Много европейски обекти, посветени на електромобилите – от фабриката на Audi в Брюксел до завода на Ford в Кьолн, се намират в сериозно затруднени. Някои бяха затворени, а други работят с намален капацитет, като всичко това води до сериозни разходи (съответно финансови загуби) за автомобилните производители.

Причините са различни, но една от основните е тенденцията за продажби, която е доста под очакванията. Положението се усложнява от навлизането на китайските производители, като това показва структурните слабости на европейската промишленост, особено по отношение на разходите и гъвкавостта на производството. Митата, предназначени да ограничат този напредък, всъщност вероятно ще засегнат европейските марки повече от азиатските конкуренти, засилвайки кризата.
От това страдат не само производителите на електромобили, но и на батерии, които също преминават през критична фаза. И така цялата европейска автомобилна индустрия е принудена спешно да преосмисли стратегиите, инвестициите и приоритетите, за да не загуби позиции в глобалната надпревара за електрическа мобилност.
Кои заводи в Европа пострадаха от електрификацията (ГАЛЕРИЯ):
Британският завод в Лутън със своите 1100 служители също затвори. Съоръжението произвежда оригинални модели на Opel под марката Vauxhall за вътрешния пазар в продължение на десетилетия, а след това подкрепя производството на електрически ванове от бившия Sevel, съюза между Fiat и PSA, след това погълнат от Stellantis, все още предназначен за Великобритания. Тази дейност сега се прехвърля в завода на Ellesmere Port, придружена от инвестиция от 50 млн. паунда.


6