IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият SUV на Skoda - до 299 к.с и 560 км пробег

Компактният Elroq е с размерите на Karoq, цените стартират от 34 000 евро

Чешкият производител Skoda представи нов компактен SUV с електрическо задвижване. Elroq е позициониран в сегмент C, като на размери е подобен на Karoq, а продажбите му ще стартират в началото на първото тримесечие на 2025 г.


Skoda Elroq


С дължина от 4,49 метра и междуосие от 2,77 м, Elroq възприема езика на дизайна „Modern Solid“ на компанията от Млада Болеслав и по-специално това, което се вижда при най-новите модели. Задната част донякъде напомня на Enyaq и Karoq, докато отпред новият SUV има собствен облик с минималистичен светлинен подпис и надпис с името на марката, който заменя емблемата.

В Skoda са обърнали особено внимание на аеродинамиката, като коефициентът на въздушно съпротивление Cd е 0,26. За неговото постигане помагат и дребни на вид детайли като формата на огледалата и наличието на предна охладителна система, която се отваря и затваря в зависимост от нуждите на батерията.

Интериорът на Elroq е изискан и минималистичен, с арматурно табло с прости и модерни линии, като се залага на екологични материали от ново поколение. Новият волан има надпис „Skoda“, а цифровият инструментален панел е вграден в арматурното табло. Има и конзола с 13-инчов дисплей на информационно-развлекателната система със същия интерфейс като Superb, Kodiaq и Enyaq.


Skoda Elroq


Към екрана на информационно-развлекателната система е добавена лента с физически бутони на Elroq, които дават бърз достъп до различни функции, режими на шофиране и климатика. Като опция се предлага head-up дисплей с добавена реалност, който може да показва скорост, пътни знаци, круиз контрол и навигация.

Свързването чрез приложението MySkoda включва ChatGPT и комбинира няколко опции за дистанционно управление на автомобила. В допълнение към управлението на различни функции като отключване и заключване на вратите или дистанционно паркиране, MySkoda позволява контрол над опциите за зареждане на Skoda Charger.

Седалките на Elroq са изработени от „веган“ кожа и материя RecyTitan. Пластмасите са направени от 78% рециклиран PET, като за първи път марката използва рециклирани влакна. Типично за Skoda и тук се залага на функциите „Simply Clever“, като за съхраняване на различни предмети има отделени с общ капацитет 48 литра. Багажникът, на свой ред, побира 470 литра, а при свалени задни седалки обемът му е 1580 литра.


Skoda Elroq


Skoda Elroq е базиран на MEB платформата на Volkswagen Group, като е оборудван с три различни типа батерии. Базовата версия Elroq 50 е със заден мотор, захранван от батерия с 55 kWh, като има пробег от 370 км и мощност от 168 к.с. Elroq 60 също е със задно задвижване, батерията има 63 kWh, мощността е 204 к.с., а пробегът - 400 км.

Има и две версии с по-голяма батерии - 82 kWh, като едната е със задно предаване, а другата със задвижване на четирите колела. Elroq 85 има мощност от 286 к.с., докато Elroq 85x получава допълнителен двигател на предната ос, който, комбиниран със този на задната, осигурява 299 к.с. и пробег до 560 км.

Цените за Skoda Elroq започват от 34 500 евро, като това е малко по-високо от  Karoq (от 31 950 евро с 1,0-литров бензинов мотор със 116 к.с. в ниво на оборудване Selection).


Още снимки на новия електрически SUV на Skoda - вижте в галерията:


0 от 500
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Юноша Бледен ( преди 1 месец )
    Има я вече!На 100% сигурна информация.работя в млада болеслав и на ден правиме по няколко такива
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Чок пара.
  • #18
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Те и за новия Ситроен е-с3 така казаха, че тази година ще го пуснат ама още го няма. Та и тази Шкода я чакайте не по-рано от 2026.
  • #17
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Хенри Форд ( преди 1 месец )
    Джентълмени, тук виждам много компетентни мнения, очевидно базирани на огромен опит. Не се занимавайте с малките грешки и големите недостатъци на други - основете собствени компании и покажете на всички как се прави.
  • #16
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Fra ( преди 1 месец )
    Те Европейците понеже не могат да намалят цените на ел автомобилите, вдигнаха цените на тези с ДВГ. И сега ще кажат на клиентите: ето, вече струват еднакво.
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До РУК ( преди 1 месец )
    Цените се изравняват, но все пак остана още някаква разлика. Изчакай да се изравнят напълно и тогава прави заключения дали хората искат или не да минат на електрически коли.
  • #14
    3 rate up comment 4 rate down comment
    до 11 ( преди 1 месец )
    и с тези 4 гуми ... абе направо копие на Кона
  • #13
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Интериорът е всичко друго, но не и изискан. Сложили един таблет от 50 лв с 2 пръста рамки като на ID3/4, и го кръщават изискан. От всякъде евтинджос, ама за 70 бона, какво да желаем. Да ги закриват и тях, и ФВ.
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    До 10 - За да мрънкат VW че произвеждат по-малко, без да казват, че печелят повече от кола, и че цената на електричките спрямо двгто са почти равни и пак простия потребител не иска да мине на електричка и затова спешно трябва да се наложат нови забрани и да се плащат нови субсидии :-) Преди няколко дни сгрепих,като казах, че VW не могат да се ориентират в пазара и да предложат наистина конглокентна и продаваема в тираж кола.Могат но не искат.Да просят политическа подкрепа им е по изгодно
  • #11
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Цялата предница и изобщо стойката мяза на оная неугледна кона....