В продължение на десетилетия японските производители натрупаха дълъг списък от абсолютно епични спортни автомобили, но изненадващо, само няколко от тях бяха със средно монтирани двигатели. Безспорно, най-известният пример е Honda/Acura NSX, която първоначално се произвежда от 1990 до 2005, след което се завърна в модерен хибриден вид от 2017 до 2023. Друг забележителен японски спортен автомобил със среден двигател е Toyota MR2, който се произвежда в три различни поколения от 1984 до 2007.
Въпреки че са успешни серийни модели, NSX и MR2 не са единствените спортни автомобили със среден двигател, разработени в Япония. Припомняме ви 5 други интригуващи машини със средно разположен двигател от Страната на изгряващото слънце, които за съжаление никога не стигнаха до серийно производство.
Пет провалени японски спортни коли със среден двигател (ГАЛЕРИЯ):
Съчетан с шестстепенна механична скоростна кутия и настроен на 450 к.с., състезателният двигател може лесно да изстреля суперколата до 62 мили в час (100 км/ч) от място за 4,7 секунди.
Очевидно това се оказва недостатъчно, така че прототипът е ревизиран, като се задвижва от 3,5-литров V10 Judd О1 с мощност 585 к.с. В крайна сметка обаче процесът от създаване на прототип до серийно производство отнема много повече време от очакваното и докато бъде завършен, японският балон на цените на активите се спука. Така в крайна сметка целият проект е отменен.


2