fallback

Европа подготвя нов удар срещу милиони дизели

Колите с премахнат филтър за твърди частици може да се окажат незаконни

Властите в ЕС готвят нови ограничения за старите автомобили, които ще засегнат милиони шофьори. Последната директива от Брюксел е насочена към превозни средства на възраст над 10 години, като се счита именно тяхната възраст е причина за високия процент на произшествия на континента. Затова и във всички държави от ЕС ежегодният технически преглед става задължителен.

В страни като България ежегодният преглед и сега е задължителен, но в Германия, например, тестовете се извършват на всеки две години. Това накара медиите в Германия да обявят предложението за "непропорционално и обременително, особено за шофьорите със стари превозни средства, но в добро състояние". Експертите са категорични, че подобно решение показва безсилие от страна на Брюксел да намали броя на смъртните случаи и затова властите избират най-елементарното обяснение, че "по-старите превозни средства са по-податливи на повреди."

Властите обаче готвят една още по-драстична мярка, която е насочена към милиони дизелови автомобили на континента. Тя е фокусирана върху автомобили, които нямат филтър за твърди частици (DPF). Или по-скоро върху тези, които фабрично са оборудвани с такъв, но той е премахнат.

Модерните филтри за твърди частици се регенерират автоматично, докато колата се движи. При използване на автомобила в града обаче те излизат от строя на около 150 000 км пробег. Замяната им е доста скъпа, като в зависимост от модела цената може да достигне 3000 евро. И затова много шофьори предпочитат да ги премахнат, когато излязат от строя.

Така по пътищата на Европа се движат милиони дизелови автомобили без филтър за твърди частици, като техният точен брой няма как да бъде установен. При технически преглед не се измерват частиците в отработените газове, така че единственият начин да се установи дали една кола има такъв филтър, е цялата система да се разглоби, което на практика е невъзможно.

Така тези автомобили не могат да бъдат контролирани, а това е нещо, което властите в Брюксел искат да избегнат. И ако мярката бъде въведена, това означава, че собствениците на хиляди дизелови автомобили ще бъдат принудени да монтират филтър за твърди частици, който се премахнали по-рано. В противен случай колите им няма да могат да преминат технически преглед.

fallback
  • #33
    Нико ( преди 7 месеца )
    ЕС , не вижда ли , че замърсяването на атмосферата ,не е толкова от автомобилите , колкото от други фактори . Например : от горските пожари ,почти по целия свят , вулканите постоянно изхвърлят лава , войните , също са замърсители , рафинериите , пожари по заводите спътниците и ракетите , които се изстрелват и още много други . Техния проблем са автомобилите . Капка в морето , в сравнение с изброените по горе .
  • #32
    Отдавна ( преди 7 месеца )
    е измислено. В Китай " решението за всички товарни камиони, селско стопанската техника , тежката техника (авто кранове и пр.),бусовете" е ГАЗ. Там дизел не се ползва за нищо. Всичката им техника е на газ.
  • #31
    Колкото толкова ( преди 7 месеца )
    Да оправят качеството на храната и смъртността на хората ще намалее с 50%
  • #30
    Дизела ( преди 7 месеца )
    Еврофашизма завладя Европа и България
  • #29
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Антитрола ще премине към тротинетка кат му спрат изтърбушения дизел.
  • #28
    Гражданин ( преди 7 месеца )
    А, много ми е интересно какво е решението за всички товарни камиони, селско стопанската техника , тежката техника (авто кранове и пр.),бусовете зареждащи всички магазини и заведения?
  • #27
    Някой ( преди 7 месеца )
    Май отровата е ЕС!
  • #26
    Тинтири_минитири ( преди 7 месеца )
    Въобще не е бавно! Еврофашизма вече е видим и въобще не крият, че ние сме излишните...
  • #25
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 7 месеца )
    Не плачете и немойте се тръшка у главата, каращи стари таралясници и допотопни бараки на по 20-30 годин, просто ЕВРОПА реши и ви зашлеви по 1 силен шамар за изтрезняване, щото туй дето го движите из града, освен че мърси и въздух и вода и ОКолната среда, отгоре на това е и тракащи ламарини и гърмящи ауспуси без катализатори и така създавате още по-лоши условия за живот като правите така, че тровите хората и населението, за да умира то по-бързо и безпрепятствено, при това... нон-СТОП естествено..
  • #24
    анонимен ( преди 7 месеца )
    ЕС ни убива бавно
fallback
Последни