IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Skoda: Повечето марки не печелят от електромобилите

Големият проблем за постигане на рентабилност е батерията, категорични са чехите

Европейската автомобилна индустрия продължава своя път към пълна електрификация, но процесът определено е труден за автомобилните компании, които се сблъскват с все повече предизвикателства. А най-голямото от тях е постигане на рентабилност при производството и продажбите на електромобили.


Skoda Enyaq RS


Един от тези производители е Skoda която се утвърди като марка, изцяло ангажирана с електрическата мобилност. Компанията от Млада Болеслав изгражда силна гама от ЕV, като нейният първия електромобил Enyaq постига добри резултати, особено след пускането на версията купе.

Сега на пазари излиза новата Skoda Elroq, която ще бъде последвана от още един модел, задвижван изцяло на ток - Epiq. Това затвърждава ангажимента на чехите към електромобилите, но от компанията признават, че е много трудно да се постигне доходност при продажбите на такива превозни средства.

„Много малко марки правят пари от 100% електрически автомобили. Ограниченията на CO2 са все по-сериозни и за да се справим, трябва да увеличим броя на продадените електромобили, а това може да стане само с намаляване на цената. В същото време обаче разходите не спадат, което се отразява на рентабилността“, обяснява Мартин Ян, директор продажби и маркетинг в Skoda.

Мениджърът допълва, че е напълно логично новият електрически SUV на марката Elroq да има подобна цена (или поне близка) до тази на Skoda Karoq, тъй като това са очакванията на клиентите.

„Постигането на рентабилност е много трудно. Цените на електромобилите трябва да паднат, за да бъдат купувани. Това обаче принуждава много марки да се откажат да бъдат конкурентни или печеливши“, категоричен е Ян.

Големият проблем си остава цената батерията. В Skoda работят усилено по намаляване на разходите, но това не е лесно, тъй като се налага внедряване на повече изкуствен интелект в процесите на производство, за да може да бъде намален броя на хората. Разходите за батерия обаче си остават, като в същото време няма как качеството на продукцията да бъдат жертвано за постигане на по-ниска цена.


0 от 500
  • #54
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Липсата на профит от EV-тата (евопейците няма как да постигнат ниска себестойност) е и причината да виждаме драстични кост сейвинги на всеки мм от европейските електрички - пести се от всичко - интериори, екстериори... Но те така или иначе са отворили лакоми *** за печалби, та ще се наложи да се свият малко, щото Тесла и китайците няма да ги стигнат никога...
  • #53
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 52 ( преди 1 месец )
    Обясни с практически пример поговорката е бързите риби изяждат бавните, щом мислиш така? Ще ядеш
  • #52
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 47: Големината E скорост - брой продажби за единица време. Нищо ново под слънцето. Струва ти се че отбираш от математика и физика и се напъваш да напишеш нещо умно, а все излиза пълна глупoст. Същински манекен на Дънинг-Крюгер.
  • #51
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ох, правилното изписване е "перпетуум мобиле", г-н. Много-разбиращ-от-всичко. Ракети и ИИ дъвче, а един правопис му е тегав.
  • #50
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    След време ще стане ясно,че електомобилите са по-вредни за екологията от съвременните автомобили с ДВГ. Но до тогава някои мошенници ще са станали още по големи милиардери. А хората-да го дух***т.
  • #49
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 45 ( преди 1 месец )
    При положение, че естествената глупост на Илон Мъск преди седмица хвана за първи път в света ракета чрез изкуствени ръце и ще я ползва за повторна употреба - нещо което беше обявено за невъзможно от естественият интелект на хора като вас, които вярват в перпето мобиле и обявяват Нютон и Тесла за измамници, а физиката която се преподава в училищата наричат лъже наука. Физичните закони и математиката ви пречат на опорките значи не са истина!
  • #48
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 43 ( преди 1 месец )
    Продължение. Погледнато от тази гледна точка Toyota и Tesla не си пречат, но за сметка на това китайците, бързите и адаптивни китайци пречат както на Тесла така и на Toyota, защото най-големият производител на плъгин хибриди в света очевидно не е Toyota, а BYD. Тези същите хибриди които Toyota отричаше до скоро и само преди две години правеше реклами на своите не зареждаеми хибриди и обявяваше зареждането с ток за голяма глупост и загуба на време.
  • #47
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 44 ( преди 1 месец )
    Бъркаш големина със скорост. Нищо ново под слънцето. То за вас мощност и енергия е едно и също. Не правите разлика между променлива и константа. Когато ви кажат процент ви говорят на китайски и никога не знаете за какво става въпрос. Един от вас до скоро вярваше и май продължава да вярва, че 5,65 кг водород се събират в по-малко от 5 л резервоар. Не очаквам да схванеш разликата между големина и бързина.
  • #46
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 43 ( преди 1 месец )
    Ако вземем предвид и нюансите, Тесла не взима директно от продажбите на Toyota, защото Toyota не продава (ше) електромобили, а Тесла не продава хибриди. В прогнозите си преди 5 и повече години правех две грешни предположения. Първото беше че Toyota най-накрая ще се освести и 50% ръст на Тесла ще бъде прекъснат от Toyota около 2025, която ще е започнала да произвежда електромобили - огромна моя грешка. Втората грешка е огромен мой пропуск - пропуснал съм китайците и тяхната бързина и адаптивност
  • #45
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Инвестициите в изкуствен интелект могат ли да компенсират естествената глупoст? Само в опорките Илон Мъск и безплатните му лакеи.