В продължение на десетилетия японските производители натрупаха дълъг списък от абсолютно епични спортни автомобили, но изненадващо, само няколко от тях бяха със средно монтирани двигатели. Безспорно, най-известният пример е Honda/Acura NSX, която първоначално се произвежда от 1990 до 2005, след което се завърна в модерен хибриден вид от 2017 до 2023. Друг забележителен японски спортен автомобил със среден двигател е Toyota MR2, който се произвежда в три различни поколения от 1984 до 2007.
Въпреки че са успешни серийни модели, NSX и MR2 не са единствените спортни автомобили със среден двигател, разработени в Япония. Припомняме ви 5 други интригуващи машини със средно разположен двигател от Страната на изгряващото слънце, които за съжаление никога не стигнаха до серийно производство.
Пет провалени японски спортни коли със среден двигател (ГАЛЕРИЯ):
Представен през 1992, едноместният автомобил с близък кокпит, наречен OX99-11, е базиран на монокок от въглеродни влакна, почти идентичен с този на състезателните автомобили от Формула 1. В средата на шасито е поставен 3,5-литров OX99 Formula 1 V12, който произвежда 400 к.с. при зашеметяващите 10 000 об/мин. И тази кола обаче става жертва финансовата криза в Япония.


2