В продължение на десетилетия японските производители натрупаха дълъг списък от абсолютно епични спортни автомобили, но изненадващо, само няколко от тях бяха със средно монтирани двигатели. Безспорно, най-известният пример е Honda/Acura NSX, която първоначално се произвежда от 1990 до 2005, след което се завърна в модерен хибриден вид от 2017 до 2023. Друг забележителен японски спортен автомобил със среден двигател е Toyota MR2, който се произвежда в три различни поколения от 1984 до 2007.
Въпреки че са успешни серийни модели, NSX и MR2 не са единствените спортни автомобили със среден двигател, разработени в Япония. Припомняме ви 5 други интригуващи машини със средно разположен двигател от Страната на изгряващото слънце, които за съжаление никога не стигнаха до серийно производство.
Пет провалени японски спортни коли със среден двигател (ГАЛЕРИЯ):
От музикални инструменти до високопроизводителни автомобилни двигатели и епични мотоциклети - Yamaha е правила всичко. Като се има предвид това, компанията никога не е произвеждала автомобил, разрешен за улицата, но е ужасно близо до това постижение през 1992.
В края на 80-те години на миналия век Yamaha разширява инженерната си автобиография в света на Формула 1, като предоставя двигатели за Zakspeed и Brabham. Последният отбор получи нов V12 с кодово име OX99, но за съжаление на Yamaha двигателят се оказа неконкурентен. Вместо да обаче да бракува мотора напълно, японският производел изненада всички и разработи суперавтомобил около него.


2