IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Skoda предрече автомобилна война в Европа

Сблъсъкът ще бъде в сегмента на малките електромобили, прогнозира Клаус Целмер

Само преди дни Skoda обяви цените на новия си електрически автомобил Elroq, които са сравними с тези на еквивалентен модел с двигател с вътрешно горене. Пускането на пазара на такъв модел е предвестник на ценова война в сегмента на електрическите превозни средства, прогнозира главният изпълнителен дирестор на чешкия производител Клаус Целмер.


Skoda Elroq


„Всеки производител ще се опита да постигне целите, които си е поставил. Така ще бъде създадена безпрецедентна ценова конкуренция“, прогнозира Целмер в интервю за германския вестник Handesblatt.

През 2025 г. в Европа ще влязат в сила новите разпоредби за вредни емисии, които ще доведат до значителен натиск върху автомобилните производители. Компаниите, които не успеят да предложат икономически атрактивни модели, рискуват да загубят търсене и да бъдат изправени пред големи глоби от ЕС.

Затова и Skoda има за цел да даде пример с пускането на Elroq - компактен SUV с батерия от 55 kWh и пробег до 374 км по цикъла WLTP. Електрическият модел стартира от 34 490 евро, което го прави конкурент на традиционните автомобили.


Skoda Elroq


За сравнение, бензиновата Skoda Karoq стартира от 32 790 евро, като е оборудвана с двигател 1.0 TSI със 116 к.с., докато в топ-версията с дизеловия 2.0 TDI с автоматична скоростна кутия DSG цената стига до 39 840 евро. В същото време Volkswagen ID.4, който принадлежи към същия сегмент като Elroq, струва с 8775 повече, започвайки от 43 245 евро за базовата версия.

На свой ред президентът на Renault - Лука де Мео, също изрази загриженост относно новите разпоредби, като каза, че производителите на автомобили трябва да намалят средните емисии на CO2 до 94 грама на километър за своята гама до 2025 г. или ще бъдат изправени пред солидни глоби.

„Европейската автомобилна индустрия е в трудна ситуация - ако темпът на производство на електрически превозни средства остане на сегашното ниво, глобите могат да достигнат 15 милиарда евро, а производството на 2,5 милиона автомобила ще бъде изложено на риск", обясни шефът на Renault.


0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    На арменския поп ги прати.
  • #11
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 9 ( преди 1 месец )
    На кои да ги пратя тези сметки? На онези, на които продажбите се вдигат с всяка изминала година, защото клиентите искат да купят електромобилите им или на вторите, чиито пазарен дял взимат първите, защото вторите произвеждат електромобили стара технология, по която първите са произвеждали преди 10 години?
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    А.П. ( преди 1 месец )
    Хайде на велосипедите.
  • #9
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Митето, смята, бърше, трие обаче мине се не мине и четем новина от типа, "автопроизводител Х преосмисля стратегията за електрическите си автомобили". Явно само той ги може и прави тези сметки. Както сме ти казвали безброй пъти, виж там прати ги тези твои безкрайни сметки на шефчетата на автокомпаниите. Стига са се лутали и мъчили, завалийчетата.
  • #8
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Така де ( преди 1 месец )
    Нека да дадем практически пример какво би означавало това за тебе при избора на автомобил.. Ако към момента всяка седмица зареждаш по 30 лв за 150 км, то абсолютно нищо няма да се промени, освен че няма да ходиш 52 пъти годишно до бензиностанцията да си губиш по 5 минути, което са 260 минути. Няма да дадеш 1560 лева за бензин годишно - 15 000 за 10 години докато смениш колата, а ще даваш по 234 лева на година - три-четири хиляди лева, като вдигнат цените на тока. Плюс 50 лв за бързи зарядни.
  • #7
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    При изравнени цени,бензиновата има 600-700 км пробег,електрокара има на практика само 200 км.
  • #6
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Карок започва от 25 хиляди евро, тези на какво са, повечето C-SUV автомобили започват под 30к евро, а за 35к аз си взех с всички възможни екстри автомобил.
  • #5
    7 rate up comment 10 rate down comment
    До 4 ( преди 1 месец )
    Разберете се да седнете в някое кафе и да си говорите за войната в Украйна някъде другаде с първия. Благодаря предварително!
  • #4
    14 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    че тя истинската сво е от 2014 това че европа се прави на глуха и сляпа за случващото се в украйна не я засяга ако америка и израел не счупят оста на злото човечеството ще се нулира крайно време е затваряне на граници конфискация на имущество и депортация на всички руски граждани обратно по блатата и като си реформират *** и територията започне да прилича на държава тогава на граничния контрол всеки декларира какви са му заслугите за да има право да бъде чяст от що годе цивилизования свят
  • #3
    7 rate up comment 14 rate down comment
    Кокошка и яйце ( преди 1 месец )
    При еднакви цени, голяма част от клиентите биха избрали електрическия автомобил. При еднакви цени, единствената причина да не избереш електромобила ще е зареждането. При зарядната инфраструктура, ситуацията е като с кокошката и яйцето. Няма правилен отговор кое е първото. Ако няма електромобили няма нужда от зарядна инфраструктура. Ако няма заредна инфраструктура няма смисъл да си купиш електромобил. Сега като има по-малко от двете и двете ще се развиват главоломно. Старта е даден.