До 17 (втора част) ( преди 1 седмица )
    Точно вариаторите далеч преди тия "милиони" пробег, някъде след гаранцията, зависи модела и експлоатацията са тик-так бомба, и отиват за солени ремонти или подмяна. Почти всички, без най-компактните модели, но и при тях има някой ядове.За щатско и Канада говорим. Да сигурен съм. Вземи ги провери тия неща, вместо да си ги приказваш по нагласите ти според как ти се иска да бъде. И точно в Северна Америка доказаха десетилетия наред, че автоматиците издържат милиони км с леко по-ранна поддръж ...