IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шеф на петролен гигант: "Имахме перлата на индустрията, но я дадохме на китайците"

Изпълнителният директор на Repsol разкритикува политиката на ЕС срещу автомобилите с ДВГ

Европейската автомобилна индустрия претърпя много сътресения в последно време. След скандала "Дизелгейт" превозните средства с двигатели с вътрешно горене (особено дизеловите) са подложени на сериозни критики от политиците. Последваха пандемия, газова криза недостиг на компоненти, проблеми с веригата за доставки и растящи цени, за да се стигне до въвеждането на забрана на продажбите на нови автомобили с ДВГ в Европа през 2035.


вредни емисии


Не трябва да се забравя и нашествието на китайски автомобили, което е комбинирано с налагането на все по-строги мерки за емисиите на свързани с емисиите на CO2. За мнозина мерките, приети от европейските политици, се налагат в контекста на икономическа несигурност, тъй като електрическите автомобили и електрическата мобилност като цяло не са достъпни за всеки. Срещу тези мерки се обявиха редица производители, а сега към тях се присъединява и петролния гигант Repsol, чийто шеф Йосу Йон Имаз отправи сериозни критики към политиците в ЕС.

"Сега имаме стар автопарк и развиваме по-малко индустриална дейност, а хората не знаят какво да купят. Процесът на покупка трябва да бъде личен, а не наложен или белязан от идеология", категоричен е Йосу Йон Имаз.


шеф на Repsol


Шефът на Repsol припомни, че за целия си жизнен цикъл един дизелов автомобил отделя по-малко емисии CO2 от електрическо превозно средство. Йосу Йон Имаз се ангажира хората в Европа да да могат да сменят 20-годишния си дизелов автомобил с "друг дизел с по-добра технология, който отделя по-малко емисии.

"Същствува идеологическа бариера над технологиите. Трябва да се отчита пълния CO2 отпечатък на автомобила. И да се знае, че хората купуват колата, от която се нуждаят. Двигателят с вътрешно горене беше перлата на автомобилната индустрия, а ние се отказахме от него и оставихме тази технология на китайците", допълни шефът на Repsol.


електромобили


Имаз е категоричен, че насърчаването на мобилност трябва да се прави, без да се вреди на индустрията, като даде за пример програма в някои райони на Испания, която насърчава покупката на нов автомобил, независимо от неговото задвижване. Освен това той даде и любопитна прогноза, според която през 2050 година половината от всички автомобили на пътя ще бъдат с двигатели с вътрешно горене.


0 от 500
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ами прав е ( преди 5 месеца )
    Половината ще са ДВГ само че това ще са само автобуси камиони и комбайни , другата половина ще са ел автомобили не че съм им фен ама хич даже. За още нещо е много прав, въглеродния отпечатък на моята лада нива е по малък от един ел автомобил. Сега знам че няма да повярвате ама все пак да ви кажа, след 20 години за бедните и средната класа - автобус и влак за по заможните ел автомобил
  • #16
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Мда само че не ( преди 5 месеца )
    Айде всички откачалки които бутат всеки разговор всеки коментар на дускус и се започва със сметки тен какви батерии колко киловата *** на какъв ток *** какъв капацитет на какъв пробег, пък с какви зарядни, та още по-бързи зарядни, после ред на нагласените статистики, % и всякакви цифрички измислени, нагласени от фантастиката на РЕКЛАМИТЕ, АЙДЕ ОТИВАЙТЕ КУПУВАЙТЕ СИ ЕЛ КОЛИ, ЗНАЕМ ЩЕ СЕ ПРАЗНИТЕ ПОСТОЯННО ОТ КЕФ В ТЯХ, НО ОСТАВЕТЕ ХОРАТА НА МИРА ОТ ВАШАТА ЕЛЕКТРИЧЕСКА ПСИХАРСКА БОЛЕСТ !!!!
  • #15
    1 rate up comment 3 rate down comment
    до #13 ( преди 5 месеца )
    Ако китайците субсидират всичко и по много, това което е за износ, откъде вземат парите за това? От печалбите на вътрешното потребление ли? Все пак 1.5млрд не са колкото целия свят. Някой да разясни хватката, че се оплетох нещо - тогава цените при тях трябва да са по-високи, и то доста за една и съща стока, нали?
  • #14
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    На практика когато от 2013 до 2018 бяха наложения мита до 67% на китайските фотоволтаични технологии, но не бяха дадени субсидии и каквато и да било държавна помощ на европейските производители, при покупката на китайски фотоволтаици субсидирахме китайската фотоволтаична промишленост.
  • #13
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До 12 ( преди 5 месеца )
    Ако си против субсидиите, но същевременно твърдиш, че Европа е убила своето производство, как си представяш то да оцелее, при положение че Китай го субсидира масирано? Мита без индустриална подкрепа са като диета без храна само гладуване, без изграждане.
  • #12
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 5 месеца )
    До 5ти - ако Брюксел сложи акциз на бирата щото "се грижи за здравето ти" кой е виновен? Производителя? Търговеца или Брюксел?! Вярваш ли, че с по-скъпата бира ще си по-здрав и по-добре?! И си точно на обратния полюс - Брюксел не допусна, А НАПРАВИ Китай технологичен лидер като стана основен пазар за продукцията му. Без либералните простотии И МИЛИАРДИТЕ, КОИТО СЕ НАЛЯХА в китайски "зелени" технологии, Китай нямаше как да стане лидер! Нямаше на кого да продава и как да ги развива! Убихме родното
  • #11
    29 rate up comment 4 rate down comment
    Мда ( преди 5 месеца )
    Рано или късно ще излязат връзките на евродепутати с Китай и колосалните подкупи които са получавали за налагането на тези безумия! Билетите в ложите на хубави мачове от Хуауей са само върха на айсберга! Европа не е слаба, политиците които я ръководят са продажни и ***!
  • #10
    15 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Петролния бос бил срещу забраната на петрола. Майммуунната била срещу забраната на бананите.
  • #9
    5 rate up comment 5 rate down comment
    до 5 ( преди 5 месеца )
    Такива като него нямат жена, а дясна ръка.
  • #8
    11 rate up comment 11 rate down comment
    q ( преди 5 месеца )
    Какво ли е да се събудиш някоя сутрин и да осъзнаеш че от тук нататък пътят е само надолу. Тези бяха великани, ама сега жегата ги подхвана. За тези пътя е без изход. Нямат технологии освен претопленият дизел, за 200 000 км поне 100 кг отработемо масло, антифриз, купчина мръсни филтри. Аде бегай.