IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шеф на петролен гигант: "Имахме перлата на индустрията, но я дадохме на китайците"

Изпълнителният директор на Repsol разкритикува политиката на ЕС срещу автомобилите с ДВГ

Европейската автомобилна индустрия претърпя много сътресения в последно време. След скандала "Дизелгейт" превозните средства с двигатели с вътрешно горене (особено дизеловите) са подложени на сериозни критики от политиците. Последваха пандемия, газова криза недостиг на компоненти, проблеми с веригата за доставки и растящи цени, за да се стигне до въвеждането на забрана на продажбите на нови автомобили с ДВГ в Европа през 2035.


вредни емисии


Не трябва да се забравя и нашествието на китайски автомобили, което е комбинирано с налагането на все по-строги мерки за емисиите на свързани с емисиите на CO2. За мнозина мерките, приети от европейските политици, се налагат в контекста на икономическа несигурност, тъй като електрическите автомобили и електрическата мобилност като цяло не са достъпни за всеки. Срещу тези мерки се обявиха редица производители, а сега към тях се присъединява и петролния гигант Repsol, чийто шеф Йосу Йон Имаз отправи сериозни критики към политиците в ЕС.

"Сега имаме стар автопарк и развиваме по-малко индустриална дейност, а хората не знаят какво да купят. Процесът на покупка трябва да бъде личен, а не наложен или белязан от идеология", категоричен е Йосу Йон Имаз.


шеф на Repsol


Шефът на Repsol припомни, че за целия си жизнен цикъл един дизелов автомобил отделя по-малко емисии CO2 от електрическо превозно средство. Йосу Йон Имаз се ангажира хората в Европа да да могат да сменят 20-годишния си дизелов автомобил с "друг дизел с по-добра технология, който отделя по-малко емисии.

"Същствува идеологическа бариера над технологиите. Трябва да се отчита пълния CO2 отпечатък на автомобила. И да се знае, че хората купуват колата, от която се нуждаят. Двигателят с вътрешно горене беше перлата на автомобилната индустрия, а ние се отказахме от него и оставихме тази технология на китайците", допълни шефът на Repsol.


електромобили


Имаз е категоричен, че насърчаването на мобилност трябва да се прави, без да се вреди на индустрията, като даде за пример програма в някои райони на Испания, която насърчава покупката на нов автомобил, независимо от неговото задвижване. Освен това той даде и любопитна прогноза, според която през 2050 година половината от всички автомобили на пътя ще бъдат с двигатели с вътрешно горене.


0 от 500
  • #7
    8 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Твоята свободолюбива мисъл какво ти говори за евтините незапалими батерии с 1300 киловата зареждане, които добавят 520 км за 5 минути зареждане и ще изместят петрола скоро? Тези батерии ще бъдат инсталирани в 67 модела на 16 автомобилни производители до края на годината. Брюксел ли е виновен или това не е технологично постижение? Дай свобода на мислите си и ги сподели? Защо това не е европейско или даже българско постижение? Омаловажаваш ли го?
  • #6
    12 rate up comment 14 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 5 месеца )
    До робите преди мен - единствената причина, за "възхода" на китайците е не китайските технологии на ЕЛ, а либералните политики на ЕС и Байдън и това казва всичко! Не технологичен пробив а политическо падение стои зад "успехите" на ел
  • #5
    17 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Много ме кефиш! Ако ти вдигнат цената на бирата, Брюксел е виновен. Ако някой ти засече пътя, Брюксел е виновен. Ако жена ти не ти даде довечера пак Брюксел ще е виновен! Когато е горещо Брюксел, Когато е студено пак Брюксел. Ти за нещо друго мислиш ли по цял ден? Брюксел е виновен единствено, че допусна китайците да са както технологични така и производствени лидери при батериите и фотоволтаиците, за да защитават интересите като на този от статията и изтърваха влака!
  • #4
    15 rate up comment 13 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 5 месеца )
    Факт! Пак ще кажа ГЛУПОСТТА УБИВА! А концентрацията на глупост в Брюксел е на токсично ниво! Както е видно, вече не само в Брюксел!
  • #3
    11 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Какво друго да каже горкия! Китайците му взимат хляба от ръцете. Потреблението на петрол намалява с навлизането на електромобилите. Бавно, но сигурно.
  • #2
    2 rate up comment 13 rate down comment
    a.p. ( преди 5 месеца )
    Бъдещето е във всичко друго, но не и в автомобилния транспорт.
  • #1
    7 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Половината автомобили по пътя през 2050 вероятно наистина ще са с ДВГ, заради дългият жизнен цикъл на толкова скъпо нещо като автомобил. Но продажбите на автомобили с ДВГ през 2050 вероятно ще са под 10% в световен мащаб