IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Skoda: Повечето марки не печелят от електромобилите

Големият проблем за постигане на рентабилност е батерията, категорични са чехите

Европейската автомобилна индустрия продължава своя път към пълна електрификация, но процесът определено е труден за автомобилните компании, които се сблъскват с все повече предизвикателства. А най-голямото от тях е постигане на рентабилност при производството и продажбите на електромобили.


Skoda Enyaq RS


Един от тези производители е Skoda която се утвърди като марка, изцяло ангажирана с електрическата мобилност. Компанията от Млада Болеслав изгражда силна гама от ЕV, като нейният първия електромобил Enyaq постига добри резултати, особено след пускането на версията купе.

Сега на пазари излиза новата Skoda Elroq, която ще бъде последвана от още един модел, задвижван изцяло на ток - Epiq. Това затвърждава ангажимента на чехите към електромобилите, но от компанията признават, че е много трудно да се постигне доходност при продажбите на такива превозни средства.

„Много малко марки правят пари от 100% електрически автомобили. Ограниченията на CO2 са все по-сериозни и за да се справим, трябва да увеличим броя на продадените електромобили, а това може да стане само с намаляване на цената. В същото време обаче разходите не спадат, което се отразява на рентабилността“, обяснява Мартин Ян, директор продажби и маркетинг в Skoda.

Мениджърът допълва, че е напълно логично новият електрически SUV на марката Elroq да има подобна цена (или поне близка) до тази на Skoda Karoq, тъй като това са очакванията на клиентите.

„Постигането на рентабилност е много трудно. Цените на електромобилите трябва да паднат, за да бъдат купувани. Това обаче принуждава много марки да се откажат да бъдат конкурентни или печеливши“, категоричен е Ян.

Големият проблем си остава цената батерията. В Skoda работят усилено по намаляване на разходите, но това не е лесно, тъй като се налага внедряване на повече изкуствен интелект в процесите на производство, за да може да бъде намален броя на хората. Разходите за батерия обаче си остават, като в същото време няма как качеството на продукцията да бъдат жертвано за постигане на по-ниска цена.


0 от 500
  • #24
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 18 ( преди 1 месец )
    Не знам дали осъзнаваш, че изкуствения интелект прави всички проекти, изработка на инструменти, машини и поточни линии, които да произведат автомобила, създава верига за доставки произвежда, прави всякакви тестове на всеки детайл, а след това и краш тестове на готовия автомобил, за да получи сертификат, като всичко това е виртуално, но тествано до последния детайл. След производството на прототипа и реалните тестове, изкуствения интелект може да преработи проекта и следващия път да е по-точен.
  • #23
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 17 ( преди 1 месец )
    Наистина да разчиташ на субсидии и на това че клиентите ще изберат точно твоя модел за да успееш въобще да вземеш субсидиите е неустойчив модел. Толкова неустойчив че при стрес тестовете в реалността при коронакризата и кризата с чиповете, Тесла направи 87% годишен ръст на продажбите и имаше тримесечи в което въпреки че продаде 8 пъти по-малко автомобили от Toyota, спечели повече пари от Toyota. Толкова неустойчив, че си изплати всички дългове, а от устойчивия модел Toyota има четвърт трилион
  • #22
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 16 ( преди 1 месец )
    Господин пръдлив психопат. Колко пъти трябва да ти давам линкове и цитати, където отговарям на въпроса който ви задавам за 20-те милиона? През годините прогнозите ми за максимален брой продажби на Тесла са се сменяли, между 7 и 10 милиона, а само веднъж като провокация съм писал че ако останалите продължават да подлагат електрификацията, Тесла няма да има проблем да задоволи търсенето от 20 милиона, щом останалите не искат да ги произведат. Съдра се да лъжеш и вадиш думи от контекста
  • #21
    0 rate up comment 3 rate down comment
    PLAID ( преди 1 месец )
    #17 изгради КАКЪВТО И ДА Е бизнес модел (със или без субсидии) и направи продукт КАКЪВТО И ДА Е (ако щеш и конец за зъби) и накарай целия свят да го купува и да стане най-продаваният продукт на планетата, тогава те признаваме, че можеш. Ако всеки хвалипръц можеше, Мъск нямаше да е един. Ако субсидиите помагаха, най-продаваната кола в света (2023, 2024, източник JATO) пред Корола и Рав 4, ЩЕШЕ да е китайска.. ОБАЧЕ е Model Y. Когато Model S стана Кола на годината 2013, останалите правеха кламери
  • #20
    0 rate up comment 3 rate down comment
    PLAID ( преди 1 месец )
    TESLA INC. е енергиен (MegaPack, Powerwall, Tesla solar, Supercharger, Megacharger), машиностроителен (Moldflow, Gigapress, Gigafactory, Optimus bot), аерокосмически (Space X), технологичен (OpenAI, Dojo computer, Optimus bot), комуникационен (StarLink), транспортен (Tesla Semi, Cybercab, Robovan), софтуерен (собствена OS, FSD + самообучаваща се невронна мрежа от 7 млн.коли) и автомобилен ГИГАНТ. 2014 TESLA си отвори всички патенти за свободно ползване и пак никой не направи кола като Света..
  • #19
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 13 ( преди 1 месец )
    Оф, разбирачо, някои термични тестове за компоненти се правят в камери в продължение на 1000-1200 цикъла от минус 15-20, до плюс 90-100 градуса (поне по час на всяка температура). И това е отделно от системните тестове, т.е. когато компонента или изделието са вече са монтирани в цялата "система" (автомобил). Там са още стотици или хиляди цикли. Симулациите са си симулации, но реалността си е реалност. Затова като ти казвам, че приказваш небивалици, не се шегувам.
  • #18
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 11 ( преди 1 месец )
    Както казват в сайтовете за мемета, кажи ми, че не разбираш нищо от проектиране, тестване и сертифициране на автомобили и компоненти за тях, без да ми го казваш изрично. Ако написаното за проектирането, тестването и сертифицирането за един час е цитат, то и източникът и цитиращият разбират от инженерство и производство на продукти, колкото Бойко Борисов. Мите, все си мисля, че си стигнал края на въжето за некомптентност, но ти все успяваш да ме изненадаш.
  • #17
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    И няма никакво значение дали само Тесла получава субсидии или не. Значение има фактът че бизнес модел изграден на субсидии не може да бъде устойчив в дългосрочен план.
  • #16
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    Да бе, Тротинетка, а пък през 2030 Тесла ще продават по 20 милиона годишно, ха-ха-ха! Е, все някога ще ти дойде акъла и ще започнеш да правиш разлика между реалност и пропагандни партенки. Копмплимент ти правя, ха-ха!
  • #15
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До пръцльо ( преди 1 месец )
    Аз съм *** и упорит и въпреки че за последните 1758 пъти не си ми отговорил, Ще се направя че не знам кои не отговарят А ти докажи че не си такъв. . Само Тесла ли получава субсидии за всеки продаден електромобил и само Тесла ли има право да продава въглеродни кредити? Как пък някой друг не се сетил да печели милиарди от това? Тези кредити и субсидии не съществуват ли от преди да съществува Тесла? Toyota къде спа? Аааааа, забравил си, че е взела повече милиарди за водород, но с нулеви резултати